چگونه بهترین دوره آنلاین را داشته باشیم؟

ایجاد یک دوره آنلاین آسان است. اما ایجاد یک دوره آنلاین خوب داستان متفاوتی است.

همه دوست دارند دوره هایی را که برگزار می کنند مورد علاقه و توجه فراگیرانشان باشد، اما همه دوره ها یکسان نیستند. شما می توانید دو دوره دقیقاً مشابه داشته باشید اما یکی به دیگری ترجیح داده شود. چرا؟

بهترین دوره ها اهداف خود را ارائه می دهند و این کار را به روشی انجام می دهند که به افراد کمک می کند تا اطلاعات دوره را به خاطر بسپارند. ما درباره ساختن محتوای جذاب بسیار نوشته ایم. این چیزی است که هر سازنده دوره باید به آن فکر کند.

اگر در تلاش برای ایجاد جریان برای دوره خود هستید، باید بدانید تنها نیستید. با وجود داشتن مدل هایی مانند ADDIE یا SAMR برای هدایت روند ایجاد دوره، غیر معمول نیست که هنوز بهترین روش برای ارائه مطالب را زیر سوال می بریم.

یک راهنمای ساده

داشتن یک چارچوب برای مرجع هنگام ساخت دوره خود راهی عالی برای ایجاد حرکت است. در زیر فرمولی آورده شده است که می توانید برای شروع از آن استفاده کنید. این قالبی است که ما هنگام مشاوره با شرکتهای Fortune 500 در مورد برنامه آموزشی خود استفاده کرده ایم.

خط پایه

به فراگیر بگویید این دوره برای چه کسی است و چه چیزی را آموزش خواهد داد. ممکن است شخصی که در این دوره شرکت می کند متوجه شود که این آموزش برای او مناسب نیست پس از ابتدا به او اطلاع دهید.

وضعیت فعلی

نحوه کار “امروز” را در سطح بالا مشخص کنید. جریانهای سطح بالای فرآیند را در صورت لزوم وارد کنید اما جزئیات را خیلی دقیق توصیف نکنید. فرض این است که مخاطبان (که در ابتدا تعریف کردید) از قبل می دانند که امروز چگونه کار می کنند و قرار است چه چیزی را فرابگیرند، اما داشتن یک یادآوری سریع هرگز به درد نمی خورد.

آینده

وضعیت آینده را مشخص کنید. به طور خاص، اینکه بعد از پایان دوره، چه تغییراتی رخ خواهد داد.

نقاط را بهم متصل کنید

اکنون که وضعیت آینده را تعریف کردید، زمان آن فرا رسیده است که فراگیر را از حالت فعلی به آینده برسانید. اینجاست که شما شروع به ارائه مطالب خود می کنید. تعداد دروس یا ماژول ها به شما بستگی دارد.

مطالعات موردی

برای نشان دادن کاربرد مطالبی که ارائه دادید، از مطالعات موردی و مثالهای مربوطه استفاده کنید. شخصیت ها و سناریوها را به گونه ای بسازید که فراگیران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

سوالات کلیدی

لحظه ای وقت بگذارید و به سوالات رایج بپردازید. شما می توانید در دوره آنلاین خود (یا تالار گفتمان) فرمی را برای ارسال سوالات افراد ارائه دهید و سپس می توانید از طریق ایمیل یا وبینار به آنها پاسخ دهید.

تمرین

هنگامی که مطالب و مطالعات موردی به طور کامل ارائه شد و به سوالات پاسخ داده شد، وقت آن فرا رسیده است که فراگیران آنچه را آموخته اند تمرین کنند. این کار با شبیه سازی و انتساب انجام می شود.

ارائه بازخورد

در مورد سناریوهای تمرین بازخورد دهید تا نکات اصلی دوره را بیشتر به مقصد و نتیجه برسانید. دوره خود را بر اساس قسمت هایی که فراگیران تلاش می کردند در مورد آنها بیاموزند، بهبود بخشید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: