«آکادمی خان»، آموزش پیشگام برای هر کسی، در هر مکان

«آکادمی خان»، آموزش پیشگام برای هر کسی، در هر مکان

از دوره پیش دبستانی تا دکترا، بسیاری از دانش آموزان، معلمان، والدین و سیاست گذاران آموزشی، احساس می کنند که با تمام تلاش و هزینه ای که صرف شده، باید عملکرد بهتری داشته باشیم.

سلمان خان، بنیانگذار آکادمی خان، انقلابی ساکت و آرام است که چشم انداز الهام بخشی برای بازسازی ساختار آموزش و پرورش آورده است.
این یک نگاه سرگرم کننده و تحریک آمیز به چگونگی تغییر یک کارآفرین در جهان است.

آکادمی خان

آکادمی خان بیشتر به خاطر فیلم های کوتاه آموزشی که بصورت آنلاین و رایگان برای هر دانش پذیر در دسترس است شناخته می شود.

این ایده زمانی شکل گرفت که خان از راه دور به بستگان خود آموزش می داد. سرانجام ، او فیلم های کوتاه در YouTube منتشر کرد و ارزیابی و بازخورد خودکار را برای کمک به آنها اضافه کرد.

محبوبیت این فیلم ها به این معنی بود که خان برای توسعه کامل ایده، از یک شغل پردرآمد به عنوان تحلیلگر صندوق های سرمایه گذاری صرف نظر کرد. وی با بودجه شخصی و تلاش تا جایی که توانست ایده های خویش را عملی ساخت.

جایی که آکادمی متناسب است

خان برای کسانی که موسسات آموزش و پرورش را به چالش کشیده اند رهبر است. تعلیم و تربیت موثری که در فیلمهای وی به کار رفته است به شدت بر روی دوره Massive Open Online Course یا حرکت موک MOOC تأثیر گذاشته و بخشی از تلاشش برای ایجاد آموزش آزاد و آنلاین است.

ایده اصلی خان این است که هر دانش پذیر باید در مسیر منحصر به فرد خود به سمت حداکثر توانایی خود هدایت شود. آنها باید با سرعت خود و در مسیر خود پیشرفت کنند.

این ایده نیازمند این است که دانش پذیران قبل از حرکت ۱۰۰٪ از پایه یاد بگیرند ، نه اینکه فقط درک جزئی داشته باشند چرا که بعدا ممکن است آنها را آزار دهد.

کلاس ایده آل

در مدرسه ایده آل خان ، آموزش مقدماتی با استفاده از مدل واگردی کلاس ارائه می شود ، که در آن محتوا و ارزیابی از چیزی مانند آکادمی خان حاصل می شود. او ادعا می کند که این کار محتوا را پنج برابر کارآمدتر از دستورالعمل های معمولی ارائه می دهد. او زمان را برای تعاملات انسانی میانی معلمین و دانش پذیران باز می گذارد و آن را “کلاس انسان سازی” می نامد.

آکادمی، درک دانش پذیران را به موازات دستورالعمل ها ارزیابی می کند و به صورت خودکار به دانش پذیران و مدرسین راهنمایی می دهد.

سلمان خان در کتاب جدید خود با تشخیص و کالبد شکافی مشکل اساسی در آموزش و پرورش، وابستگی ما به الگوی آموزش الهام گرفته شده از پروس در قرن نوزدهم ، شروع می کند. این مدل دانش پذیران را بر اساس سن از هم جدا می کند که به پیشرفت همزمان نیاز دارند و یادگیری را به مباحث گسسته تقسیم می کند.

به گفته خان ، هدف این سیستم ها تولید شهروندان وفادار و مطیع است. وی معتقد است ، این مدل با توجه به نیاز به کارگران خلاق و متنوع، از قرن ۲۱ باقی مانده است.

در مقابل ، در کلاس خان ، دانش پذیران در هر سنی به طور ارگانیک با هم کار می کنند. به این معنی که دانش پذیران فارغ از سن و پایه تحصیلی در هر بخشی که مسلط هستند به دانش پذیران کوچک تر یا بزرگ تر خود در مباحث درسی کمک میکنند. مدرسین نیز در صورت لزوم ، با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های آموزشی به آنها کمک می کنند.

فقط این کار را بکن

منتقدان بیش از ایده های گسترده ی آموزشی خان ، به فیلم های آکادمی خان تمرکز کرده اند. این به این دلیل است که بازدید از آکادمی برای همگان آزاد است. گشودگی به معنای شناسایی و اصلاح مشکلات است. بنابراین وقتی کارشناسان خطاهای موجود در یک فیلم آکادمی را تشخیص می دهند ، نشان می دهد که سیستم همکاری در حال فعالیت است.

چقدر باید به ایده های عجیب و غریب خان ، بیش از آنچه در این جا لمس شد ، توجه کنیم؟ از این گذشته کتابش درمورد شواهد علمی خلاصه می شود ، و گزارش می کند که هیچ آزمایش کنترل شده ای در مورد روش هایش وجود ندارد.

خان به سبک کارآفرینی کلاسیک جلو رفته و این کار را کرده است. مدارکی که او ارائه می دهد مستقیماً از کلاس است. منطقه مدرسه لس اولین کسی بود که ایده های او را عملی کرد.

مدرسه جهانی یک جهان

این آزمایش در منطقه لس آلتوس برای چند سال در حال انجام است و در حال گسترش در مناطق دیگر در کالیفرنیا است. اما از سوی مدارس کشورهای دیگر در حال توسعه هستند.

با این وجود ، داوطلبان در حال حاضر بیشتر فیلم های آکادمی خان را به زبان های مختلف ترجمه کرده اند. خان با قرار دادن این موارد روی DVD و محدود کردن استفاده از اینترنت نحوه کارکرد آن را توصیف می کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: