چگونه برای یادگیری آنلاین در خانه انگیزه بیشتری پیدا کنیم؟

چگونه برای یادگیری آنلاین در خانه انگیزه بیشتری پیدا کنیم؟

تهیه شده توسط تحریریه سامانه کلاس آنلاین کلاس روم

اکنون که مجبور به یادگیری آنلاین در خانه هستید، شش راه ایجاد انگیزه برای انجام کارهای مدرسه و دانشگاه خود در خانه دارید.

حتی در شرایط عادی نیز انگیزه گرفتن برای انجام کارهای مدرسه ممکن است دشوار باشد. اما این شرایطی که اکنون میگذرانیم عادی نیست.

تغییر روش به دستورالعملهای آموزش از راه دور ناشی از شرایط پس از کرونا سخت و خسته کننده است. الگوها تغییر کرده است. عادت ها به هم خورده است. چرا که کلاس های از راه دور (آنلاین) با کلاس هایی که شامل آموزش حضوری هستند متفاوت است.

در این جا چند نکته ارائه میکنیم تا انگیزه و بهره وری شما را هنگامی که در خانه هستید و به یادگیری آنلاین می پردازید، به حداکثر برساند.وقت خود را حفظ کنید

برای بهره وری به زمان زیادی احتیاج ندارید. در عوض، در مدت زمان های کوتاهی که می توانید بدون وقفه کار کنید ، متمرکز باشید. با تنظیم فضای کاری خود حواس پرتی را به حداقل برسانید – از جمله خاموش کردن اعلان ها روی تلفن همراه یا لپ تاپ. مرزهای خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید و اطمینان حاصل کنید که زمان هایی که به کار و یادگیری می پردازید معاشرتتان با آن ها محدود شود.

تعیین کنید که چه مقدار کار دارید و هرکدام چه میزان زمان لازم دارد

کاری را که باید انجام دهید یادداشت کنید ، زیرا ممکن است در حین آموزش و کار چیزی را از قلم بیندازید یا فراموش کنید. پروژه های باقیمانده ، از جمله تحقیقات و تکالیف کتبی را بررسی کنید و میزان و نوع تلاش مورد نیاز خود را تخمین بزنید. تست ها و آزمونهایی را که برنامه ریزی شده است مشخص کنید و مشخص کنید که چه میزان آمادگی و زمان برای هرکدام نیاز دارید.

پروژه های بزرگ را به پروژه های کوچکتر تقسیم کنید

شکستن پروژه های بزرگ به کارهای کوچکتر و قابل کنترل تر ، به شما امکان می دهد حداکثر کارایی و اثربخشی را به دست آورید.

وظایف تعیین شده شما باید از یک سیر منطقی پیروی کنند. بعضی از کارها اساسی هستند، مانند قرار دادن مقالات در کتابخانه آنلاین برای یک مقاله تحقیقاتی. بعضي ديگر ، مانند تصحيح و مرور ، بهتر است بعداً انجام شود. منظم کار کنید و پیشرفت خود را همانطور که انجام می دهید ثبت کنید ، زیرا وقتی پیشرفتی در کار خود می بینید انگیزه گرفته و بیشتر و بهتر کار می کنید.

اهدافی را برای خود تعیین کنید

وقتی اهداف مشخص و دشواری برای کار خود تعیین می کنید و آنها را به نوعی علنی می کنید، عملکرد شما را تقویت کرده و انگیزه شما را افزایش می دهد.

تنظیم اهداف عمومی و مبهم یا آسان چندان مفید نیست. اهداف مربوط به فعالیتتان را تعیین کنید. به عنوان مثال ، برنامه ریزی کنید که یک روز سه ساعت را برای یک کلاس خاص مطالعه کنید. همچنین اهداف مربوط به اتمام کارها را تعیین کنید. به عنوان مثال ، برای خواندن و یادداشت برداری درباره مقاله خاصی برای مقاله ی دیگری که باید بنویسید ، به خود مهلت دهید.

برای خود جایزه و پاداش تعیین کنید

این پاداش ها گاهی درونی هستند ، مانند احساس موفقیت در درک خوب یک مفهوم دشوار ، یا بیرونی ، مانند کسب نمره خوب.

بسیاری از دانشگاه ها در کوتاه مدت سیستم های درجه بندی را برای قبولی / عدم موفقیت اتخاذ می کنند ، بنابراین نمرات دوره نوعی پاداش به حساب می آید که انگیزه برای تلاش بیشتر ایجاد می کند. یادگیری همان چیزی است که اکنون مهم است. بر نتایج یادگیری دوره تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها را به دست می آورید، زیرا با پیشرفت در مقطع تحصیلی، این مهارت ها، مهارت های مورد نیاز شما خواهند بود.

انعطاف پذیر باشید و به راحتی پیش بروید

کرونا یک بحران بی سابقه است و همه ما در تلاش هستیم تا آن را به سلامت از سر بگذرانیم. پیش از این انتظار نداشتیم ماه ها را در خانه و به یادگیری آنلاین بگذرانیم. بعضی روزها طبق برنامه پیش نخواهند رفت – و این اشکالی ندارد. پس تمام تلاشتان را بکنید تا بر شکست ها غلبه کرده و نتیجه مطلوب به دست آورید.

وقتی کرونا تمام می شود…

سرانجام ، این همه گیری تمام خواهد شد. کلاسهای حضوری دوباره شروع می شود و این روزها به خاطره ای تبدیل می شوند. اما عادت های خوبی که ایجاد می کنید و استراتژی هایی که اکنون برای مدیریت یادگیری و کار مستقل دنبال می کنید ، در آینده برایتان سودمند خواهد بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: