روش های بهبود برنامه ریزی برای یک دوره آموزش الکترونیکی

شما به عنوان یک مدرس آنلاین می خواهید تمام تلاش خود را بکنید تا اطمینان حاصل کنید که فراگیران در دوره شما موفق می شوند. با این حال، برخلاف آنچه در ابتدا ممکن است فکر کنید ، موفقیت به چند معنا است. این به این معنی است که فراگیران شما دوره را به پایان می رسانند و آنها تجربه خوبی در دوره دارند. این بدان معنی است که آنها مطالب درسی را یاد می گیرند و بتوانند در دوران طولانی آن را در حافظه بسپارند.

چالشی که بسیاری از مدرسین آنلاین با آن روبرو هستند این است که مدلهای سنتی برای سنجش دوره به یک یا دو آزمون اصلی – معمولاً میان ترم و نهایی – تکیه کرده اند، گرچه بسیاری از دوره های آنلاین با محدودیت های مشابه برنامه درسی دانشگاه روبرو نیستند.
مسئله این است که هرچه ارزیابی را تا پایان دوره بیشتر کنید ، دانش پذیران بیشتری احتمالاً همین کار را با مطالعه خود انجام می دهند. هنگامی که فراگیران مطالعه برای یک آزمون بزرگ را تا پایان دوره به تعویق می اندازند ، بعید است که نمره خوبی کسب کنند ، بعید است که تجربه خوبی در این دوره داشته باشند ، بعید است که مطالب دوره را به طور کامل یاد بگیرند و بعید است آنچه را آموخته اند بعد از چند هفته به یاد بیاورند.

  1. دوره خود را با تعیین انتظارات آغاز کنید.

اکثر فراگیران می دانند که عدم مطالعه در طول دوره برای آنها مضر است و تنها تعداد کمی از فراگیران در طول دوره مطالعه میکنند در حالی که بیشتر آنها تمام مطالعه را برای شب امتحان میگذارند.

در ابتدای دوره خود ، یک نمای کلی از مطالب ارائه دهید و فراگیران خود را برای تلاشی که برای موفقیت لازم است آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند هر هفته چقدر کار باید انجام شود تا بتوانند متناسب با آن آماده شوند.

  1. محتوای خود را به صورت قطره ای تغذیه کنید.

گام آشکار دیگری که می توانید برای جلوگیری از دلزدگی دانش پذیران خود انجام دهید این است که مطالب خود را به صورت قطره ای تغذیه کنید.

با ارائه ی مطالب ، به فراگیران خود کمک کنید تا سرعت خود را حفظ کنند. به عنوان یک مزیت اضافی ، محتوای تغذیه قطره ای به مرور فراگیران شما را درگیر می کند تا آنها دوره شما را فراموش نکنند!

  1. درک مطلب را با آزمونهای خرد بررسی کنید.

ما قبلاً در مورد مزایای آزمونهای خرد ، به ویژه به عنوان یک ابزار تعامل ، صحبت کرده ایم. هرچه در درس خود آزمونهای بیشتری داشته باشید یادگیرندگان شما از انجام آنها بیشتر خوشحال می شوند. در حقیقت ، وقتی اضطراب در مورد عدم موفقیت از یک آزمون برداشته می شود ، برای بسیاری از فراگیران دیگر سنگین نمی شود و به یک بازی تبدیل می شود.

دریافت بازخورد در مورد پیشرفت دوره باعث ایجاد اعتماد به نفس در فراگیران و همچنین تقویت حافظه آنها می شود. این می تواند برای فراگیران اطمینان حاصل کند که بدانند در هنگام مطالعه مطالب را درک می کنند و اگر در مواردی برای آنها مشکل ایجاد شود ، آزمونهای خرد می تواند به آنها کمک کند قبل از اینکه اطلاعات غلط را بیاموزند ، این خلا ها را شناسایی کنند.

۴- به جای یک آزمایش نهایی ، چندین تست بازبینی را ارائه دهید.

روش دیگری برای جلوگیری از عدم یادگیری فراگیران در پایان دوره؟ تمام ارزیابی خود را در پایان قرار ندهید. شکستن سنجش در چندین آزمون به این معنی است که فراگیران شما به جای اینکه همه ی کارها را برای انتهای دوره بگذارند، در طول دوره زمان مطالعه را می گذرانند.

نکته کلیدی در ایجاد این نتیجه مناسب برای شما این است که مطمئن شوید هر آزمون پی در پی شامل مطالب مربوط به قسمت های قبلی دوره است – نه فقط آنچه از آزمون قبلی پوشش داده شده است. این کار برای “فریب” یادگیرنده شما نیست. به این دلیل که مرور اطلاعات پس از وقت استراحت، به آنها کمک می کند تا مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه ی بلند مدت یادگیرنده منتقل شوند.

۵- نامه های یادآوری مطالعه منظم را به فراگیران خود ارسال کنید.

با استفاده از سیستم خودکار یادآوری های مطالعه منظم ، از ایمیل به نفع خود استفاده کنید. این موارد می تواند شامل دستورالعمل هایی برای قرار دادن در زمان مطالعه ، آزمون های خرد برای درگیر کردن آنها در اواسط هفته ، دستورالعمل هایی برای یادآوری مطالبی باشد که در یک درس قبلی پوشش داده اید.

  1. از انواع مختلف ارزیابی استفاده کنید.

لازم نیست همه چیز را در آزمونها قرار دهید. ایجاد عناصر تعاملی در دوره شما ، مانند سناریوهای یادگیری ، می تواند به فراگیران کمک کند تا با اطلاعاتی به روش منظم تری کار کنند. همچنین می توانید تکالیف مختلفی مانند سخنرانی ها یا مقاله ها ایجاد کنید ، جایی که فراگیران شما می توانند وقت خود را صرف تحقیق دقیق اطلاعات کنند ، نه اینکه سعی کنند همه چیز را در آخرین لحظه حفظ کنند.

  1. گروه های بحث و پشتیبانی جامعه را تشویق کنید.

سرانجام ، روش هایی را برای یادگیرندگان خود ارائه دهید تا با یکدیگر در مورد مطالب کار کنند. در انجمن دوره خود گروه های بحث ایجاد کنید یا موضوعات گفتگو را معرفی کنید. پروژه های گروهی را برای درگیر کردن فراگیران طراحی کنید و با گفتگو با یکدیگر به آنها در جذب مطالب کمک کنید.

وقتی فراگیران تجربه بهتری از دوره شما داشته باشند ، به احتمال زیاد برای مدت طولانی با شما خواهند ماند.
اگر کار خود را به خوبی انجام داده باشید فراگیران شما دوره خود را ترک نمی کنند و شما را فراموش نمی کنند . آنها حتی ممکن است کار را در بین شبکه های اجتماعی خود پخش کنند.

کمک به فراگیران خود در داشتن یک دوره خوب – که شامل یادگیری مطالبی است که برای یادگیری به سراغ شما آمده اند – مهمترین عامل این امر است. اگر به فراگیران خود کمک کنید تا با تشکیل دوره ای که آنها را تقویت می کند ، عادت های خوبی برای مطالعه ایجاد کنند ، به آنها کمک خواهید کرد تا نسبت به توانایی های یادگیری خود اعتماد به نفس بالاتری داشته باشند و باعث می شود که برای موارد دیگر آموزشی به سوی شما بازگردند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: