آموزش آنلاین برای کودکان و بزرگسالان

کودکان متفاوت از بزرگسالان می آموزند. در اینجا نحوه طراحی یک دوره آنلاین متناسب با نقاط قوت کودکان و بزرگسالان آورده شده است.

اساسی ترین تصمیم که هر مربی آنلاین باید بگیرد مربوط به سن است. آیا شما به کودکان و نوجوانان یا بزرگسالان آموزش می دهید؟ ما قبلاً در مورد برخی از ویژگی های اساسی یادگیرندگان بزرگسال نوشتیم، اما همانطور که می توانید تصور کنید، مخاطبان جوان متفاوت هستند.

البته، حتی وجود بچه های کوچک و نوجوان در یک گروه، یک کشش است. و با این حال، همانطور که مشاهده خواهید کرد، دلایل زیادی برای صحبت در مورد این دو گروه وجود دارد که هیچ ارتباطی با سن یا سطح بلوغ آنها ندارند. نوجوانان در مرحله دوره انتقالی به بزرگسالی قرار دارند، اما محیط یادگیری آنها هنوز به شیوه هایی بسیار شبیه به دوره های یادگیری قبلی است.

بنابراین بدون آگاهی بیشتر، در اینجا چند نکته برای طراحی محیط های یادگیری برای این مخاطبان آورده شده است.

  1. کنجکاوی طبیعی را تشویق کنید.

کودکان از نظر بیولوژیکی سخت یاد می گیرند. مشکل این است که چیزهایی که بچه ها برای یادگیری انتخاب می کنند همیشه با آنچه بزرگسالان در زندگی خود می خواهند یاد بگیرند همسو نیست.

به عنوان یک مربی آنلاین، سناریوی رویایی شما شامل طراحی یک دوره تخصصی مخصوص بچه هایی است که از قبل علاقه مند به یادگیری موضوع شما هستند. این می تواند از باغبانی گرفته تا آشپزی باشد. اما اگر دوره شما با موضوع “اجباری” تری مرتبط باشد، چالش شما ایجاد حس کنجکاوی با وجود عدم تمایل احتمالی مخاطبان شما خواهد بود.

برای انجام این کار دو روش وجود دارد: شما می توانید اطلاعات را به گونه ای متناسب کنید که برای دانش پذیران منطقی باشد، یا می توانید آنها را در یک بازی جاسازی کنید.

متن سازی اطلاعات مانند نوشتن مسئله در ریاضیات است. داستانی را بسازید که برای مخاطبان شما آشنا و مرتبط باشد و احتمالاً آنها در مورد این مشکل کنجکاو شده و در مورد آن کار می کنند.

گیمیفیکیشن شامل تبدیل موضوع به نوعی بازی است و یکی از راه های انجام این کار این است.

  1. جوایز معنی دار را ارائه دهید.

بچه ها از بسیاری جهات شباهت زیادی به بزرگسالان دارند، خصوصاً در نحوه پاسخگویی به پاداش ها. به نظر می رسد که بچه ها و بزرگسالان طرفدار غنائم خالی نیستند. در واقع پاداش دادن به کار ضعیف به عزت نفس آنها آسیب می زند.

با این حال، این بدان معنا نیست که ما باید فراگیران را به گروه های “برنده” و “بازنده” تقسیم کنیم. در عوض، مربیان آنلاین باید بر اساس نقاط قوتی که دانش پذیران در کلاس یا با استفاده از سیستم یادگیری آنلاین نشان می دهند، پاداش ها را ارائه دهند.

شاید یکی از دانش پذیران در شرکت در یک بحث کلاس یا ارسال پست در یک انجمن یادگیری مهارت داشته باشد در حالی که دیگری در انجام کارهای سازمانی سابقه بهتری دارد. این دو فراگیر مجموعه مهارت های متفاوتی را از خود نشان می دهند و تشخیص هر یک از آنها به دلیل نقاط قوت بسیار خوب است.

  1. خطر شکست را از بین ببرید.

مفهوم شکست می تواند برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشد. بعضی از بچه ها به یک روش یا روش دیگر اهمیت خاصی نمی دهند. تهدید به شکست برای آنها معنایی ندارد زیرا آنها کاملاً درگیر منافع شخصی خود هستند.
اما برای دیگر دانش پذیران، ایده شکست می تواند فلج کننده باشد. آنها آنقدر از شکست مضطرب می شوند که به جای یادگیری واقعی، استراتژی های یادگیری خود را برای موفقیت روی کاغذ بهینه می کنند.

در واقع، بیشتر زندگی بر اساس قبولی / شکست انجام نمی شود، بنابراین منطقی نیست که دوره های خود را به همان شیوه تنظیم کنیم. در عوض، محیطی ایجاد کنید که فراگیران بتوانند برای یافتن بهترین نتیجه، آزمایش کنند و استراتژی های مختلفی را اجرا کنند.

به عنوان مثال، وقتی ریاضیات را در مدرسه آموختم، معلمم به ما گفت که می توانید سوال ها را مجددا در خانه بررسی کرده و پاسخ دهید. این شانس دوم بود که به من آموخت. بعد از این که دیدم چند مشکل را به دلیل عدم موفقیت در تشخیص علامت مثبت و منفی اشتباه گرفتم، با دقت بیشتری به تصحیح کارم پرداختم و توانستم پاسخ های صحیح را پیدا کنم. به جای اینکه باور کنم “از نظر ریاضی بد هستم”، یاد گرفتم که بی احتیاط هستم. این بینش به من اعتماد به نفس می داد که تا آخر به ریاضیات پایبند باشم.

  1. در نظر بگیرید که چگونه والدین و مربیان را درگیر کنید.

احتمالاً بزرگترین تفاوت بین کودکان و بزرگسالان این است که بزرگسالان برای ادامه حرکت در مسیر خود به ندرت به نظارت یا انگیزه خارجی احتیاج دارند.

کودکان – و حتی نوجوانان – بسیار متفاوت هستند. در بسیاری از موارد، آنها ممکن است برای انجام دوره های آموزشی خود به نظارت بزرگسالان نیاز داشته باشند. اما در عین حال، بسیاری از کودکان از مشارکت بزرگسالان در تحصیلات خود ناراحت هستند. درگیر کردن والدین می تواند هر تمایلی را که ممکن است برای داشتن برنامه یادگیری شما داشته باشند، از بین ببرد و انگیزه درونی را در جوانه از بین ببرد.

به جای اینکه افراد بزرگسال را به عنوان پیش فرض درگیر کنید، به عنوان مخاطب ثانویه فکر کنید که ممکن است بخواهید در برخی سناریوها شرکت کنند، مخصوصاً اگر لازم است کنترل کنید که فراگیران شما به چه محتوایی می توانند دسترسی پیدا کنند یا کدام دوره ها را می توانند بدون مجوزهای اضافی خریداری کنند.

سرانجام، به یاد داشته باشید که مخاطبان جوان در انتخاب برخی زمینه ها یا تفاوت های ظریف خیلی سریعتر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. محتوا را به گونه ای ارائه دهید که آنها احساس کنند با آنها صحبت می کنید و سریعتر از آنچه انتظار داشتید بتوانند ارتباط برقرار کنند.

محتوا را می توان به روشی سرگرم کننده و جذاب ارائه کرد. اگر به موضوعی جدی که در هری پاتر، فیلم های کمیک بو ، یا حتی بسیاری از برنامه های تلویزیونی معروف مورد توجه قرار می گیرد فکر می کنید، معمولاً ارائه مضامین کاملاً شگفت آور از طریق ارتباط آسان مخاطبان جوان با این موارد است.

بنابراین با اضافه گویی بی مورد، در دوره خود به دانش پذیران جوان خود کم فروشی نکنید. در عوض، اعتماد کنید که فراگیران شما به هیجانی که از موضوع خود احساس می کنید پاسخ خواهند داد و مطالب خود را بر اساس آن طراحی کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: