سه روند تأثیرگذار بر بازار یادگیری آنلاین

گرایش های یادگیری الکترونیکی

رشد بازار آموزش الکترونیکی باورنکردنی است. تخمین زده می شود که بازار از هم اکنون تا سال ۲۰۲۴ با نرخ رشد مرکب سالانه ۵٪ رشد کند، که در آن زمان احتمالاً از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

فوربس پیش بینی کرد که این بازار تا سال ۲۰۲۵ به ۳۲۵ میلیارد دلار صعود خواهد کرد.

این رشد بی‌نظیر به دلیل راه‌حل‌های یادگیری مناسبی است که ELearning به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

یادگیری آنلاین را می توان از طریق ابزارهای مختلفی ارائه کرد که احتمالاً مؤثرترین آنها پلتفرم یادگیری آنلاین است.

کسب‌وکارها، انجمن‌ها و سایر سازمان‌ها از پلتفرم‌های یادگیری آنلاین برای ارائه آموزش به کارکنان، مشتریان و اعضا استفاده می‌کنند.

با گذشت زمان، روش هایی که آنها برای درگیر کردن مؤثر یادگیرندگان استفاده می کنند، با آمدن و رفتن گرایش ها تغییر می کند.

روندهای آموزش الکترونیکی جدید و همچنین بازیافتی بر بازار پلتفرم یادگیری آنلاین تأثیر می‌گذارند و بر نحوه استفاده کسب‌وکارها از پلتفرم‌های خود تأثیر می‌گذارند.

روند یادگیری الکترونیکی و تغییرات فناوری می تواند آموزش شما را موثرتر کند.

در اینجا چند روند یادگیری آنلاین وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید در سال آینده شاهد آنها باشید:

۱٫ CMI-5

در گذشته، در تنظیم استانداردهای فنی برای محصولات نرم افزاری آموزش الکترونیکی SCORM پیشرو بود (و هنوز هم هست).

اما به گفته یکی از همکاران آموزش الکترونیکی، جدیدترین استاندارد LMS CMI-5 است.

 CMI-5 مخفف عبارت Computer Managed Instruction است و یک مشخصات قابلیت همکاری است که به ارتباطات و داده ها در پلتفرم های یادگیری آنلاین کمک می کند. برخی معتقدند CMI-5 پایان SCORM خواهد بود، اگرچه این موضوع قابل بحث است.

مشارکت کننده در آموزش الکترونیکی CMI-5 را «به مراتب برتر» از SCORM توصیف کرد. ارائه دهندگان LMS در حال حاضر در حال افزودن (CMI-5) هستند.

نه اکثریت، توجه داشته باشید، اما برای دیدن یک روند کافی است. طعنه آمیز این است که xAPI، یک ناجی فرضی برای موبایل، هنوز به طور انبوه پذیرفته نشده است و با این حال، CMI-5 برای کاربرد بیشتری دارد.

بسته به میزان استقبال از آن، CMI-5 می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر سیستم‌های مدیریت یادگیری موجود و بازار پلتفرم یادگیری آنلاین داشته باشد.

۲٫ جایگزین برای دوره های دیجیتال

دوره‌ها روش‌های اصلی آموزش الکترونیکی هستند. ممکن است شاهد ظهور جایگزین هایی برای دوره های آموزشی آنلاین باشیم.

کلارک کوین، پیشرو در استراتژی فناوری یادگیری، معتقد است که جایگزین‌های دوره‌ها، روند اصلی یادگیری دیجیتالی سال خواهد بود. او نوشت:

(جایگزین های دوره) شامل پشتیبانی عملکرد و شبکه های اجتماعی خواهد بود. به طور مشابه، مدل‌های یادگیری رسمی از مدل «رویداد» به چارچوبی پایدارتر و توزیع‌شده‌تر تغییر خواهند کرد که از یادگیری فاصله‌دار از طریق مربیگری جدا می‌شود.

این روند می‌تواند با تشویق توسعه‌دهندگان LMS به گسترش ابزارهای یادگیری اجتماعی، بر بازار پلتفرم یادگیری آنلاین تأثیر بگذارد.

همچنین، ارائه دهندگان سیستم مدیریت یادگیری ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند تا از طریق چت بلادرنگ و سایر ویژگی های یادگیری اجتماعی به دانش پذیران دسترسی بیشتری به مربیان بدهند.

۳٫ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یک روند یادگیری الکترونیکی است که مدتی است در بخش آموزش وجود داشته و اکنون راه خود را به یادگیری شرکتی باز کرده است.

 VR نیز رایج‌تر می‌شود و بسیاری از سازمان‌ها VR و AR را در طرح‌های مشابه ترکیب می‌کنند.

سازمان‌ها اکنون به واقعیت مجازی به‌عنوان یک راه‌حل مهم نگاه می‌کنند، زیرا شرکت‌های آموزش الکترونیکی از استراتژی‌های طراحی آموزشی مؤثر برای بهبود تجربه VR استفاده می‌کنند.

یک سناریوی معمولی AR می‌تواند این باشد که یادگیرنده‌ای بخواهد درباره یک دستگاه یا ابزار، اطلاعات بیشتری کسب کند.

 با استفاده از یک کد QR، یادگیرنده می تواند شی را اسکن کند و اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورد. “AR برای راه اندازی یادگیری به موقع استفاده خواهد شد.”

بسیاری از شرکت‌ها یادگیری مبتنی بر تقاضا و موبایل را یکی از شکل‌های یادگیری به‌موقع می‌دانند که برای کارمندانی که به سرعت به اطلاعات خاص نیاز دارند، ارزشمند است.

واقعیت افزوده می تواند این نوع یادگیری را به سطح دیگری برساند و بر بازار LMS تأثیر بگذارد.

روندهای آموزش الکترونیک چگونه بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد؟

روندهای آموزش الکترونیکی آینده بر بازار پلتفرم یادگیری آنلاین تأثیر می گذارد و بر نحوه به روزرسانی و ارتقای محصولات ارائه دهندگان فناوری تأثیر می گذارد.

این به نحوه استفاده کسب‌وکارها از ابزارها و ارائه آموزش به مخاطبان مختلف منجر می‌شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: