ایجاد نمونه کار برای کسب درآمد از طراحی دوره آنلاین

طراحان آموزشی اغلب فرصتی برای کار در پروژه های مختلف دارند، این بخشی از آن چیزی است که باعث جذابیت این حرفه می شود.

یک پروژه ممکن است شامل دوره های جدید کارمندان، یا برای مدیریت تغییر و یا برای آموزش رهبری و مدیریت باشد. به عنوان طراحان آموزشی، ما باید به سرعت با انواع فن آوری ها، فرایندهای تجاری، نظریه ها و فرهنگ های سازمانی هم گام شویم.

هیچ وقت لحظه کسل کننده ای وجود ندارد. هر یک از این پروژه ها تجربه ی جدید برای یک طراح آموزشی است. هرچه پروژه های بیشتری کار کنید، برای پروژه بعدی مجهزتر هستید.

دیده ایم که بسیاری از افراد در این حرفه تجربه خود را به رزومه خود اضافه می کنند، اما تقریباً به همین تعداد نمونه کارهایی که انجام داده اند را ایجاد می کنند.

این می تواند چند دلیل داشته باشد اما احتمالاً واضح ترین آن این است که غالباً این نوع پروژه ها شامل اطلاعات حساسی هستند که امکان اشتراک عمومی ندارند. ایجاد نمونه کارها فقط به معنای بارگذاری پروژه های خود در یک وب سایت نیست.

می توانید، اما خطرهایی نیز وجود دارد. شما باید مراقب باشید تا تمام منابع شرکت و داده های حساس را از محتوای دوره حذف کنید. این می تواند زمان زیادی را صرف کند.

به نظر می رسد این دلیل اصلی ترین دلیل است که افراد برای ایجاد نمونه کارها زحمت نمی کشند. پس از صرف ساعت های بیشمار برای ایجاد محتوا، خنثی سازی همه این کارها طاقت فرسا به نظر می رسد.

به همین دلیل است که طراحان آموزشی باید فقط در داشتن چند نمونه کار خود تمرکز کنند که هر مثال مجموعه مهارت های متفاوتی را برجسته می کند و کیفیت کارشان را نشان می دهد.

لازم نیست کل دوره را دوباره انجام دهید، فقط روی بخش کوچکی تمرکز کنید. وقتی که می دانید می خواهید چه مواردی را به نمونه کارهای خود اضافه کنید، سعی کنید مثالهایی را وارد کنید که وضوح نشان می دهد که شما از نظر فنی باهوش هستید، می توانید محتوا را به طرق مختلف ارائه دهید، می دانید چطور می توانید تعامل فراگیر را ایجاد کنید و فقط به آموزش محدود نمی شوید بلکه می توانید رویدادهای آموزشی زنده را نیز ایجاد کنید.

نکته آخر: اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم نمونه های خود را به روز نگه دارید. روندهای این صنعت می آیند و می روند، بنابراین شما مطمئن شوید که نمونه کارها “قدیمی” به نظر نمی رسند. این مسئله می تواند بیشتر از نداشتن نمونه کارها به شما آسیب برساند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: