نشان دادن همدلی در محل کار

فریب این شیوه ها را نخورید که چقدر ساده و سرراست به نظر می رسند. چالش (و دشواری) واقعی انجام آنها به صورت روزانه و تکراری است.

۴ نکته برای کمک به مدیران برای ابراز همدلی در محل کار

تقریباً تمام توصیه‌های مدیریتی، زمانی که به ساده‌ترین اجزای آن خلاصه می‌شوند، بر همدلی متمرکز می‌شوند.

ارائه ستایش و بازخورد به روشی معنادار همدلی. انتقال موثر اخبار بد به تیم به راحتی با همدلی انجام می شود. توضیح دادن به رئیس که چگونه و چرا با یک تصمیم موافق نیستید همدلی (… و همچنین زمان بندی و درایت).

همانطور که ریچارد اس. ولینز، معاون ارشد توسعه ابعاد بین‌المللی می‌گوید، «رهبری را می‌توان به عنوان توانایی داشتن یک مکالمه موفق با همه افراد سازمان تعریف کرد – و همدلی مهمترین بخش هر مکالمه است».

و با این حال، حتی اگر همه ما ارزش همدلی را تصدیق کنیم، اغلب کانون توسعه حرفه ای نیست.

کمی عجیب است که اینطور نیست. از آنجا که، اغلب، زمانی که همدلی بیشتر مورد نیاز است – مانند زمانی که اهداف فصلی برآورده نمی‌شوند یا اخراج‌ها اتفاق می‌افتد – این یکی از اولین چیزهایی است که به نفع عزم و اراده‌ی پولادین و تمرکز جدی است.

هیچ راه مشخصی برای به دست آوردن یا نشان دادن همدلی وجود ندارد. این یک مهارت تمرین شده است که برای هر فردی منحصر به فرد است زیرا همه ما ویژگی های شخصیتی خود را داریم.

با این حال، چند تکنیک نسبتا استاندارد وجود دارد که می توانید از آنها برای کشف بهترین روش ابراز همدلی استفاده کنید.

در اینجا ۴ دستورالعمل کلی برای کمک به شما در این مسیر وجود دارد.

۱٫ انسان باشید

افراد برای نشان دادن و تجربه همدلی باید یکدیگر را به عنوان فردی ببینند. این بخش برای رهبران دشوار است زیرا آنها کسانی هستند که دست ثابتی روی سکان دارند.

با این حال، حضور مداوم و ثابت به این معنی نیست که تیم شما نباید شما را به عنوان یک شخص بشناسد.

به این واقعیت توجه داشته باشید که مکالمات خیابانی دو طرفه هستند. برای بدست آوردن چیزی باید چیزی ارائه داد.

وقتی فرصتی پیش آمد، سرگرمی های خود یا هر چیزی که تخیل شما را در خارج از محل کار تسخیر کرده است را به اشتراک بگذارید.

ایجاد رابطه و روابط شخصی آسان نیست، اما بدون آن چیزها، هر تلاشی برای نشان دادن همدلی در محل کار، توخالی و اجباری است.

۲٫ چهره به چهره صحبت کنید

راه‌های مختلفی برای تیم‌ها وجود دارد که هم در داخل و هم در خارج از محل کار در تماس باشند. Slack، Hipchat، Gchat، همه چیز. ارسال یک پیام Slack به کسی که پشت میز بعدی نشسته است بی سابقه نیست.

مطمئناً، این ابزارها هماهنگی را آسان می‌کنند و به ساده‌سازی یک سری از وظایف مرتبط با کار کمک می‌کنند.

اما برقراری ارتباط با لحن، همدلی و صمیمیت فقط از طریق کلمات سخت است. اعتماد و احترام از طریق تعاملات کوچک در طول زمان ایجاد می شود، و رسیدن به تعاملات معنادار از طریق چت آنلاین از گفتگوهای رو در رو دشوارتر است.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، به برنامه‌ریزی جلسات حضوری منظم با هر یک از افراد تیم خود فکر کنید تا به صورت حرفه‌ای و شخصی به آنها رسیدگی کنید.

کمی وقت بگذارید و از آنها در مورد زندگی خارج از محل کار بپرسید. ببینید آیا آن‌ها مایلند در مورد جنبه‌های تصویر بزرگ زندگی‌شان صحبت کنند، مثلاً روی انجام پروژه‌های پرشور کار می‌کنند یا رویدادها یا نقاط عطف بزرگی در راهند.

امکان برگزاری این نوع جلسات غیررسمی با اعضای تیمی که از راه دور کار می کنند وجود دارد.

رنه شیمادا سیگل، رئیس و موسس شرکت مشاوره High Tech Connect، به Fast Company گفت که کنفرانس ویدیویی حدود ۸۰٪ به اندازه تعامل چهره به چهره موثر است.

۳٫ بیشتر گوش کنید، کمتر صحبت کنید

رستوران‌دار و نویسنده پرفروش، دنی مایر، در کتاب خود با عنوان «تعیین میز»، که در آن رویکرد خود را نسبت به تجربه مشتری توضیح می‌دهد، درباره ارزش این موضوع صحبت می‌کند که فرد بهترین نیت را دارد.

او می نویسد: “ذهنیت ها اغلب به پیش بینی های خود تحقق بخش تبدیل می شوند، بنابراین آنچه در مورد کسی فکر می کنید احتمالا اتفاق می افتد.”

از همان ابتدا ذهن خود را با شک آلوده نکنید. وقت بگذارید و بدون مداخله یا اظهار نظر انعکاسی گوش دهید.

سوالاتی بپرسید که به شما کمک کند بفهمید طرف مقابل چه می‌گوید، نه اینکه منتظر نوبت شما برای صحبت باشید.

شما می توانید از گوش دادن به طور کلی، نه فقط در مکالمه، چیزهای زیادی استنباط کنید.

من به شما توصیه نمی کنم استراق سمع کنید، اما گوش دادن به لحن مکالمات در اطراف دفتر برای درک سطح کلی روحیه مفید است.

آیا مردم در حاشیه و کمی ناامید هستند؟ آیا ضرب‌الاجل‌های پروژه باعث ایجاد تنش بی‌رویه در میان یک بخش یا بین بخش‌ها می‌شود؟

این را بررسی کنید و به بهترین راه برای حفظ انگیزه و در مسیر همه افراد فکر کنید.

۴٫ Walk The Walk

رهبری با مثال تقریباً طبق تعریف آسان نیست. اغلب اوقات، بهترین فرصت برای نشان دادن روشی که انتظار دارید به مردم نشان دهید، در سخت ترین و چالش برانگیزترین زمان هاست.

بیایید سناریویی را تصور کنیم که در آن رئیس شما انتخاب سختی می کند، تصمیمی که شما با آن مخالف هستید.

قبل از آوردن اطلاعات به تیم، کمی زمان برای پردازش واکنش خود بگذارید. سعی کنید از دیدگاه رئیس به آن فکر کنید: استرس و فشاری که ممکن است احساس کنند و اینکه چگونه ممکن است بر روند تصمیم گیری تأثیر بگذارد. این فرصتی برای تمرین و نشان دادن همدلی است.

وقتی خبر را به تیم می‌گویید، این کار را با درایت و گرانش مناسب انجام دهید. انگشت خود را به سمت رئیس یا شخص دیگری در سلسله مراتب نگیرید.

به تیم زمان دهید تا پیام را جذب کند، و اگر اتاق ساکت شد، تحت فشار نباشید که فقط جای خالی را با کلمات پر کنید.

هیچ یک از این روش های کوچک برای ایجاد همدلی به تنهایی سخت نیستند. چالش واقعی این ثبات است.

شما باید هر روز همدل باشید و ارتباط برقرار کنید. وقتی بتوانید این کار را انجام دهید، همه این اقدامات کوچک باعث اعتماد و احترام زیادی در تیم شما می شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: