مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل در آموزش الکترونیکی

تهیه شده توسط تحریریه کلاس روم

استفاده از موبایل برای نسل جدید بسیار دوست داشتنی است. و هرچیزی که شامل استفاده از موبایل باشد مزایای زیادی با خود خواهد داشت. موبایل امکان تعامل را افزایش می دهد و استفاده از آن برای جوانان و بزرگسالان و کودکانی که در فعالیت های اجتماعی امروزه درگیر هستند جاذبه ی بالاتری دارد.

با توجه به همین امر آموزش مجازی نیز از این امر غافل نشده و در ارائه ی آموزش های خود به موبایل نیز توجه نشان داده است. یکی از مزایای آن این است که می تواند محتوای آموزشی را به طور مستقیم بر صفحه نمایش گوشی دانش پذیران بیاورد و به این ترتیب استفاده از کلاس های آنلاین را در دسترس تر سازد. استفاده از آموزش های موبایلی می تواند به سرعت رشد کاری شما را افزایش دهد همین طور دانش پذیران به دلیل سطح درگیری بالای ایجاد شده بیش از پیش به سمت دوره های آنلاین کشیده می شوند.

آموزش از طریق موبایل چه اهمیتی دارد؟

موبایل به علت اینکه همه جا و در هر زمان در دسترس افراد چه مدرسین و چه دانش پذیران قرار دارد می تواند مهمترین و کلیدی ترین امر در آموزش را ممکن کند که همان ایجاد ارتباط دائمی میان دانش پذیران و محتوای آموزشی می باشد. بهتر است شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند حتما به امر آموزش موبایلی توجه داشته باشند.

در واقع اصلی ترین و مهمترین هدف از استفاده از موبایل در امر آموزش فراهم کردن دسترسی نامحدود برای دانش پذیران است. به این معنا که نیاز نیست دانش پذیران حتما در مکان خاصی برای آموزش قرار بگیرند. همچنین آنها مجبور به مطالعه و یا حضور در کلاس در زمان خاصی نیستند. با آموزش های موبایلی، دانش پذیران می توانند علاوه بر اینکه محدودیت های زمانی و مکانی را پشت سر می گذارند، بدون متصل شدن به اینترنت امکان استفاده از امکانات آموزشی را خواهند داشت.

از دیگر مزایای آموزش موبایلی می توان به انعطاف پذیری، بهبود دسترسی، یادگیری تعاملی، ایجاد انگیزه و پویایی در روند آموزش و یادگیری اشاره کرد.

مزایای آموزش از طریق موبایل

۱- با آموزش های موبایلی می توان دانش پذیران را بیشتر درگیر نمود و روند یادگیری را آسان تر کرد. همین امر موجب می شود که دانش پذیران تمایل بیشتری برای به اتمام رساندن دوره های مورد نظر خود داشته باشند و نرخ به پایان رساندن دوره ها افزایش می یابد چرا که آموزش جذاب تر، مدرن تر و متناسب تر با پایه های زندگی روزمره است.

۲- ارائه محتوای خاص تر، سخنرانی ها، درس ها، فیلم ها یا هر گونه محتوای آموزشی دیگری که از طریق برنامه lms موبایلی برنامه ریزی کرده اید، با حذف مطالب غیر ضروری، به کاربران تنها اجازه دسترسی به محتوای دقیقی که برای نیاز خاص آموزشی آن ها ضروری است را می دهد و این مسئله کارآیی را تضمین می کند.

۳- آموزش موبایلی و یادگیری از طریق تلفن های همراه باعث افزایش حفظ و نگهداری دانش می شود.

۴- یکی دیگر از مزایای آموزش موبایلی امکان شخصی کردن برنامه هاست. سامانه های ال ام اس مبتنی بر موبایل امکان شخصی سازی را فراهم می کند و مدیریت نگهداری، محتوا و نوع محتوا، میزان در دسترس بودن و کنترل دسترسی برای برخی از کاربران را ایجاد می کند.

۵- به خاطر دسترسی آسان در این شیوه مطالب و محتوای آموزشی در تمام روزهای هفته و به صورت شبانه روزی در دسترس دانش پذیران است. این امر به دانش پذیران کمک میکند که استفاده از محتوای آموزشی را با زندگی روزمره ی خود منطبق کنند و دیگر محدودیتی برای استفاده نداشته باشند چرا که در هر زمان و مکان و حتی بدون دسترسی به اینترنت نیز قابل استفاده است.

۶- طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا مربوط به تغییر ظاهر صفحات سایت متناسب با سایز مرورگر کاربران است. یعنی ظاهر وب‌سایت در تمام دستگاه‌هایی که کاربر با آن از سایت دیدن می‌کند (مثل موبایل، تبلت، لپتاپ و..)، مناسب باشد. امروزه کاربران با موبایل، تبلت، لپتاپ و.. از اینترنت استفاده می‌کنند. صفحات وب باید به گونه‌ای باشند که کاربر موقع استفاده از آن نیاز به زوم کردن، اسکرول کردن افقی و… را نداشته باشد، متن‌ها خوانا و دکمه‌ها قابل کلیک باشند.

طراحی ریسپانسیو سیستم lms، این امکان را به شما می دهد که دوره آموزش مجازی و eLearning را در هر دستگاهی قابل اجرا کنید. یک پلتفرم سازگار که با عوض شدن دستگاه، قدرت خود را از دست نمی دهد. دوره های ریسپانسیو آموزش مجازی، که قابلیت اجرا روی هر دستگاهی را دارند، ویژگی های با ارزشی برای همه کاربران اموزش الکترونیکی از مربی و مدیر گرفته تا دانش پذیران و فروشنده های دوره ارائه می دهد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: