استفاده از آموزش الکترونیکی برای آموزش ضمن خدمت

امروزه ، وقتی بخشهای بزرگ از راه دور کار می کنند ، شرکتها باید نحوه ارائه آموزش منطبق با راهنمایی مدرسین را ارزیابی کنند. در این مقاله ، ۶ استراتژی را به اشتراک می گذاریم که می توانید هنگام انتقال آموزشهای الکترونیکی ، از آنها استفاده کنید.

چرا برای آموزش ضمن خدمت به آموزش الکترونیکی روی می آوریم؟

COVID-19 نحوه کار ما را تغییر داده است – اکنون بیشتر از خانه یا مکانهای دیگر دور از محل کار جضور داریم. این بدان معناست که آموزش شرکت ها به طور کلی و آموزش اجباری ،باید عملاً با اولویت انجام شود. برخلاف بسیاری از آموزش های جدید مهارت آموزی ، که بیشتر شرکت کنندگان مشتاق حضور در آن هستند ، کارکنان اغلب از آموزش اجباری اجتناب می کنند ، به ویژه هنگامی که آنها باید شخصاً در یک مکان خاص (در یک کلاس یا اتاق هیئت مدیره) ، در تاریخ ها و زمان های تعیین شده برای آموزش جمع شوند. وقتی زمان حضور در چنین دوره هایی فرا می رسد ، تیم های منابع انسانی غالباً احساس می کنند که باید برای شرکت در این آموزشهای یادگیری کارمندان را مجبور (و حتی تهدید کنند!). بنابراین ، چه گزینه ای وجود دارد؟

یک روش آسان برای غلبه بر هر دو چالش این است که آموزش را توسط مدرسین بسیار جذاب ، تعاملی ، پاسخگو و بر اساس تقاضا تبدیل کنید.

مزایای تبدیل آموزش ضمن کار مبتنی بر کلاس سنتی به آموزش الکترونیکی چیست؟

با تغییر پویایی در محل کار ، ارزیابی یک آموزش آنلاین یک امر ضروری است. علاوه بر این ، همچنین مزایای محسوس دیگری هم برای فراگیران و هم برای سازمان به همراه دارد.

مزایای آن برای فراگیران

  • ایجاد برنامه آموزشی مناسب در صورت تقاضا ، در هر زمان
  • ایجاد جنب و جوش و انگیزه و شرایط تعامل و درگیری بیشتر فراگیران با محتوای آموزشی
  • یادگیری خود گام ، جلسات عملی ، تمرینات شبیه سازی شده و بازخورد فوری منجر به حفظ بهتر و انتقال دانش
  • توانایی ایجاد مسیرهای یادگیری شخصی و سرگرم کننده تر بودن آموزش حتی در صورت کسل کننده شدن مباحث
  • نتایج یادگیری بهتر از طریق یادگیری اجتماعی و مشارکت گروهی
  • دستیابی به یک نیروی کار گسترده
  • در سایه همه گیری ، درصد قابل توجهی از کارمندان به کار خود در خانه ادامه می دهند و آموزش های مبتنی بر آموزش الکترونیکی تنها راه دستیابی و آموزش نیروی کار از راه دور است.
  • هزینه های مربوط به مسافرت ، محل اقامت ، استخدام مربیان و زیرساخت های فیزیکی را کاهش می دهد.
  • اداره و مدیریت آموزش ، نظارت و گزارش دهی بهتر
  • پوشش گسترده تر آموزش برای تعداد بیشتری از کارکنان
  • تعامل بهتر ، انگیزه بهتر و استفاده از سایر استراتژی های یادگیری الکترونیکی (تعامل، شبیه سازی، VR) که باعث کاهش کلی زمان آموزش می شود.
  • بازگشت سرمایه بهتر اتفاق می افتد

هنگام تبدیل آموزش ضمن کار توسط مدرسین به آموزش الکترونیکی ، چه راهکارهایی باید در نظر بگیرید؟
یک روش عالی برای ایجاد آموزشهای ضمن کار مبتنی بر آموزش الکترونیکی با تأثیر بالا از یک مدل هدایت شده توسط مدرسین است:

آگاهی سهامداران

برای بهبود “اتصال” با فراگیران، هنگامی که آنها به اهمیت آموزش ضمن کار آگاه می شوند ، انگیزه می گیرند که این آموزش را بگذرانند.

تعامل از طریق استراتژی های همه جانبه

برای اطمینان از جذاب بودن تجربه یادگیری ، باعث تغییر تفکر می شود و کاربرد یادگیری را تسهیل می کند.
تماس مداوم و ارتباطی

حتی پس از اتمام موفقیت آمیز آموزش ضمن کار ، باید دسترسی های مستمر و معناداری با فراگیران برقرار باشد.
در اینجا شش استراتژی آورده شده است که می توانید برای تسهیل تبدیل آموزشهای ضمن کار تحت هدایت مدرسین به آموزش الکترونیکی موثر از آنها استفاده کنید.

آگاهی سازی کنید

نیروی کار، مدرسین و همه ذینفعان را از نیاز به دوره ها آگاه کنید. نزدیک بودن دستورالعمل ها و مهلت های آموزشی و آنچه را که منابع آموزش ضمن کار در آموزش الکترونیکی برای تحقق این دستورالعمل در دسترس است ، برجسته کنید.

داستان بگویید

آموزش خود را حول یک داستان یا حادثه (واقعی یا فرضی) بسازید.

به جذابیت آموزش بیفزایید

فقط یادداشت ها و اسلایدهای ILT را “همانطور که هست” منتقل نکنید. با افزودن تعامل ، گیمیفیکیشن ، فعالیت های مبتنی بر اکتشاف هدایت شده ، محتوای یادگیری خرد و فیلم ها ، یک تجربه یادگیری جذاب ایجاد کنید.

یک محیط غوطه وری ایجاد کنید

با استفاده از گیمیفیکیشن و سناریوهای یادگیری ، مطالعات موردی را تبدیل کرده و موارد را به تجربیات فراگیر تبدیل کنید. از استراتژی هایی مانند ارائه های سه بعدی و مدل سازی واقعیت مجازی (VR) برای غوطه وری فراگیران در یک محل کار سازگار استفاده کنید.

شخصی سازی کنید

هر کارمند متفاوت یاد می گیرد. مسیرهای یادگیری شخصی ، بازخورد شخصی و فرصت های مشاوره فردی را ارائه دهید.

آن را حمایت کن

ابزارهای یادگیری کافی (ابزارهای پشتیبانی عملکرد – PST ها ، PDF ها ، مخازن ویدئوها ، محتوای تکمیلی ، لیست های بررسی ، ارزیابی های شخصی) را در برنامه خود قرار دهید و به عنوان بخشی از استراتژی آموزش با آموزش الکترونیکی ، اتصال های مداوم را برنامه ریزی کنید. این پشتیبانی نه تنها در زمان یادگیری فعال باید وجود داشته باشد بلکه باید پس از اتمام دوره و بعد از آن از طریق تماس های مکرر و اطلاع رسانی جامعه آنلاین ادامه یابد.

هنگام تبدیل آموزش ضمن کار توسط مدرسین به یادگیری الکترونیکی از چه اشتباهات رایجی باید خودداری کنید؟
هنگام تبدیل آموزش های ضمن کار تحت هدایت مربیان به دوره های آموزش الکترونیکی ، به هر قیمتی از این اشتباهات خودداری کنید:

۱- به راحتی محتوای کلاس را مستقیماً به محیط آموزش الکترونیکی خود منتقل نکنید. ابتدا آنها را به روز کنید و برای اصلاح بهترین روشهای آموزش آنلاین وقت بگذارید.
۲- در برابر ذهنیت “آموزش برای همه” مقاومت کنید. برای تأمین نه تنها نیازهای سازمانی خود ، بلکه بر اساس نیازها ، ترجیحات و اهداف فرد یادگیرنده ، محتوا ایجاد کنید.
۳- از وسوسه سنگین کردن آموزش پرهیز کنید. متن را با فیلم ها ، اینفوگرافیک ها ، انیمیشن ها و محتوای صوتی درگیر کنید.
۴- سخت افزار یا محتوای سخت نداشته باشید. آن را پویا کنید تا توسعه دهندگان آموزش بتوانند هرگونه تغییر قانونی نظارتی آینده را به سرعت اضافه یا به روز کنند تا با آن مطابقت داشته باشند.
۵- با راه حل های فناوری زیاده روی نکنید. آموزش انطباق یک مشکل فناوری نیست. گاهی اوقات ، یک چک لیست ساده می تواند بهترین گزینه برای ۵۰۰ گیگابایت صفحه وب تعاملی محتوایی باشد.
۶- قدرت یادگیری اجتماعی را نادیده نگیرید. افراد حرفه ای از طریق متخصصان دیگر بهتر می آموزند. برای تکمیل محتوای اصلی آموزش الکترونیکی خود ، به رسانه های اجتماعی ، بحث های گروهی و انجمن های آنلاین سر بزنید.
۷- هزینه عدم انطباق می تواند گران باشد. نه تنها منجر به مجازات های مالی می شود ، بلکه می تواند صدمات جبران ناپذیری به برند و تصویر وارد کند.

پذیرش آموزش الکترونیکی جهت آموزش انطباق ضمن کار توسط مدرسین مزایایی را در چندین جبهه ، در سطح کارمند و همچنین در سطح سازمان فراهم می کند. نه تنها متخصصان L&D تجربیات بسیار جذاب آموزش الکترونیکی را به کارمندان ارائه می دهند ، بلکه کسب و کار همچنین می تواند از طریق بازگشت سرمایه بهتر در زمینه سرمایه گذاری آموزش بهتر در کل سازمان بهره مند شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: