تعامل با دانش پذیران، بعد از آموزش آنلاین

اگر به تمام دوره هایی که بصورت آنلاین گذرانده اید فکر کنید، ممکن است بتوانید یک یا دو مورد از آنها را بخاطر بیاورید، اما احتمالاً تمام مطالب همان دوره ها را نیز به خاطر ندارید. اطلاعات زیادی در خارج برای رقابت با آنها وجود دارد که بدون تقویت مطالب دوره آنلاین بصورت ساده فراموش می شوند.

بنابراین چگونه می توانید با همه درگیری های روزانه زندگی دانش پذیران خود رقابت کنید؟ آیا نوعی ترفند وجود دارد که “ذهن برتر” باشد؟ خوشبختانه فناوری امروز این امکان را برای شما فراهم می کند تا اهداف اصلی دوره خود را تقویت کنید.

پس از گذراندن دوره، تعامل محتوایی را ادامه دهید.

بسیار نادر است که کسی دوره آنلاین را بگذراند و مجددا آن را مرور کند. ممکن است یک یادگیرنده برای یادآوری به محتوا برگردد. اگر شما یک انجمن مستقر دارید، دانش پذیران ممکن است در آنجا به یادگیری از یکدیگر ادامه دهند، اما همه دوره ها یک انجمن ندارند.

بسیاری از سازندگان دوره ها استفاده از تقویت کننده های ساده پس از آموزش را از دست می دهند. مفهوم ساده است: پس از اتمام دوره (و گذراندن آزمون نهایی)، برای چند هفته با دانش پذیر ارتباط برقرار کنید. ارسال آزمونهای کوچک برای آنها که فقط یک یا دو سوال هستند و نکات مفیدی درمورد محتوا، اینفوگرافیک ها و فیلم های میکرو (به مدت یک تا دو دقیقه) بسیار تاثیرگذار است.

هدف شما این است که توجه آنها را برای یک یا دو دقیقه جلب کنید و اهداف دوره خود را به جلوی ذهن آنها بکشید.
در اینجا مثالی از استراتژی تعامل بعد از آموزش آورده شده است.

۱+ روز پس از اتمام دوره – مقدمه

پیامی برای دانش پذیر ارسال می شود و مجدداً پایان دوره را به آنها تبریک می گوید. اینجا جایی است که شما به آنها درباره سری پس از آموزش می گویید تا انتظار پیام های آینده را داشته باشند. آنها همچنین می فهمند که این فقط برای مدت زمان محدودی خواهد بود و احتمال توجه و عدم انصراف را افزایش می دهد. همچنین باید نکاتی را بیان کنید تا انگیزه تکمیل سری پس از آموزش را توضیح دهید.

+۳ روز پس از اتمام دوره – آزمون کوتاه

مهمترین بخش دوره آموزشی خود را مشخص کنید و یک یا دو آزمون ارسال کنید. اگر آنها اشتباه پاسخ دادند، به سادگی پاسخ و پیوند بخش مربوط به دوره ای را که توضیحات بیشتر در آنجا داده شده ارائه دهید.

+۵ روز پس از اتمام دوره – واقعیت جالب

واقعیت سرگرم کننده کوتاه مربوط به محتوای شما. به عنوان مثال، می تواند نتیجه ای باشد که کسی با پیروی از محتوای شما به آن دست یافته است.

+۸ روز پس از اتمام دوره – اینفوگرافیک یا میکرو ویدیو

اکنون یک هفته از اتمام دوره می گذرد. اینفوگرافی را برای دانش پذیر ارسال کنید که یک نکته کلیدی یا اصلی را از دوره شما نشان می دهد. متناوباً، یک فیلم بسیار کوتاه برای تماشای آنها بفرستید. نکته ای بیان کنید و به آنها بگویید که در نیمه راه مجموعه های بعد از آموزش هستند!

+۱۰ روز پس از اتمام دوره – مینی آزمون

یکی دو سوال در مورد اینفوگرافیک (یا ویدئو) که چند روز قبل ارسال کرده اید از آنها بپرسید. این آخرین آزمون است، بنابراین آن را انجام دهید!

+۱۱ روز پس از اتمام دوره – نکته سریع

کوتاه و شیرین. نکته مفید دیگری در رابطه با پیاده سازی محتوای خود ارائه دهید. به آنها بگویید که فقط یک پیام دیگر پس از آموزش دارند، اما این مهمترین پیام موجود است!

+۱۴ روز پس از اتمام دوره – مطالعه موردی و تشکر از شما

در اینجا لازم نیست آن را کوتاه کنید. شما می توانید یک خلاصه کوتاه ارائه دهید اما نکته این است که شامل یک مطالعه موردی واقعی از شخصی است که از آموزه های دوره شما استفاده می کند. این باید نتیجه ای را نشان دهد که فراگیران شما در تلاش برای دستیابی به آن هستند. در صورت تمایل می توانید “فراخوان برای اقدام” را نیز در نظر بگیرید (به عنوان مثال دوره دیگری را اضافه کنید).

روی پیکربندی بیش از حد فکر نکنید.

سریعترین راه استفاده از ایمیلها یا پیامک های برنامه ریزی شده برای همه موارد فوق است.

کل هدف این تعامل بعد از آموزش، تقویت مطالب برای دانش پذیران شما است. اگر نوعی انگیزه ارائه دهید، مشارکت بالا خواهد رفت و این بدان معنی است که می توانید نکات کلیدی دوره خود را تقویت کنید. همچنین باعث می شود که تجربه دوره شما کاملاً به یاد ماندنی باشد زیرا به سختی کسی از این استراتژی استفاده می کند، و همین مسئله برای ایجاد نام تجاری و شهرت شما بسیار مناسب است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: