عوامل موفقیت در فروش دوره های آنلاین

عوامل بی شماری وجود دارد که موفقیت شما در تحصیل را تعیین می کند. در اینجا ۷ نکته اساسی آورده شده است که می تواند در مسیر موفقیت شما در دنیای گسترده و متنوع آموزش آنلاین تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

چگونه می توان کانال تبدیل خود را ردیابی و بهینه کرد

یادگیری آنلاین در طی دهه گذشته رشد پایداری را تجربه کرده است. ورود اخیر بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث رونق در دوره های آنلاین شده است که به نظر می رسد حتی پس از کشف واکسن و برگشتن به حالت عادی نیز این شرایط آنلاین ادامه یابد.

سیستم عامل های آنلاین مانند Udemy ، Teachable و Skillshare ساخت دوره های آنلاین موک (MOOC) را برای افرادی که می خواهند از دانش و تجربه خود استفاده کنند راه را باز و ساده کرده است.

با آشفتگی COVID و میزان بالای اوقات فراغت که افراد به دلیل کار در خانه تجربه می کنند ، ممکن است بتوانیم یک دوره طلایی را در زمینه یادگیری تجربه کنیم. با این حال ، صرفاً ایجاد یک دوره و گشودن آن برای کاربران می تواند به همان اندازه دشوار باشد که بتوان کالایی را در بازار جدید منتشر کرد یا وب سایت خود را برای تبدیل های بیشتر بهینه کرد.

  1. شاخص های عملکرد خود را کنترل کنید
    مطمئناً ، شاخص های KPI ایده آل شما (شاخص های اصلی عملکرد) بستگی زیادی به تفاوت های جزئی در نحوه بازاریابی دوره آنلاین خود و محل استقرار آن دارند.

اگر دوره خود را در یک پلتفرم یادگیری آنلاین مانند Udemy فهرست می کنید ، در حال مشاهده دوره ها ، تبدیل ها و نرخ پرش خود خواهید بود. در حالی که ، اگر دوره های خود را در وب سایت خود لیست می کنید ، باید مواردی مانند بازدید از سایت ، کنار گذاشتن سبد خرید ، تبدیل ها ، بازگشت سرمایه و درآمد را بررسی کنید. سرعت بارگذاری صفحه برای سیستم عامل های یادگیری تحت وب نیز باید در نظر گرفته شود ، یکی از قوانین طلایی بازاریابی این است که هر صفحه ای که بارگیری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد می تواند قبل از اینکه فرصتی برای شروع داشته باشد ، فعالیت ها را از بین ببرد.

فارغ از اینکه کجای دوره آنلاین خود قرار می گیرید ، ارزش آن را دارد که SEO را شناسایی کنید تا خدمات شما قابل شناسایی باشد. بازاریابی موتور جستجوی شما KPI هایی را که باید کنترل شوند نیز نمایش می دهد. کلیک های تبلیغات ، بازبینی ها ، نرخ کلیک و هزینه های خرید را پیگیری کنید. این فرایند ردیابی باید به صورت روزانه انجام شود تا اطمینان حاصل شود که پولتان را دور نمی ریزید.

اندازه گیری KPI و تبدیلاتی که آنها از آن استفاده می کنند ، برای تصمیم گیری هوشمندانه تر در مورد نحوه بازاریابی دروس خود کمک میکند. با توجه به اینکه سال ۲۰۲۰ یک سال پر هرج و مرج و پر آشوب بوده است ، فضای جدیدی برای جستجو در دنیای بازاریابی دوره های آنلاین به وجود آمد و پس از چند کارزار ، ممکن است در موقعیتی مناسب قرار بگیرید تا تصمیمات هوشمندانه تری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

  1. پیگیری از تبدیل برنامه ها
    KPI ها همچنین می توانند تبدیلات شما را در بازاریابی موبایل بهینه کنند و بسته به پلتفرمی که استفاده می کنید ، می توانید عواملی مانند متوسط جلسه روزانه کاربر را در برنامه خود یا در سیستم عامل کنترل کنید. سایر KPI ها می توانند شامل نرخ کاربران رایگان باشند که به اشتراک حق بیمه تبدیل می شوند یا متوسط زمانی که هر کاربر در برنامه شما می گذراند. اینها می توانند به شما کمک کنند تا خدمات خود را به خوبی تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که بدون از دست دادن جایگاه ارزشمندتان مقابل رقبا ، برنده ی مشتریها می شوید.

استفاده از Google Ads برای تبلیغ برنامه های تلفن همراه iOS یا Android امکان پذیر است. برای اینکه ببینید کلیک های تبلیغاتی شما چقدر به نصب برنامه و فعالیت درون برنامه ای منجر می شود می توانید از ردیابی تبدیل استفاده کنید. به سادگی یک آگهی را تنظیم کنید که به برنامه پیوند دارد و سپس وارد Google Ads شوید و برنامه را انتخاب کنید تا فاکتورهایی مانند “تبدیل های مشاهده شده درگیر” ، “کلیک ها” و “تعاملات” را مشاهده کنید.

همانطور که بیماری همه گیر COVID جای خود را به یک واکسن می دهد ، ممکن است حتی بیشتر کاربران موبایل که به استفاده منظم از حمل و نقل عمومی روی می آورند ، به دنبال ادامه دوره های آموزشی خود باشند. با در نظر داشتن این موضوع ، ارزش دارد که زمان بیشتری را برای ردیابی حرکت رو به جلو تلفن همراه صرف کنید.

  1. منبع و هزینه خود را بررسی کنید
    اگر در موقعیتی هستید که بتوانید تجزیه و تحلیل و CRM خود را تنظیم کنید تا نشان دهد که از کجا لیدها می آیند و چه موقع بروز می کنند ، بنابراین می توانید به راحتی نسبت به منبع خود و تفکیک محل تولید لیدها نظارت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که در چه مکان هایی می توان کمپین ها را بهبود بخشید و کدام منابع عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند.

چه بخواهید آن را از طریق سیستم عامل های دوره آنلاین یا وب سایت خود ارتقا دهید ، دانستن کانال هایی که در آنها منجر به تبلیغات شما می شود و هزینه ای که برای نتیجه گرفتن در آنها صرف کرده اید می تواند در بهینه سازی مالی کمپین های شما بسیار مهم باشد.

از منظر مالی ، تطابق دادن پول خرج شده با ماه تولید بازده مهم است. این امر برای بررسی میزان مقرون به صرفه بودن ضروری است.

۴- انتشار محتوای رایگان را در نظر بگیرید
در مورد بهینه سازی فروش ، یکی از بهترین راه هایی که می توانید کاربر را به سمت خود هدایت کنید ، استفاده از محتوای رایگان است. در صنعت یادگیری آنلاین ، این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بازاریابی تجربه در صنعتی که دوره ها بسته به موضوع متفاوت باشد بسیار دشوار است.

دوره های آنلاین شما بدون شک طیف گسترده ای از مباحث را پوشش می دهد ، بنابراین در اینجا ارزش دارد جنبه خاصی از دوره خود را شناسایی کنید که به طور بالقوه یک مشکل مشترک را در مخاطبان شما حل می کند. در مرحله بعدی ، می توانید این قطعه راهنما را در نمونه ای از دوره خود کپی کنید یا محتوایی پیرامون مسئله و راه حل آن ایجاد کنید.

ایده پشت این روش بهینه سازی این است که با به اشتراک گذاشتن نوع محتوایی که برای کمک به آنها طراحی شده است ، به صورت رایگان برای مخاطبان هدف خود از ابتدا ارزش ایجاد کنید. این می تواند اعتماد آنها را جلب کند و شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه به آنها بشناساند.

محتوای شما لازم نیست به یک پست وبلاگ یا قطعه دوره محدود شود. شما می توانید پادکست ایجاد کنید ، یا حتی یک ویدیو برای بارگذاری در YouTube ایجاد کنید. خود محتوا در اینجا مهمترین چیز نیست. بزرگترین عامل این است که شما ارزش خود را نشان می دهید و طیف وسیعی از راههایی را که باعث می شود خود را برای مخاطبان قابل شناسایی کنید ، باز می کنید.

این منابع جدید برای بازدید بالقوه را می توان به راحتی با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics بعداً ردیابی کرد.

۵ . رویکرد خود را با جستجوگرها به روز کنید
در مورد محتوای رایگان ، بسیار مهم است که شما رویکرد SEO خود را با نیازهای ظریف تر یادگیری آنلاین و بازاریابی پیرامون آن تطبیق دهید.

اطمینان حاصل کنید که کاربران کلمات کلیدی را جستجو می کنند که می تواند بازدید را به صفحات شما جلب کند. ابزارهایی مانند Ahrefs وجود دارد که برای شناسایی کلمات کلیدی احتمالی برای قرار دادن درون محتوا برای جلب بازدید کنندگان جدید به صفحات یا بارگذاری های شما بسیار عالی است. اگر در YouTube فیلم تهیه می کنید ، می توانید به صورت شفاهی از کلمات کلیدی نام ببرید و بعداً به صورت خودکار فیلم را رونویسی کنید تا محتوای آن قابل کشف شود.

در اینجا ، شما به طور موثر شانس خود را برای کشف توسط کاربران آنلاین از طریق نوشتن کلید به حداکثر می رسانید. این کار را می توان تقریباً در هر مکان انجام داد ، خواه در وب سایت ، وبلاگ یا حساب های رسانه های اجتماعی خودتان باشد. این به سادگی باعث می شود کاربران در معرض فروش شما قرار بگیرند.

  1. بخشهای مخاطب را بسازید
    Google Analytics ابزاری عالی برای درک مخاطبان شماست. این پلتفرم برای یادگیری علایق مخاطبان و اطلاعات جمعیتی بسیار مناسب است. با شناختی که از این بینش کسب می کنید ، می توانید کمپین های متناسب تری بسازید.

در این بررسی اجمالی ، می توانید به طیف گسترده ای از اطلاعات جمعیتی دسترسی پیدا کنید که می توانید به تدریج براساس جنسیت ، سن و علایق مختلف کاربران فعلی خود تنظیم کنید.

براساس آنچه کشف کردید ، می توانید بخشهایی را تنظیم کنید تا کمپین های خود را بهتر هدف قرار دهید. هر بخش زیر مجموعه ای از داده های Analytics شما را نشان می دهد. به عنوان مثال ، تمام کاربران مستقر در انگلستان یا تمام کاربران بین ۳۱ تا ۳۹ سال.

همچنین ایجاد بخشهای سفارشی بر اساس رفتار کاربر ، مانند تعداد دفعاتی که آنها از سایت یا صفحه اطلاعات دوره شما ، منبع ترافیک شما یا اطلاعات جمعیتی بازدید کرده اند ، امکان پذیر است. این بینش می تواند وسیله ای موثر در هدف گیری مجدد باشد.

هنگامی که بخشی را ایجاد کردید ، می توان از آن برای بازاریابی مخاطبان جدید استفاده کرد. متعاقباً ، این مخاطبان جدید را می توان از طریق AdWords برای فعالیتهای خاص و پردرآمد هدف قرار داد.

  1. منبع درآمد خود را پیگیری کنید
    اگرچه کمی پیشرفته تر است ، اما Google Analytics به شما کمک می کند تا منابع درآمد خود را بهتر ردیابی کنید و درک جامعی از محل درآمد واقعی پول خود بدست آورید.

این کار را می توان با استفاده از شناسه مشتری منحصر به فرد و پروتکل اندازه گیری Google Analytics انجام داد. هنگامی که این سیستم یکپارچه شود ، می تواند به توسعه دهندگان اجازه دهد فعالیت کاربر را اندازه گیری کنند ، رفتار آنلاین و آفلاین را مطابقت دهند و داده ها را به سرور ارسال کنند.

این فرایند شامل گرفتن شناسه مشتری Analytics از کوکی در زمان ارسال فرم ، ذخیره شناسه با CRM شما و ارسال داده ها برای هر فروش بسته به استفاده از API پروتکل اندازه گیری به Analytics با شناسه مشتری است.

دنیای دوره های آنلاین طی سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و به نظر می رسد که حتی پس از ورود واکسن های COVID و عادی شدن زندگی روزمره ، به رونق خود ادامه دهد.

برای استفاده موثر از این دنیای جریان های درآمد بالقوه برای مربیان ، بسیار مهم است که شما به طور موثر فروش خود را بهینه کرده و تبدیل ها را ردیابی کنید تا از رقابت فزاینده عقب نمانید. در بازاری که هنوز در حال توسعه است ، می توانید با ترکیب بینش مناسب ، جستجوی ارگانیک و هدف گذاری ، خود را به عنوان یک رهبر در زمینه تخصص خود قرار دهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: