آشنایی با اصطلاحات آموزش الکترونیکی

آن چه برای تعریف آموزش الکترونیکی به کار می رود این است: آموزش الکترونیکی شیوه‌ای برای طراحی، تدوین، ارائه و ارزشیابی آموزش است که از قابلیتها و امکانات الکترونیکی برای کمک به یادگیری بهره می‌گیرد.
به تعریفی دیگر، روش آموزش از راه دور است که با کاهش هزینه و از میان برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی در بستر اینترنت صورت میگیرد.

سامانه آموزش آنلاین:
در این روش همچون کلاس های حضوری ساعت شروع و پایان کلاس مشخص است، همچنین تعداد دانش آموزان هر کلاس ترجیحا ۲۰ نفر می باشد تا مدرس بتواند به راحتی آنان را مدیریت کند.

آموزش آفلاین:
در این روش زمان خاصی برای دانش پذیران تعریف نشده و افراد می توانند هر زمان که تمایل و فرصت داشتند از محتوای کلاس بهره ببرند.

سامانه LMS یا آموزش مجازی:
بستری را می گویند که برای برگزاری دوره های آموزشی مجازی به کار گرفته می شود. در واقع یک نرم افزار است که مدیریت برگزاری کلاس ها را انجام میدهد. از ثبت نام در کلاس تا برگزاری آزمون و اعطای کارنامه. در این سیستم به تعداد نامحدودی می توان آموزش داد.

سامانه کلاس مجازی:
به آموزش هایی اطلاق می شود که به صورت آنلاین و طی یک زمان مشخص انجام میشود. در این روش ارتباط مدرسین و دانش پذیران تنها در زمان برگزاری کلاس مقدور است.

محتوای آموزشی الکترونیکی:
به محتواهایی گفته می شود که به صورت ویدئویی، فلش، MP4 موشن گرافی و… تولید می شوند. که همه اینها براساس جزوات و معلومات مدرس می باشند. اگر در فرآیند تولیدشان مدرس حضور نداشته باشد، آنچه تولید شده فاقد ارزش خواهد بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: