تازه سازی دوره آنلاین

اکنون که دلیل سرمایه گذاری در آموزش های تازه را فهمیدید، وقت آن است که چگونگی این کار را بدانید. از بسیاری جهات، تازه سازی آموزش مانند هر دوره دیگر است. شما باید اهداف یادگیری را تعیین کنید، نظرات خود را ارائه دهید و یک جامعه را در این دوره ایجاد کنید، حتی اگر آن جامعه زیر مجموعه فرهنگ بزرگتری باشد.

اما اگر واقعاً می خواهید آموزش مداوم کارمندان شما موفقیت آمیز باشد، چند عامل اضافی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. در اینجا باید به دنبال مواردی باشید تا دانش پذیران شما بیشترین بهره را از دوره تازه خود ببرند.

  1. هم نیاز آموزش و هم فاصله فرکانسی آموزش تازه را مشخص کنید.

هدف شما از تازه سازی دوره چیست و چند بار قصد دارید آن را اجرا کنید؟ بسیاری از سازمان ها قصد دارند دوره های جدید را به صورت سالانه انجام دهند، اما ممکن است اطلاعاتی را که سال به سال پوشش داده می شود تغییر دهند. شاید یک سال تمرکز، بر روی خدمات مشتری باشد، یک سال دیگر روی اقدامات امنیتی. یا شاید گروه هایی نیاز به آموزش در یک زمینه دارند، اما در زمینه دیگر نه. بدانید چه مواردی ای به اندازه کافی برای تضمین تازه سازی دوره مهم است و یک جدول زمانی مشخص کنید که در فواصل مناسب آن را پوشش دهید.

  1. پرونده را به دانش پذیران خود برسانید تا انگیزه خود را برای انجام دوره کسب کنند.

هیچ چیز بیش از کلمه “اجباری” انگیزه را از بین نمی برد. مطمئناً، به دلایل انطباق، آموزش ممکن است اجباری باشد، اما این بدان معنا نیست که کارمندان شما نمی توانند از آن استفاده نکنند زیرا آنها معتقدند این مهم و ارزشمند است. منتظر اولین روز آموزش نباشید تا اسلایدی را به کارمندان خود نشان دهید تا بتوانید هدف خود را در دوره جدید تجدید نظر کنید.

در عوض، پرونده را از لحظه اعلام تاریخ اعلام کنید. استدلال محکم ارائه دهید، و در مورد اینکه چگونه این آموزش به نفع فراگیران و همچنین شرکت خواهد بود صحبت کنید. بسیاری از کارمندان به طور فعال به دنبال شرکت هایی هستند که مایل به سرمایه گذاری در آموزش کارکنان هستند. اگر بتوانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که مجموعه مهارت کارمندان را افزایش دهد، این یک امتیاز بزرگ به نفع شما خواهد بود.

  1. دوره خود را برنامه ریزی کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

به زمان برگزاری دوره آموزشی خود فکر کنید. آیا شما در شرف یک تغییر بزرگ در شرکت هستید؟ آیا فصل کسب و کار شما در آستانه شروع است؟ آیا مهلت سالانه ای وجود دارد که برای اهداف انطباق با آن روبرو شوید؟

اگر کارمندان شما بیش از حد مشغله نداشته باشند، اطلاعات را به بهترین وجه حفظ می کنند، بنابراین با برنامه ریزی آموزشی درست در زمانی که آموزش سنتی پاسخگو نیست، از استرس خودداری کنید. به همین ترتیب، کارکنان شما در زمان پس از اتمام دوره در اوج حافظه ی خود خواهند بود. سعی کنید تا جایی که می توانید زمان آموزش را نزدیک به هر مهلت انطباق یا ابتکار بزرگ کسب و کار تنظیم کنید تا حافظه و اشتیاق آنها را در اوج خود نگه دارد.

  1. مطالب سال قبل را مرور کنید. تحقیق کنید و آن را به روز کنید

از اجرای دقیق همان برنامه آموزشی سال به سال راضی نباشید. نه تنها فرصتی را برای ارائه آموزش مداوم از دست خواهید داد، بلکه فراگیران شما احتمالاً از نظر ذهنی بررسی می کنند که همه چیز مثل هم است و اگر به نظر برسد که مطالب شما از سال ها پیش به روز نشده است، ممکن است این سوال برای دانش پذیران شما پیش بیاید که آیا این مطالب هنوز معتبر است؟

حداقل برای به روزرسانی برخی از تصاویر وقت بگذارید تا از جریان بیشتری برخوردار شوند. به دنبال نمونه هایی از پوشش اخبار اخیر باشید. اگر فراگیران شما باید به سناریویی پاسخ دهند، هر سال سناریوهای جدیدی بنویسید تا دانش پذیران نتوانند همان جواب سال قبل را تکرار کنند. فراگیران خود را به چالش بکشید و آنها را مجبور به تلاش بیشتر کنید.

۵- دعوت از یک مهمان ویژه یا تمرکز روی یک موضوع خاص را در نظر بگیرید.

آیا شخصی در صنعت شما وجود دارد که به ویژه برای دوره شما جالب باشد؟ دیدگاه بیرونی را وارد کنید. این یک روش آسان برای به روزرسانی دوره شما در هر سال است و فراتر از یک برنامه تازه سازی اولیه ارزش قابل توجهی به دوره می افزاید. همچنین این یک فرصت شبکه ای برای شما و فراگیران است.

  1. انتظارات را برای سال آینده تعیین کنید.

اگر سال دیگر می خواهید دوره را دوباره ارائه دهید، دوره خود را با بخشی در مورد چگونگی تمایل به دیدن آنها با استفاده از اطلاعات و آنچه می توانند انتظار داشته باشند آماده کنید. اگر دوره پیگیری دیگری وجود دارد که می توانند برای بهبودی فراتر از یک بررسی اساسی انجام دهند، آنها را در مسیر درست قرار دهید. اهمیت دوره جدید را دوباره روشن کنید، حتی برای دانش پذیرانی که فکر می کنند همه چیز را می دانند.

  1. بازخورد بخواهید.

در مورد پرسش از فراگیران خود در مورد آنچه دوست دارند در دوره های آینده ببینند، فعال باشید. آیا چیزی وجود داشته که آنها بخواهند درباره آن بیشتر بدانند و تحت پوشش قرار نگرفته است؟ آیا برخی از اطلاعات موجود در این دوره باعث تعجب آنها شده است؟ آیا آنها در نهایت این دوره را مفید دانستند، یا از آن ناامید شدند؟
برای بهبود دوره سال آینده از بازخورد استفاده کنید.

۸- ابتکار آموزش خود را در مسیری برای پیشرفت گره بزنید.

سرانجام، تازه سازی دوره های شما راهی است که کارمندان را به پیشرفت و علملکرد بهتر می رسانید. این اطلاعاتی است که کارمندان شما می خواهند بدانند. پس آن را از ایشان پنهان نکنید.

یک دوره آموزش عالی تازه سازی شده تعهد ایجاد می کند و عمل را القا می کند.

برای بسیاری از دانش پذیران سخت است که در مورد آنچه که بعنوان یک دوره بررسی اساسی در نظر گرفته می شود، مشتاق شوند. اما تازه سازی آموزش چیزهای زیادی برای ارائه به دانش پذیران دارد. وقتی فراگیران شما اعتقاد دارند که این دوره به نفع آنها خواهد بود، بیشتر احتمال دارد که فقط این دوره را نپذیرند، بلکه پس از اتمام دوره تازه سازی، مسیرهای بیشتری را برای دستیابی به مهارت و تسلط بر روی آن جستجو کنند. این میزان تعهد است که باعث می شود سرمایه شما در آینده به خوبی بازده داشته باشد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: