مزایای کلاس آنلاین (قسمت دوم)


از میان برداشتن محدودیت مکانی:
از آنجایی که امکانات آموزشی و تحصیلی در تمام شهر ها و روستاها یکسان نیست، وجود کلاس های مجازی و آنلاین این امکان را فراهم میکند که دانش پژوهان از هر نقطه ی کشور بتوانند از امکانات آموزشی بهره مند شوند و با همان کیفیتی که پایتخت نشینان از امکانات آموزشی استفاده میکنند، آنان نیز بهره ببرند. همچنین این امر موجب میشود آموزشگاه ها نیز تعداد دانش پژوهان بیشتری را به خود اختصاص دهند.

از میان برداشتن محدودیت زمانی:
در صورتی که کلاس ها آفلاین برگزار شود این امکان را فراهم میکند که دانش پذیران در هر ساعت از شبانه روز بتوانند از محتوای کلاس ها بهره ببرند. در صورتی هم که کلاس ها آنلاین باشد چون زمان رفت و آمد و خستگی نشستن سر کلاس های حضوری وجود ندارد از اتلاف زمان دانش پذیران کاسته میشود. خصوصا که دانش آموزان مدت طولانی را سر کلاس های درس گذرانده اند و شاید زمان کم و خستگی باعث میشود کلای آنلاین بهترین گزینه در دسترس باشد.

صرفه جویی در زمان:
صرفه جویی در زمان خصوصا برای دانش آموزان کنکوری بسیار حائز اهمیت است. تصور کنید دانش آموز از مدرسه برگشته و اکنون می خواهد با همان خستگی و با اتلاف زمان رفت و آمد و استراحت بین کلاس ها که خود عامل اتلاف وقت بیشتری است سر کلاس های کنکور حاضر شود. در صورتی که در کلاس های آنلاین دانش آموز با استراحت کوتاهی بعد از مدرسه می تواند در مکان راحت تری مثل اتاق خود و با استراحت کافی و فراغ بال بیشتر مطالب آموزشگاه کنکور را فرا بگیرد.


آرامش خیال در زمان آموزش:
یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود دانش آموزان کلاس های مجازی را به کلاس های سنتی ترجیح دهند آرامش و سکوتی است که هنگام آموزش دارند. در کلاس های سنتی ممکن است تعداد افراد بالا باشد و شلوغی ایجاد کند، همچنین میزان استعداد و توانایی افراد در درک مطالب درسی متفاوت است. همین امر موجب بحث های جانبی و سوالات متعدد در کلاس می شود که همین امر در نهایت منجر به این می شود که برخی تصمیم بگیرند برای خود کلاس خصوصی بگیرند. اما در کلاس های آنلاین میتوان در سکوت و تنهایی به بادگیری پرداخت و استرس ها را تا آنجا که ممکن است پایین آورد.

استفاده از اساتید مطرح و برجسته:
کلاس های آنلاین این امکان را فراهم میکنند که از روش تدریس و تجربیات اساتید مطرح و برجسته ای استفاده کنیم که ممکن است در شهر ما تدریس حضوری نداشته باشند. اما آموزش آنلاین این مشکل را حل کرده و می توانیم از اساتید کاربلدی که نمی توانیم از کلاس های حضوری آنها بهره مند شویم استفاده نماییم. همچنین می توان جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال نیز برگزار کرد.

مشاوره تحصیلی غیرحضوری:
مشاور تحصیلی یکی از مهمترین امور در زمینه موفقیت تحصیلی افراد است. مشاوره های غیر حضوری این امکان را می دهد که تا حد امکان در زمان و انرژی خود صرفه جویی کزده و باقی وقت و انرژی را صرف درس خواندن بیشتر و بهینه نماییم. همچنین مشاور میتواند حتی کیلومترها دور تر از دانش آموز باشد و به صورت آنلاین همراهی لازم را با دانش آموز داشته باشد.

استفاده آسان تر از منابع و محتواهای آموزشی:
بسیاری از ناشران کتاب ها و مطالب آموزشی نسخه ی الکترونیک محصولات خود را رایگان یا با قیمت مناسب تر در درنیای مجازی قرار می دهند. به همین دلیل در آموزش های آنلاین منابع راحت تر و ازران تر در اختیار دانش آموزان و دانش پذیران قرار می گیرد.

کلاس روم امیدوار است بتواند قدمی راسخ در زمینه آموزش آنلاین بردارد و هر چه بیشتر در زمینه رشد علم و دانش در کشور عزیزمان ایران بکوشد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: