چرا به کلاس آنلاین نیاز داریم؟

تهیه شده توسط تحریریه کلاس روم


کلاس آنلاین این امکان را فراهم می سازد تا دانش پذیران بتوانند از هر کجای دنیا در کلاس شرکت کنند و از مطالب آن بهره جویند و این امکان را فراهم می کند که دانش پذیران و مدرسین در یک زمان واقعی و یکسان با یکدیگر تعامل داشته باشند. در این گونه کلاس ها مدرسین می توانند صدا و تصویر خود را به اشتراک بگذراند همچنین فایل های متنی ، عکس و … را برای دانش پذیران ارسال کرده و با آنها به اشتراک بگذارند. علاوه بر این امکان ضبط و ذخیره کلاس وجود دارد.

چرا شما به کلاس مجازی نیاز دارید؟

در این گونه کلاس ها به دانش پذیران و مدرسین این امکان داده می شود که از هر نقطه از جهان بتوانند با یکدیگر تعامل کنند.
کلاس های آنلاین کم هزینه تر از کلاس های حضوری است و چون افراد برای حضور در کلاس نیاز به حمل و نقل ندارند در هزینه و زمان نیز صرفه جویی می شود.
می توان با همان کیفیت کلاس های حضوری ولی با ابزار بیشتر و در عین حال راحت تر به آموزش و یادگیری پرداخت، سرعت آموزش بالاتر می رود و مطالب به طور یکسان و به راحتی در اختیار تمامی افراد قرار می گیرد.

چه کسانی بیشتر نیازمند کلاس آنلاین هستند؟

از آنجا که امکانات زیادی برای انتخاب وجود دارد، یک کلاس درس آنلاین باعث می شود تا معلمان کلاس های آنلاین را بهتر درک کنند. سازمان هایی که در تدریس دوره های آنلاین و بدون عناصر کلاس حضوری مشارکت دارند، می توانند سخنرانی های ویدئویی را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. علاوه بر سخنرانی های ویدئویی، میزبانی چت های زنده همچنین می تواند راهی برای درگیر کردن شرکت کنندگان باشد و روند یادگیری را بسیار پویاتر کند. به اشتراک گذاشتن فعالیتهای یادگیری تعاملی که شامل فعالیتهای یادگیری و تجدیدنظر تعاملی است، مشارکت فعال در فرایند یادگیری را تشویق می کند. این نه تنها برای دانش پذیران مفید است، بلکه آنها می توانند میزان یادگیری خود را پیگیری کنند. این می تواند حجم کار مدرسین را به طور گسترده کاهش دهد.

از کجا و چگونه می توان کلاس آنلاین تهیه کرد؟

شرکت ها و موسسات فراوانی وجود دارند که در این زمینه خدمات ارائه می دهند. هر مجموعه می تواند با توجه به نیازهای خود بهترین و کاربردی ترین کلاس آنلاین را تهیه نماید.

کلاس های آنلاین چه تغییراتی را در سیستم آموزسی دنیا به وجود آورده اند؟

این شیوه از برگزاری کلاس توانسته به افرادی که به دنبال راهی برای تحصیل ارزان تر هستند و همچنین امکان حضور فیزیکی در کلاس حضوری را ندارند، کمک شایانی نماید. این نوع کلاس ها به دانش پذیران و مدرسین این امکان را داده که در هر زمان و هر مکان به تعامل و آموزش و یادگیری بپردازند.
آن چه به نظر می رسد این است که کلاس های آنلاین به زودی نقش پررنگ تری در سیستم آموزشی دنیا خواهند داشت و حتی ممکن است در آینده تماما جای آموزش های حضوری و سنتی را بگیرد.
شما نیز می توانید از طریق سامانه کلاس روم آموزش آنلاین خود را دنبال نموده و کلاس آنلاین مورد نظر خود را طراحی کنید، همچنین می توانید با استفاده از سرویس های ساعتی کلاس روم وبینار و رویدادهای آنلاین خود را برگزار نمایید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: