چگونه دانشگاه ها می توانند در بازار موک بازی کنند

دانشگاه هایی با شهرت جهانی اولین کسانی هستند که خود را به عنوان بازیگران مشهور در بازار دوره های موک (MOOC) معرفی می کنند. شرکت هایی از جمله Coursera ، Udacity و edX ، همه با ثبت نام تعداد زیادی دانشجو در این فضا سلطه دارند.

سوال مهمی که میلیاردها دلار ارزش دارد، این است: چگونه می توانیم با معتبرترین موسسات جهان در فضای موک رقابت کنیم؟
می دانیم که عطش بالایی برای یادگیری و آموزش وجود دارد که از راه های پیش پا افتاده و بدون فکر حاصل نمی شود.

دانشگاه ها باید این چالش را بپذیرند و آن را فرصتی بدانند كه با تعامل با جوامع دیگر و صنعت محلی برای دیدن مهارت ها و دانش های مورد نیاز خود ، برای یادگیری، رشد شخصی و حرفه ای به این بازار توجه كنند.

سطح علاقه به یادگیری سرسام آور است: دوره هایی با ۱۰۰۰۰۰+ ثبت نام. به عنوان مثال کورسرا گزارش می دهد که بیش از ۱٫۳ میلیون نفر حداقل یکی از موک ها را امتحان کرده اند.

با وجود هیجانی که با توجه به این آمار بوجود می آید، هنوز عدم اطمینان زیادی وجود دارد. نرخ ترک تحصیل در حدود ۸۵-۹۰٪ است، با دلایل ترک تحصیلی مانند: کمبود وقت، انگیزه، سردرگمی فنی و فرهنگی.
مدل های تجاری پایدار نیز هنوز توسعه نیافته اند در حالی که هنوز مشخص نیست که تکمیل آن آیا سودمند است؟ گواهی پایان دوره ارائه می شود؟ و یا چطور موک با الزامات نظارتی مطابقت دارد؟

اما نمی توان به راحتی علاقه به موک را نادیده گرفت. مقایسه روش سنتی و استفاده از موک تقریبا بی فایده به نظر می رسد. در دوره های سنتی افراد سرمایه های مالی، زمانی و گاهی خانوادگی صرف می کنند تا در کلاس ها حضور یابند و به مدرکی دست پیدا کنند. در حالی که در موک ها ثبت نام رایگان، بی دردسر و راحت است. ثبت نام در چند ثانیه رخ می دهد و همزمان انصراف نیز کار سختی نیست.

چرا به یک موک می پیوندیم؟

دانستن اینکه چرا مردم به سمت موک گرایش پیدا کرده اند ، یک بخش اصلی از معمای دانشگاه ها است. بسیاری از آنها برای کشف یک علاقه یا تنها آزمایش به یک موک می پیوندند. بسیاری دیگر به دنبال ایجاد زمینه های تخصصی خاص در طیف وسیعی از زمینه های آموزشی ، فنی یا حرفه ای هستند.

برخی از انگیزه آنها از عضویت در موک برای ایجاد فرصتهای منحصر به فرد ارتباط با دیگرانی است که علاقمندی مشابهی با آنها دارند ، کسانی که در حرفه مورد علاقه خود هستند یا ارتباط با دانشجویانی که در دوره های ارائه شده در محیط های سنتی تر ثبت نام می کنند.

اما نظرسنجی اخیر edX به ما می گوید که اکثریت دانشجویان موفق، تجربه موک خود را به تعامل قبلی خود با دوره های قابل مقایسه ترجیح می دهند.

اگرچه این ممکن است یک نظر خاص در مورد کیفیت دوره EdX باشد ، اما مطمئناً حرف هایی در مورد ترجیحات یادگیری دانشجویان امروز و میزان ارائه خدمات ما به نیازها و انتظارات آنها وجود دارد.
الگویی که قبلاً دیده ایم همکاری بین نهادهای نخبه برای موقعیت یابی برند و توسعه مشترک است ، مانند دانشگاه ملبورن که اخیراً از طریق Coursera انجام داده است.

رویکرد دیگر ، همانطور که در UTAS استفاده می شود ، توسعه هدفمند دوره هایی است که مستقیماً با نیازهای جامعه ارتباط دارند.

یک نمونه برنامه ما برای استفاده از موک برای کمک به درک ما از زوال عقل است ، منطقه ای از نیازهای شدید اجتماعی در سطح محلی ، ملی و جهانی. این موک ها دانش علمی فعلی را از جمله توسعه ، پیشرفت ، گزینه های درمان و تأثیرات اجتماعی ، با بهره گیری از تخصص تحقیقاتی قابل توجه در دانشگاه ، کشف خواهند کرد.
موک ها برای طیف وسیعی از دانشجویان در رشته های بهداشت حرفه ای ، مراقبان ، افرادی که مراحل اولیه بیماری را دارند ، سیاست گذاران بهداشتی و دانشمندان علوم اجتماعی طراحی شده اند. در طولانی مدت ، ما از تجزیه و تحلیل استفاده خواهیم کرد تا ارزیابی کنیم چه رویکردها و فعالیت هایی از نظر یادگیری دانش پذیران بهتر است.

در حالی که موک ها برای پاسخگویی به یک نیاز حاد اجتماعی طراحی شده اند ، آنها همچنین کار دانشگاه ها را نیز راه می اندازند.

در آغوش گرفتن ناشناخته ها

این فقط یک نمونه است که در آن دانشگاه می تواند به پرداختن به موضوعی مهم برای جامعه کمک کند. اما به راحتی می توانید زمینه های بیشتری را تصور کنید که موک می تواند به پیشرفت حرفه ای کمک کند یا به آموزش مورد نیاز صنعت کمک کند.

هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد و چالش های قابل توجهی برای غلبه بر آنها وجود دارد، از جمله مسئله مدل کسب و کار.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: