شروع دوره با محتوای خرد

پیش بینی شده بود که استفاده از محتوای خرد در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یابد. همه این ها به این دلیل است که دوره های آنلاین بیشتری در مسیر محتوای خرد حرکت می کنند.

اگر یک دوره آنلاین دارید یا به فکر ایجاد آن هستید، خوب است اول به این دوره فکر کنید و از این طریق اقدام کنید. در واقع، این بسیار آسان تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.

نکته جالب در مورد محتوای خرد این است که برای پیاده سازی آن به هیچ فناوری فانتزی نیازی ندارید. این روش بیش از اینکه به ابزارهایی که برای ارائه آن استفاده می کنید مربوط باشد، مربوط به نحوه طراحی دوره شما برای دانش پذیر است.

محتوای خرد از کجا آمده است؟

افزایش یادگیری خرد به هیچ وجه علم موشک نیست. این امر ارتباط با نحوه یادگیری آنلاین و کوتاه شدن دامنه توجه ما در مورد مصرف محتوای آنلاین دارد.

شما می توانید از دستگاه های تلفن همراه برای این کار تشکر کنید، همچنین از همه وب سایت ها و برنامه های عالی که در دسترس ما است.

توجه ما می تواند هر بار فقط در یک مکان باشد و ما دوست نداریم مدت طولانی در آنجا بمانیم.
بنابراین ما با افزایش محتوای خرد روبرو هستیم.

در بیشتر مواقع اگر فرصتی برای یادگیری چیزی در دو دقیقه در مقابل ۲۰ دقیقه داشته باشیم، مسیر دو دقیقه ای را انتخاب خواهیم کرد.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم، شما میخواهید نحوه پخت کیک را یاد بگیرید. آیا ابتدا فیلم ۳۰ دقیقه ای را در YouTube تماشا می کنید یا فیلم پنج دقیقه ای؟ این احتمال وجود دارد که شما ابتدا فیلم پنج دقیقه ای را انتخاب کنید تا ببینید آیا آن چیزی که نیاز دارید را به شما می رساند ای خیر.

با استفاده از محتوای خرد می توانید در مورد این روند مصرف اطلاعات جلب توجه کنید. نتیجه؟ دانش پذیران در واقع محتوای دوره شما را می گیرند (و به پایان می رسانند)!

چند استراتژی ساده برای محتوای خرد

مزیت محتوای خرد ساده نگه داشتن آن است. در اینجا چند کار مستقیم وجود دارد که می توانید همین حالا در دوره خود انجام دهید:

  • اگر دوره شما ۱ ساعت است، آن را به حداقل دو دوره تقسیم کنید.
  • حداکثر طول فیلم باید هشت دقیقه باشد.
  • متن را با اینفوگرافیک جایگزین کنید. می توانید از یک سرویس رایگان مانند Canva استفاده کنید.
  • با اهداف تک درس همراه باشید و بیش از سه هدف در هر دوره نداشته باشد.
  • تجزیه و تحلیل آزمونهای بزرگتر به آزمونهای سه پرسشی کوچکتر در کل.

استراتژی های دیگری نیز وجود دارد که می توانید آنها را پیاده سازی کنید اما این پنج مورد مهمترین ها هستند.

تکنیک های محتوای خرد اساساً جنبشی را برای یک یادگیرنده ایجاد می کنند، و این حرکت به پیشرفت نرخ تکمیل دوره ی شما توسط دانش پذیران کمک می کند، که البته در وهله اول هدف نهایی یک دوره آنلاین است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: