نحوه ایجاد محتوای جذاب برای دوره آنلاین

ایجاد یک دوره آنلاین معمولاً بر دو چیز استوار است: محتوا و نحوه ارائه آن.

در هسته اصلی محتوای دوره باید بر اساس هر گونه وعده ارائه شود. به عنوان مثال، اگر دوره شما مربوط به آموزش تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو به افراد است، پس وقتی فراگیران از محتوا استفاده می کنند و باید نتایج قابل اندازه گیری را مشاهده کنند.

این هدف شماره یک است. بدون محتوای خوب، دوره شما هیچ است.

اما نکته ی بسیار مهم دیگر نحوه ی ارائه ی محتوا است.
محتوای خوب وقتی به محتوای عالی تبدیل می شود که جذاب و سرگرم کننده باشد.

تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید برای “زنده شدن” محتوای دوره خود استفاده کنید.

یکی از راه ها داستان سرایی است. خلق شخصیت ها و غوطه ور کردن یادگیرنده به عنوان بخشی از داستان. افراد در The Great eCourse Adventure این کار را با موفقیت باورنکردنی انجام می دهند.

قصه گویی یک روش عالی برای جذاب شدن محتوای به ظاهر خسته کننده و ارائه ی خلاقانه ی آن است. اگر شما یک برنامه آموزش مداوم برای حسابداران دارید، ایجاد یک داستان در مورد برنامه CEU، راهی عالی برای تمایز دوره شما از بقیه است.

اما داستان سرایی تنها استراتژی شما نیست.


نحوه ارائه محتوا می تواند بسیار طولانی باشد، مانند استفاده از محتوای خرد یا اصول گیمیفیکیشن. همچنین، نحوه قرار دادن محتوا (استفاده از فضای سفید زیاد) می تواند تعامل زبان آموزان را افزایش دهد.

تنها نکته هشدار دهنده در رابطه با این تکنیک ها و موارد دیگر این است که از اجرای آن غافل نشویم. شما باید استراتژی های متناسب با اهداف و مشخصات مخاطب خود را انتخاب کنید. گنجاندن هر “ترفند” در روش ارائه حتی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

وقت بگذارید و نیازهای فراگیران خود را بسنجید. با تکنیک های ساده کم کم شروع کنید و به دلخواه خود از آنها کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: