آموزش گام به گام تبدیل دوربین گوشی به وب کم برای استفاده در کلاس آنلاین ادوبی کانکت

تهیه شده توسط تحریریه کلاس روم

روش های متفاوتی برای برگزاری کلاس های آنلاین وجود دارد که ارتباط ویدئویی با وب کم در ادوبی کانکت یکی از آن ها می باشد. ولی ممکن است گاهی مواقع سیستم دارای وب کم نباشد و یا دوربین سیستم دچار ایراد شده باشد. در این صورت چه باید کرد؟
در مطلب ذیل روش هایی برای برخورداری از وب کم را آموزش خواهیم داد.

قابلیت ادوبی کانکت در پشتیبانی از ابزار خارجی
نرم افزار ادوبی کانکت امکاناتی همچون استفاده از وب کم و میکروفون را در اختیار کاربران گذاشته تا بتوان از آن طریق تجربه کلاس های مجازی نزدیک تر به به تجربه کلاس در محیط واقعی باشد.
گاهی موارد ممکن است وب کم در دسترس مدرس یا دانش پذیر نباشد، یکی از راه ها این است که از دوربین جلو و یا عقب گوشی هوشمند خود به عنوان وب کم استفاده نمایید.
اکنون این سوال مطرح است که چگونه؟؟؟

استفاده از نرم‌افزار DroidCam:
یکی از قدرتمند ترین و بهترین نرم افزار هایی که جهت تبدیل دوربین گوشی به وب کم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد نرم افزار DroidCam می‌باشد. از طریق این نرم افزار می توانید سریع و آسان گوشی موبایل خود را به دوربین وب کم تبدیل نمایید.

قابلیت های نرم‌افزار DroidCam:
1- رایگان است و محدودیتی ندارد
۲- نصب و راه اندازی آن بسیار سریع و آسان است.
۳- دارای قابلین برقراری ارتباط از طریق کابل USB و ارتباط بی سی(WIFI)
4- امکان برقراری ارتباط تصویری با بالاترین کیفیت و بدون تاخیر
۵- کیفیت تصویر بالاتر نسبت به دوربین های لپ تاپ
۶-امکان پشتیبانی همزمان از صدا و تصویر در زمان استفاده از دوربین
۷- امکان استفاده از دوربین جلو و عقب گوشی موبایل
۸- امکان تنظیم کیفیت در رزولوشن های مختلف
۹- کنترل قابلیت های دوربین مانند فوکوس، زوم، فلش و …
حال برای استفاده از این قابلیت ها کافیست نسخه ویندوز و اندروید نرم افزار DroidCam را روی کامپیوتر و گوشی خود نصب نمایید. بعد از نصب شدن نرم افزار، باید گوشی موبایل و کامپیوتر خود را ازطریق کابل USB و یا به صورت بی سیم به هم متصل کنید. استفاده از روش بی سیم به صورت پیش فرض در برنامه فعال است و این روش کاربری ساده تری دارد.اما برای تبدیل کردن گوشی موبایل به وب کم و استفاده از طریق وای فای باید گوشی و کامپیوتر به یک شبکه وای فای یکسان متصل باشد.
در صورتی که این امکان فراهم نباشد می توان از اتصال کابل استفاده کرد.
بعد از مراحل بالا می بایست نرم افزار ادوب کانکت را اجرا کرد و از قسمت وب کم گزینه وب کم درویدکم (DroidCam Source) را انتخاب نمود تا نرم افزارها به هم وصل شده و بتوان از دوربین موبایل به عنوان وب کم استفاده نمود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: