ایجاد انگیزه در دانش پذیران دوره های آنلاین

نحوه استفاده از نشان ها برای ایجاد عادت ها، تشویق به معاشرت و یادگیری نحوه استفاده از سیستم شما به دانش پذیران.

ما قبلاً در مورد چگونگی نشان ها و عناصر بازی سازی که دانش پذیران را ترغیب به شرکت در یک دوره می کند، صحبت کرده ایم.

به عنوان مثال: من معتاد کتاب صوتی هستم و برنامه Audible برنامه انتخابی من است. من کتاب صوتی خود را معمولاً هنگامی که صبح بیدار می شوم و هنگام آماده شدن برای کار گوش می دهم. من در هنگام تهیه وعده های غذایی، و هنگام انجام کارهای منزل، به کتابهای صوتی گوش می دهم. Audible من را شنونده کتاب صوتی نکرد، اما سیستم نشانگر آن، گوش دادن به کتاب های صوتی را به یک وسواس جزئی تبدیل کرد.

همچنین یک مطالعه موردی عالی در مورد چگونگی استفاده از گیمیفیکیشن برای حمایت از دانش پذیران در دوره شما است.

ایده های برتر شنیدنی برای آموزش آنلاین

گوش دادن به روزهای متوالی

این مورد برای کمک به کاربران شما در ایجاد یک عادت عالی است. به محض اینکه فراگیران متوجه شوند که اتفاقی در جریان است، آنها مرتباً چک می کنند تا آن را از دست ندهند.

پروانه اجتماعی: اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.

به دانش پذیران خود برای ارسال پست های اجتماعی درباره پیشرفت دوره خود پاداش دهید. اشتراک با شبکه آنها به از بین بردن انزوا کمک می کند و همچنین باعث تبلیغاتی برای شما می شود.

استنوگراف: یادداشت برداری و گذاشتن نشانک.

من حتی قبل از دیدن نشان نمی دانستم که این ویژگی در Audible وجود دارد. استفاده از این دوره برای شما بستگی به عملکردهایی دارد که شما مجاز می دانید، اما این یک مثال عالی در مورد نحوه استفاده از نشان ها برای تشویق دانش پذیران برای کشف ابزارهای دوره است.

تکمیل یک کتاب از ابتدا تا انتها

من می توانم اعطای این جایزه را به دانش پذیرانی که دوره ای را در مدت زمان مشخصی به پایان می رسانند یا تعداد مشخصی از دروس را در یک روز به پایان می رسانند، مشاهده کنم.

چه نشان دیگری ممکن است برای آموزش آنلاین پاسخگو باشد؟

البته، هر نشان شنیداری ترجمه خوبی به آموزش آنلاین نمی دهد. به عنوان مثال نشان “Dabbler” برای شنوندگانی است که بدون پایان دادن به هیچ کتابی از کتابی به کتاب دیگر می روند. در واقع قطب مخالف نوعی عادت است که می خواهید در دانش پذیران ایجاد کنید.

وارد دیگر، مانند “بوف شب” ، “آخر هفته جنگجو” و “ظهر بالا” برای گوش دادن در بعضی از ساعات روز هستند، اما صادقانه است که بگوییم اهدای نشان به دانش پذیرانی که نیمه شب مشغول تحصیل هستند کمی بیرحمانه است. سپس موارد دیگری مانند “The Stack” (برای دانش پذیرانی که چندین دوره را گذرانده اند؟) یا “Mount Everest” (برای دانش پذیرانی که دوره خاصی را به خصوص طولانی گذرانده اند؟) وجود دارد.

با این وجود، Audible از تنها مکان استفاده از نشان ها دور است. با نگاهی به اطراف، در اینجا چند ایده دیگر وجود دارد که می تواند برای دانش پذیران آنلاین مفید باشد:

گفتگو: برای حضور فعال در انجمن بحث و گفتگو

به دانش پذیران برای اظهار نظر و درگیر کردن مطالب پاداش دهید. به دانش پذیرانی که نظراتشان “لایک” های زیادی دریافت می کند، امتیاز اضافی بدهید.

رهبر بحث: برای شروع یک موضوع مکالمه.

پرسیدن سوالات خوب و به اشتراک گذاشتن اطلاعات جالب به ارزش افزوده جامعه کمک می کند. فراگیران را به ادامه بحث تشویق کنید و به آنها برای مشارکت در ساخت پاداش دهید.

حامی: برای “پسندیدن” پست های سایر دانش پذیران.

دانش پذیرانی که سایر دانش پذیران را تشویق و ارتقا می دهند به ایجاد جامعه کمک می کنند. می توانید یک نشان به آنها اختصاص دهید آنها را به خاطر تلاششان بشناسد و به عنوان یک مشارکت کننده مثبت در انجمن شناخته شوند.

نشان ها برای تشویق استفاده از ویژگی ها:

تکمیل آموزش کاربر و گشت و گذار در سایت

یک آموزش کوتاه به کاربر می تواند به یادگیری دانش پذیران برای اولین بار کمک کند و تعداد درخواست های پشتیبانی را کاهش دهد. همچنین می تواند ویژگی هایی را به آنها معرفی کند که می تواند به آنها در تکمیل دوره کمک کند.

کتابدار: برای دسترسی و استفاده از کتابخانه دوره.

آیا کتابخانه منابع را در دسترس فراگیران قرار داده اید؟ آیا آنها تا به حال به آن مراجعه کرده اند؟ یک نشان برای کاوش در کتابخانه و خواندن / بارگیری مقالات ارائه دهید.

تابلوی امتیازات: برای کسب امتیاز در / بررسی تابلوی امتیازات دوره.

آیا تابلوی امتیازات را برای تزریق رقابت سالم در دوره خود اجرا کرده اید؟ برای بررسی یا دستیابی به امتیاز بالا نشان هایی اعطا کنید.

نشان هایی برای پاداش دادن به پیشرفت یادگیری:

نمره عالی: برای آزمون آزمایشی.

برای برخی از دانش پذیران، دستیابی به نمره کامل، پاداش خود را دارد. در صورت وجود یک نشان ممکن است دیگران را ترغیب کنند که کمی سخت تر مطالعه کنند.

استاد مسابقه: برای اتمام تعداد مشخصی از آزمونها.

آزمون سنجشی، راهی عالی برای کمک به فراگیران برای سنجش میزان پیشرفت یادگیری آنها است و به شما کمک می کند مفاهیم اخیراً آموخته شده را از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت نیز منتقل کنید. یک نشان مسابقه می تواند انگیزه ای باشد تا دانش پذیران را تشویق کند هر زمان که برگزار می شود از آزمونها استفاده کنند.

محقق: برای اتمام یک درس.

هنگامی که دانش پذیر درسهای بیشتری را فرا می گیرد، این یک سطح آسان برای سطح بندی است. شاید آنها نشان “تازه کار” را برای اولین درس خود، “دانشمند” را بعد از چند دوره دیگر (شاید طول متوسط یک دوره) و “استاد” را برای تعداد زیادی (چندین دوره) کسب کنند.

Course Badge: برای اتمام دوره.

شما احتمالاً برای اتمام دوره به آنها گواهی اعطا می کنید، اما چرا یک نشان برای نمایه آنها نیز درج نشده است؟
نشان های پاداش برای دستاوردهای بزرگ و کوچک به طور یکسان.نشان ها به برخی از دانش پذیران بیش از دیگران انگیزه می دهند، اما به ندرت می توان فراگیری را پیدا کرد که برای کسب دانش خود هیجان کمتری نسبت به لذت و دستاورد داشته باشد. در حقیقت، یکی از مواردی که در مورد نشان ها دوست دارم این است که چگونه می توانید برای دستاوردهای کوچک و بزرگ به آنها جایزه دهید. رضایت از دریافت نشان نسبتاً آسان (تکمیل یک آموزش) می تواند دانش پذیران را به سمت تلاش بیشتر برای دستیابی به نشان های بزرگتر (پایان دوره) سوق دهد. نشان های موجود در این میان به عنوان نقاط عطف عمل می کنند، پاداش موفقیت می دهند و اقدامات خاصی را تقویت می کنند.

روش دیگر برای افزودن سطح اضافی علاقه به نشان ها، تراز کردن آنها با پیشرفت دانش پذیر است. من این را در پیشنهاد خود برای نشان “دانشمند” ذکر کردم، اما این یکی از ویژگی های Audible است. بعد از اینکه نشان معمولی را بدست آوردید، می توانید برای کسب نسخه های نقره ای و طلایی، آنها را درجه بندی کنید. من سالها است که به Audible گوش می دهم و هنوز هم در حال کار بر روی پیشرفت برخی از موارد خودم هستم.
نظر شما چیست؟ آیا نمونه هایی از نشان هایی دارید که برای آموزش آنلاین مفید باشد؟

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: