استفاده از ویدئوهای تعاملی در آموزش الکترونیکی

کیفیت و بازده آموزش الکترونیکی خود را با ویدئوهای تعاملی بالا ببرید
“بینندگان ۹۵٪ از پیام را هنگام مشاهده آن در یک فیلم در خاطر نگه می دارند ، در حالی که دریافت پیام آن، هنگام خواندن آن ۱۰٪ است. “

تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که ویدیو باعث بهبود تعامل و حفظ اطلاعات می شود. به همین علت است که افراد استفاده از آن را برای آموزش، بازاریابی و تولید محتوا انتخاب می کنند.

مزایای فیلم

فیلم ها را می توان برای پشتیبانی از اهداف تجاری در بخشهای مختلف طراحی کرد و توسعه داد. یک مزیت استفاده از فیلم ها این است که می توان آنها را موقتاً قطع کرد و دوباره شروع کرد. برای فیلم های مورد استفاده در آموزش، این یک امکان است. در واقع آموزش شما بصورت درخواستی انجام می شود و انعطاف بیشتری ایجاد می کند.

همچنین فیلم ها ، آموزش را مقرون به صرفه تر می کنند. بدون نیاز به مدرس و هیچ گونه هزینه سفر برای یک جلسه ، فیلم ها بسیاری از هزینه های آموزش را کاهش می دهند. اگر یادگیری ترکیبی ترجیح داده شود ، هنوز هم می توان از فیلم ها برای ارائه آموزش های کوچک برای پشتیبانی از یادگیری در کلاس استفاده کرد. باز هم ، این یک مسیر ارزان تر است.

امروزه روش های زیادی برای تعاملی ساختن فیلم ها وجود دارد تا دانش پذیران را بیشتر درگیر خود کند. فیلم های تعاملی تجربه جذاب تری را برای شما فراهم می کنند و به دانش پذیران امکان می دهد بخشی واقعی از یادگیری خود باشند. این یک تجربه جذاب و نتیجه بخش تر را برای دانش پذیران فراهم می کند.

ما می دانیم که بسیاری از بخش ها و مشاغل از قبل مزایای فیلم را می دانند ، اما چگونه ویدئو تعاملی می تواند استراتژی های یادگیری الکترونیکی را بالا ببرد؟

فراگیران خود را به یک سفر ببرید

داستان سرایی می تواند با سوق دادن یادگیرندگان به سفری در سناریوهای واقعی ، آنها را الهام بخشد. محتوای معتبر باعث می شود یادگیری بیشتر مرتبط و جذاب باشد. این به فراگیران کمک می کند تا با موقعیت هایی که ممکن است روبرو شوند ارتباط برقرار کنند و به این ترتیب درک بهتری از رفتارها و چالش های مطلوبی را که ممکن است با آن روبرو شوند فراهم می کند.

داستان سرایی، همچنین به دانش پذیران این امکان را می دهد تا شخصیت های مختلف را برای درک رفتارها از همه ی جنبه ها تجربه کنند. دانستن اینکه اقدامات شما بر دیگران تأثیر می گذارد ، باعث ایجاد تمرین خوب و همدلی بیشتر می شود.

با فراگیران خود ارتباط برقرار کنید

برای تعامل بیشتر با فراگیران خود ، استفاده از نقش آفرینی می تواند ارتباط آنها با موضوع را افزایش دهد و به دانش پذیران اجازه دهد شخصیت های مختلف را بازی کنند. نقش بازی تأثیر زیادی بر دانش پذیران می گذارد ، زیرا آنها را به بخشی جدایی ناپذیر از داستان تبدیل می کند.

قرار گرفتن مستقیم در داستان ، تجربه و سفر بهتری را برای دانش پذیر فراهم می کند. نقش بازی به دانش پذیران این امکان را می دهد تا از نظر احساسی با شخصیت خود ارتباط برقرار کنند. این نه تنها فراگیران را بیشتر درگیر خود می کند ، بلکه باعث ایجاد تأثیرات طولانی مدت می شود و یادآوری رفتارها را آسان تر می کند.

“احساسات از عقل قدرتمندتر است. احساس نیروی محرکه تفکر و تعقل است. هوش هیجانی توانایی ذهن را در تصمیم گیری های مثبت و درخشان افزایش می دهد. “

فراگیران خود را به چالش بکشید

قصه گویی و بازی در کنار هم می توانند از طریق عناصری مانند سناریوهای انشعاب دار ، نقاط مهم و آزمونها تقویت شوند ، به دانش پذیر اجازه می دهد در طول سفر تعامل داشته باشد. درست مثل داستان سرایی و نقش آفرینی ، این تعاملات کوچک می تواند سطح تعامل را افزایش دهد.

سناریوهای انشعاب اجازه می دهد تا داستان ها وابسته به گزینه های یادگیرنده پیش روند. آنها می بینند که چگونه انتخابشان بر اوضاع و شخصیت های دیگر تأثیر می گذارد. با تصمیم گیری در زمان واقعی می توان به دانش پذیران گزینه های واقع گرایانه داد تا تعاملات را تا حد ممکن به تجربیات واقعی نزدیک کنند.

پیشرفت آنها را تحلیل کنید

تصمیمات مربوط به سناریوها و آزمونها را می توان در LMS ردیابی و ثبت کرد. داده های حاصل از این تعاملات می تواند زمینه های کلیدی را که به خوبی کار کرده اند و مناطقی را که نیاز به بهبود دارند مشخص کند.
عملکرد داده محور همچنین می تواند تجربه کاربر را با استفاده از روشهای فراگیر یادگیری ، مانند گیمیفیکیشن ، بهبود بخشد. داده ها می توانند از طریق تابلوهای امتیازات و نشان ها باعث ایجاد جذابیت و انگیزه شوند و اگرچه چالش هایی را برای پیاده سازی به همراه دارد ، VR و AR همچنین پتانسیل اضافه شدن لایه های غوطه وری را دارند.

تجربه های غوطه وری را ارائه دهید

فناوری Near-Life gam از گیمیفیکیشن استفاده می کند تا روشی به یادماندنی را در یادگیری ارائه دهد. با استفاده از تصمیمات در زمان واقعی از طریق سناریوهای واقع گرایانه و نقش آفرینی ، فراگیران در طول یادگیری خود به چالش کشیده می شوند. Near-life ™ همچنین فرصتی برای دریافت بازخورد و داده های شخصی برای تجزیه و تحلیل بینش های رفتاری فراهم می کند.

Uptale ابزاری برای نگارش و انتشار برای تجربه تعاملی ۳۶۰ درجه برای مدرسین ، معلمان و فراگیران ارائه می دهد. شما می توانید تجربه های غوطه وری خود را ایجاد کرده، به اشتراک بگذارید و پیگیری کنید. علاوه بر این ، سیستم عامل آنها به شما امکان می دهد آمار و امتیازات را جمع آوری کنید.

یادگیری خود را در دسترس قرار دهید

علاوه بر این ، فیلم های تعاملی به خوبی کار می کنند تا تکه های کوچک و قابل یادگیری را ارائه دهند. یادگیری خرد نیازهای فراگیران امروز را برطرف می کند. هدف آن ارائه آموزش از طریق فیلم های کوتاه و جذاب است که از طریق چندین دستگاه قابل دسترسی هستند.

ارائه یادگیری از این طریق امکان استفاده ی مجدد را نیز فراهم می کند. با یادگیری سنتی در کلاس ، ممکن است دیگر نتوانید درس ها را تکرار کنید ، زیرا این امر به همراه هزینه های مربوط به آن نیاز به یک روز دیگر برای آموزش دارد. آموزش الکترونیکی ، از طریق ویدئوی تعاملی ، به دانش پذیران این فرصت را می دهد تا دوباره درس ها و آزمونها را امتحان کنند.

ارائه این قابلیت دستیابی صرفاً مقرون به صرفه نیست ، بلکه باعث افزایش دانش و اطمینان به نتایج یادگیری می شود.

آیا ویدئو تعاملی راهی به جلو است؟

با بودجه محدود و تقاضای یادگیری و توسعه ، یادگیری باید مقرون به صرفه باشد ، اما همچنان الهام بخش است. یادگیری الکترونیکی از طریق درایو های تعاملی یادگیری ، در حالی که در دسترس ، انعطاف پذیر و جذاب است.
فیلم های تعاملی روشی موثر برای حفظ یادگیری تازه ، مرتبط و جذاب است. این قطعاً ابزاری مفید است که همه متخصصان باید از آن استفاده کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: