شش ایده برای تدریس خصوصی زبان

به طور سنتی ، یادگیری زبان به چهار مولفه تقسیم می شود: صحبت کردن ، گوش دادن ، خواندن و نوشتن. در محیط کلاس ، زمان زیادی صرف یادگیری گرامر و ساخت واژگان می شود ، با آزمونهای کتبی برای درک فراگیر از هر یک از مهارتهای بالا.

با این حال ، برای بیشتر فراگیران سخت است که تنها با گوش دادن و صحبت کردن تمرین کافی داشته باشند و همین امر کار را برایشان کمی سخت میکند. حتی زمانی که گروه های بحث برای تمرین زبان وجود دارد ، با تقسیم زمان در بین بسیاری از فراگیران ، زمان کافی را برای هر یادگیرنده به صورت شخصی برای کسب تسلط لازم باقی نمی ماند.

دوره های آنلاین زبان می توانند چالش های مشابهی داشته باشند. بسیاری از مدرسان آنلاین می توانند موارد گرامری را جمع آوری و آزمونها را بنویسند ، اما بدون تمرین زبان ، درک و دریافت این مطالب دشوار است.

خوشبختانه ، مدرسین زبان آنلاین همچنین یک روش عالی برای ارائه محتوای برتر به فراگیران خود دارند: تدریس خصوصی زبان به صورت شخصی.

دروس فردی می تواند به فراگیران کمک کند تا تجربیات مورد نیاز خود را برای تعالی بیشتر به دست بیاورند و در عین حال به مربیان کمک کند دوره مفید تری داشته باشند.

با این اوصاف ، یافتن راه هایی برای برگزاری یک دوره تدریس خصوصی می تواند دشوار باشد ، به خصوص اگر دانش پذیر شما مبتدی باشد. در اینجا شش ایده برای ارائه افزایش بازدهی در طول دوره ها و کمک به دانش پذیران برای دستیابی به اهدافشان آورده شده است.

  1. تمرین مکالمه غیررسمی

ساده ترین راه برای ارائه آموزش زبان به سادگی از طریق تمرین غیر رسمی است. با استفاده از این نوع درس ها ، به فراگیر اجازه می دهید دستور کار را تنظیم کند تا بتواند مکالمه را به روشی که بیشتر به یادگیری آن علاقه دارد متمرکز کند.

این سبک تدریس خصوصی زبان می تواند کار مدرس را کمی سبک تر کند و برای دانش پذیرانی که از قبل ایده ای برای آنچه می خواهند یاد بگیرند نداشته اند و یا دوره های رسمی را می گذرانند و تکالیف اضافی نمی خواهند جذاب است.

  1. آمادگی آزمون

چندین آزمون زبان استاندارد وجود دارد که برای دانش پذیرانی که می خواهند به زبان خارجی تحصیل کنند یا کار و تدریس نمایند لازم است. از آنجا که این امتحانات از اهمیت بالایی برخوردار است ، بسیاری از فراگیران از مدرسین خود راهنمایی ویژه ای می گیرند تا خود را برای آنها آماده کنند. و از آنجا که این امتحانات همیشه شامل هر دو مولفه گفتاری و شنیداری است ، داشتن یک استاد راهنما برای راهنمایی آنها بسیار مفید است.

ایجاد مطالبی برای پوشش در یک جلسه تدریس خصوصی که شامل مطالبی باشد که به احتمال زیاد در آزمون مورد نیاز خواهد بود ، می تواند یکی از جذابیت های اصلی برای فراگیران باشد.

  1. تمرین تلفظ

تلفظ، مولفه ای از یادگیری زبان است که اغلب به عنوان ضروری ترین بخش یادگیری زبان به حساب می آید و نشان می دهد فراگیر به خوبی درس را فراگرفته است. تسلط بر تلفظ بسیار مهمتر از آن است که بسیاری از مردم انتظار دارند. تلفظ خوب نه تنها به درک بهتر مطالب توسط فراگیر کمک می کند، بلکه به مهارت شنوایی او کمک شایانی می نماید و حتی می تواند به او در یادآوری واژگان جدید کمک کند.

داشتن تلفظ زیبا همچنین باعث تقویت اعتماد به نفس در بسیاری از دانش پذیران می شود. حس خوش آیندی است اگر ببینید شخصی انگلیسی زبان که انگلیسی زبان مادری او محسوب میشود از تلفظ و پیشرفت شما تعریف کند.

  1. دوره های مربوط به فرهنگ یا موضوعات تخصصی

بسیاری از فراگیران مطالعه یک زبان را شروع می کنند زیرا به موضوع خاصی علاقه مند هستند – به عنوان مثال ادبیات ، موسیقی یا تجارت. این موضوعات ممکن است دارای واژگان یا آدابی خاص باشند که فراگیران بخواهند بر آن تسلط داشته باشند تا بتوانند در مورد آنها با افراد بومی صحبت کنند.

برای بسیاری از زبانها ، یک مولفه فرهنگی نیز وجود دارد که درک آن برای فراگیران مهم است تا بتوانند بدون ایجاد مشکل ، در هنگام مسافرت با آن زبان راحت برخورد کنند. ارائه دوره هایی با موضوع فرهنگ می تواند به فراگیران کمک کند هنگام سفر احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

  1. تمرین نوشتن

در حالی که زبان نوشتاری معمولاً بخشی از جلسه تدریس خصوصی شفاهی نیست ، اما یک درس گام به گام هنوز هم می تواند فرصت خوبی باشد تا مدرسین بتوانند در زمینه سبک نوشتار نیز آموزش های لازم را بدهند.

در نظر بگیرید که به فراگیر خود موضوعی اختصاص دهید و از او بخواهید در مدت پنج دقیقه تا جایی که می تواند بنویسد. سپس می توانید از او بخواهید که آن را با صدای بلند بخواند ، تلفظ خود را در قسمت های دشوار تصحیح کند و نکاتی را برای طبیعی تر شدن نثر ارائه دهد.

  1. بازی های زبانی

سرانجام ، اگر به دنبال روش هایی برای سرگرمی بیشتر جلسه تدریس خصوصی خود هستید ، به استفاده از بازی های زبان برای کمک به اوضاع فکر کنید. اینها شامل بازی های قافیه دار ، بازی های دیکشنری یا حتی کارهای کلاسیکی مانند PLECTION هستند. اگر در حال انجام یک دوره گروهی آنلاین هستید ، بازی های زبانی نیز یک روش عالی برای جذب دانش پذیران از تمام سطوح مهارت است.

نمونه هایی از بازی های زبانی عبارتند از:
اصطلاحات منطبق یک واژگان را انتخاب کنید و آن را بدون گفتن توصیف کنید. از فراگیر خود بخواهید این کلمه را حدس بزند.
یک کلمه را انتخاب کنید و از یادگیرنده خود بخواهید تا آنجا که می تواند کلمات هم قافیه را بیابد.
از لغت نامه یک کلمه واژگان انتخاب کنید و از فراگیر خود بخواهید که حدس بزند چیست.
میتوانید به زبان انگلیسی راهنمایی کنید و فراگیر خود را امتحان کنید تا ببیند آیا او می فهمد که شما از او چه می خواهید.
تمرین های این چنینی برای یادگیری فراگیران جهت کسب مهارت مکالمه ضروری است.
یکی از چالش برانگیزترین نکات برای هر دانش پذیر لحظه ای است که آنها باید شروع به ساختن یک جمله نمایند. انجام این کار در مقابل سایر دانش پذیران – یا بیرون از کلاس و به زبان مادری – هم می تواند استرس زا و هم دلسرد کننده باشد.

تدریس خصوصی گام به گام به فراگیران کمک می کند تا در یک محیط حمایتی که می توانند بدون شرمندگی و ترس اشتباه کنند ، اعتماد به نفس خود را بازیابند. اگر دوره های زبان را بصورت آنلاین تدریس می کنید ، استفاده از تدریس خصوصی زبان می تواند عنصر مفقود شده ای باشد که به فراگیران شما کمک می کند تا موفقیت بیشتری کسب کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: