بررسی دوره های آنلاین و دوره های موک در استرالیا

دوره های آنلاین آزاد و همگانی یا موک MOOC به دانشجویان این امکان را می دهد که دوره های مختلفی را از بین متخصصان برجسته و بصورت آنلاین و رایگان انتخاب کنند. بهتر است خوب نگاه کنیم و از خود بپرسیم چه مقدار حق انتخاب داریم؟

مدتی پیش پروفسور سیمون مارگینسون در مورد هیجانات ناشی از الگوی جدید هشدار داد. “موک به معنای همگن سازی دانش ، یادگیری و فرهنگ است”. به هر حال ، در این مرحله بسیاری از این دوره ها در دانشگاه های آمریکا ارائه می شوند و دیدگاه خاص و محتوای دوره خود را ارائه می دهند.

دانشگاه های استرالیا در حال حاضر در حال توسعه MOOC های خود هستند – عمدتا دوره هایی با تمرکز جهانی – اما MOOC های آمریکایی همچنان تسلط خود را حفظ کرده اند.

در حال حاضر آموزش آنلاین خود نوعی فرهنگ را ایجاد کرده است. وزیر ارتباطات استرالیا چند ماه پیش بیان کرد: “اگر بهترین سخنرانی جهان در MIT برای همه به صورت رایگان آنلاین باشد ، آن سخنرانی چه ارزشی دارد؟”

در بعضی موارد این ممکن است درست باشد ، اما زمینه های بسیاری به ویژه در علوم انسانی وجود دارد ، که دانشجویان استرالیایی به دانش و درک محلی نیاز دارند. به راستی ، چرا MIT یا هر دانشگاه آمریکایی دوره هایی را ارائه می دهد که منحصر به فدراسیون استرالیا در سال ۱۹۰۱ یا توسعه آن در قرن نوزدهم باشد؟

داشتن صدای استرالیا در آموزش و پرورش استرالیا یک سرمایه مهم است. و خواه دانشجوی رشته های علوم انسانی یا ریاضیات یا فلسفه باشید، درهر صورت مدرس شما در نحوه انتقال دوره خود، از پیشینه، اصول و جهان بینی آنها اثری برجای می گذارد.

آینده تاریخ استرالیا

اخیراً سوالاتی در مورد آینده تاریخ استرالیا به عنوان یک پروژه ملی و به عنوان یک زمینه تحقیقات علمی مطرح شده است.
در اوایل سال جاری ، مفسران آموزش عالی شاهد کاهش ثبت نام در مقطع کارشناسی در کل تاریخ استرالیا بودند ، به طوری که برخی از دانشگاه ها ثبت نام های خود را بطور قابل توجهی از دست داده بودند.

اما هیچ یک از این روندها نشانه از بین رفتن تاریخ استرالیا نیست: اغلب دانشجویان در انتخاب دوره های بعدی خود به سمت استرالیا گرایش پیدا می کنند.

اگرچه تاکنون سوالاتی در مورد تسلط آمریکا بر موک وجود دارد ، اما در اینجا ممکن است فرصت هایی برای مورخان استرالیایی و مدرسین علوم انسانی نیز وجود داشته باشد. طبق تعریف ، موک ها بسیار “باز” است و می تواند به ارائه رویکردهای فرا ملی ، جهانی و مقایسه ای در تاریخ استرالیا برای دانشجویان در داخل و خارج از کشور کمک کننده باشد.
اما همانطور که آموزش و یادگیری “رو در رو” در دانشگاه ها مستلزم در نظر گرفتن محتوای دوره و ارتباطات آن است ، تبدیل به دوره ی آنلاین آن نیز چنین است.

در حال حاضر حرکت به سمت استفاده از استانداردهای ملی برای آموزش، تعامل بیشتر دانشمندان را با روش های تدریس در دانشگاه های استرالیا تشویق کرده است.

با توجه به فشارهای بودجه دولت و موسسات ، جای تعجب نیست که بسیاری از دانشگاهیان با وجود نگرانی های بسیار اما به صورت شجاعانه یادگیری آنلاین را انتخاب کنند. آنها می توانند از نظریه پروفسور استفن کینگ ، که اخیراً اظهار داشت که “کلاس های آنلاین افزایش می یابد اما جایگزین تجربه رو در رو نمی شود نیز بهره ببرند.

برای علوم انسانی ، این تجربه رو در روی کلاس های سنتی نمی تواند جایگزین شود. در این رشته مدرسین و دانش پذیران فقط می توانند مستقیماً با یکدیگر ، با مطالب درسی و با حوادث روزانه درگیر شوند و با این کار ، در بحث های فکری شرکت کنند.

با این وجود ، مورخان استرالیایی باید از نزدیک ببینند که چگونه مهارت های مورخ ، از تفکر تاریخی ، تحقیق و نوشتن را در محیط آنلاین آموزش می دهند و بررسی کنند که چگونه یادگیری آنلاین و حضوری می توانند مکمل یکدیگر باشند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: