شبکه های اجتماعی و آموزش الکترونیکی

شبکه های اجتماعی برای دوره آنلاین شما مناسب است؟ در اینجا چند روش برای استفاده از آن آورده شده است.
شبکه های اجتماعی برای هر دوره ای مناسب نیستند. اما به طور موثر استفاده می شود، آن ها می توانند روشی خلاقانه برای تعامل با دانش پذیران آنلاین شما باشد. گفته شد، هر پلتفرم شبکه های اجتماعی به همان شیوه کار نمی کند و اولین قدم شما در تعیین اینکه آیا برای شما مناسب است، احتمالاً شامل بررسی دقیق گزینه های موجود است. در اینجا یک راهنمای سریع از طریق چند شبکه اجتماعی برتر آورده شده است، و اینکه چگونه می توانید از آنها به عنوان بخشی از دوره آنلاین خود استفاده کنید.

لینکدین

برای دانش پذیران متمرکز بر شغل، لینکدین LinkedIn می تواند راهی باشد که آنها می توانند اعتبار حرفه ای خود را در حالی که دوره شما را می گذرانند، صیقل دهند. می توانید فراگیران را تشویق کنید که مقالاتی کوتاه و هفتگی درباره آنچه در دوره شما می آموزند منتشر کنند و هرگونه نظر یا بازخوردی را که از شبکه خود می گیرند به اشتراک بگذارند. از آنجا که هدف LinkedIn ارتقا صلاحیت های حرفه ای است، بیشتر کاربران در ارتباط با دیگران در این سیستم عامل مرددتر هستند.

LinkedIn همچنین دارای گزینه ای گروهی است، البته گزینه ای که در آخرین تکرار طراحی خود دفن شده است. همچنین این گزینه برای صفحات تجاری نیز در نظر گرفته شده است، اما انواع ارسال هایی که می توان توسط آنها انجام داد محدود است. اگر گروه دوره شما احتمالاً وقت خود را در LinkedIn سپری خواهد کرد، یا اگر به طور منظم پروژه ای را منتشر می کنید، راه اندازی یک گروه در اینجا منطقی است.

یوتیوب

این شبکه اجتماعی با بارزترین کاربرد برای بسیاری از مربیان آنلاین است که بسیاری از آنها مطالب دوره خود را از طریق بستر ویدئو توزیع می کنند. اگر قصد دارید فیلم های دوره ای را برای خود بسازید – یا از دانش پذیران خود بخواهید آنها را بسازند – YouTube یک انتخاب طبیعی است. به علاوه، شما می توانید به راحتی محتوای ویدیویی ایجاد شده در YouTube را به سیستم عامل های آنها توزیع کنید.

ویدئوهای یوتیوب پلتفرم هستند. آنها را به اشتراک بگذارید، توییت کنید، آنها را سنجاق کنید. شما می توانید آنها را تقریباً در همه جا ارسال کنید، از جمله در LMS خود، و دانش پذیران شما نیز می توانند همین کار را انجام دهند. بنابراین، می توانید از آنها بخواهید که یک سخنرانی کوتاه در مورد یک موضوع را فیلم برداری کنند، و سپس آن را به انجمن دوره خود ارسال کنند. آنها تجربه گفتاری کسب می کنند و دانش پذیران شما می توانند از محتوایی که ارائه می دهند بیاموزند

توییتر

احتمالاً ساده ترین راه استفاده از Twitter در دوره آنلاین شما به عنوان یک ابزار ساده شبکه است. اگر از استفاده از توییتر به عنوان یک پلتفرم لذت می برید، معمولاً توییت کردن و فراگیر کردن دانش پذیران برای پیگیری شما و نظر دادن یا پاسخ دادن به توییت های خود یک روش ساده برای ایجاد بحث است. کاربردهای آموزشی محدود است، اما شروع آن نیز آسان تر است و حتی می تواند به بازار شما کمک کند.

یکی دیگر از ویژگی های کمتر شناخته شده توییتر لیست های آن است. یافتن آنها کمی سخت است، اما اگر به صفحه نمایه خود می روید، “لیستها” را از نوار پیمایش زیر عکس انتخاب کنید. این به شما لیستی را نشان می دهد که مشترک آن هستید و همچنین لیستی را که عضو آن هستید نیز می دهد. اگر به سمت راست صفحه خود نگاه کنید، می توانید دکمه ای را ببینید که روی آن “ایجاد لیست جدید” نوشته شده است. در آن مرحله، می توانید سایر کاربران توییتر را به لیست خود اضافه کنید، و هر کسی که در لیست شما مشترک شود، توییت های اعضای آن لیست را مشاهده می کند. اگر به قسمت لیست های نمایه آنها بروید، می توانید لیست های افراد دیگر (هم آنهایی که آنها ایجاد کرده اند و هم عضو آنها هستند) را پیدا کنید.

این ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، اما دارای برخی پیامدهای ارزشمند برای یادگیری آنلاین است. به عنوان مثال، می توانید لیستی از همه افرادی که در دوره شما هستند را ایجاد کنید و به فراگیران خود پیشنهاد دهید در آن مشترک شوند تا بتوانند توییت های یکدیگر را ببینند. یا می توانید لیستی از افراد با نفوذ در زمینه موضوعی خود ایجاد کنید و به فراگیران خود پیشنهاد دهید که برای اطلاع از اخبار صنعت در آن مشترک شوند.

پینترست Pinterest

آیا از فراگیران خود می خواهید برای مفاهیم دوره خاصی تابلوهای بینایی ایجاد کنند؟ طوفان فکری برای ایده ها؟ ایده های الهام بخش برای یک پروژه ذخیره می شود؟ Pinterest فقط راهی برای انجام آن است.

ایده پشت پینترست این است که کاربران می توانند “تابلوها” را در اطراف یک موضوع ایجاد کنند و سپس ایده ها یا تصاویر مرتبط را “سنجاق” کنند. بنابراین اگر شما یک صفحه Pinterest اختصاص داده شده به یک دوره، یا به مضامین خاص درون دوره خود دارید، دانش پذیران می توانند صفحه شما را مرور کرده و مواردی را برای سنجاق کردن خود انتخاب کنند.

به عنوان مثال، اگر یک دوره طراحی گرافیک برای وب سایت ها تدریس می کنید، ممکن است یک ماژول را در مورد سلسله مراتب بصری (با استفاده از سرصفحه ها، فونت ها و سایر عناصر طراحی برای جلب توجه بازدید کننده) صرف کنید، و یک صفحه Pinterest ایجاد کنید که نمونه هایی از وب سایت ها را نشان می دهد که از سلسله مراتب خوب در طراحی استفاده می کنند. ممکن است ماژول دیگری در مورد تایپوگرافی وب داشته باشید، و یک صفحه اختصاص داده شده به نمونه های خوب فونت های وب داشته باشید. در همین حال، یکی از دانش پذیران شما می تواند تابلویی با عنوان “طراحی صفحه فرود” ایجاد کند و از پین های هر دو سلسله مراتب بصری و صفحه تایپوگرافی شما به عنوان الهام استفاده کند.

اینستاگرام

مبتنی بر تصویر و با اخباری متناسب با علایق کاربران، اینستاگرام می تواند یک انتخاب عجیب برای مربیان باشد. فراگیران شما می توانند شما را دنبال کنند. و گرچه آنها می توانند پست های شما را پسندیده و نظر دهند، اشتراک گذاری آن پست ها در اینستاگرام – برای افراد یا گروه ها – کمی مشکل تر از سایر سیستم عامل ها است.

هنوز هم روشهای موثری برای ادغام اینستاگرام در یک دوره آنلاین وجود دارد. اگر دانش پذیران شما در حال یادگیری نوعی کاردستی هستند، اینستاگرام راهی آسان برای به اشتراک گذاشتن تصاویر از پیشرفت آنها است. یا می توانند از آن برای به اشتراک گذاشتن تصاویر مربوط به دوره هایی که از زندگی روزمره خود مشاهده کرده اند استفاده کنند. (به عنوان مثال، نمونه هایی از اقتصاد در محل کار، یا تبلیغات موثر.)

برای اجرای یک دوره کارآمد آنلاین به شبکه های اجتماعی نیازی ندارید

شبکه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک رسانه محبوب برای مربیان آنلاین هستند. اما، اگر گزینه های بالا طاقت فرسا هستند، به یاد داشته باشید که مجبور نیستید از هیچ یک از آنها استفاده کنید. یا اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، لازم نیست که قسمت اصلی دوره شما باشد.

شبکه های اجتماعی به عنوان تعریف از دوره شما بهترین کار را می کنند در واقع به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با فراگیران، خارج از جنبه های از پیش تدوین شده دوره شما. این تعاملات به دانش پذیران کمک می کند تا همچنان درگیر باشند و راه دیگری برای تماس با شما فراهم می کند. اما اگر منطقی نیستند یا نمی خواهید یک بستر ارتباطی دیگر را مدیریت کنید، نیازی به مجبور کردن آنها به استفاده در دوره نیست.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: