بازی سازی یا گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یکی از موثرترین روشها برای افزایش درگیری دانش پذیران در دوره شماست.
اگر وقت کافی را صرف مطالعه در مورد نحوه طراحی یک دوره جذاب آنلاین کرده اید ، احتمالاً نام بازی سازی را شنیده اید. گرچه ممکن است این کلمه جدید باشد ، اما خود این مفهوم چنین نیست. مدت هاست که افراد به دنبال راه هایی برای تبدیل یادگیری به یک بازی هستند ، بنابراین جای تعجب نیست که مردم می خواهند راه هایی برای استفاده از این استراتژی در آموزش الکترونیکی نیز پیدا کنند.

خواه بخواهید به یادگیرندگان خود کمک کنید تا به طور موثرتری یاد بگیرند ، انگیزه آنها را تقویت کنند ، اهدافشان را دنبال کنند ، یا به سادگی خستگی از یادگیری مطالب جدید را کاهش دهند ، افزودن عناصر بازی مانند می تواند شما را به همان نقطه مورد نظر برساند. با توجه به طیف گسترده ای از ابزارهای در اختیار شما افزودن این ویژگی ها به دوره شما بسیار آسان تر از آن است که فکر می کنید.

روش های استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی
بیایید با اصول شروع کنیم: به هر حال چگونه از بازی سازی در آموزش الکترونیکی استفاده می کنید؟ در این پست ما پنج روش معروف برای بازی وار کردن دوره های شما را بیان می کنیم از جمله:

تابلوها
نشان ها
امتیاز و ارز
میله های پیشرفت و “افزایش سطح”
سناریوهای مجازی

  1. نحوه تسلط بر گیمیفیکیشن موبایل
    با بیشتر شدن تحرک در یادگیری ، داشتن عناصر گیمیفیکیشن که در صفحه های کوچکتر به خوبی کار می کنند ضروری است. یک دوره آموزش الکترونیکی که از عناصر گیمیفیکیشن موبایل استفاده می کند می تواند تجربه ای را ارائه دهد که مطالب را در هر کجا که هستند و هر زمان که به آن احتیاج دارند به فراگیران ارائه دهد.
  2. این راهکار اثبات شده یادگیری الکترونیکی را کپی کنید
    آیا از گزینه های مختلف گیمیفیکیشن گیج شده اید؟ یک استراتژی ساده وجود دارد که می توانید فوراً برای افزایش جذب فراگیران برای دوره خود استفاده کنید: امتیازات.
    از آنها برای ارائه ی امتیاز و پاداش به دانش پذیرانی که دروس خود را به اتمام میرسانند استفاده کنید. از تشویق آنها به پایان دادن یک دوره جهت گیری یا تشویق آنها برای شرکت در انجمن خود استفاده کنید. به فراگیران خود اجازه دهید اکنون امتیازات خود را جمع کنند و بعداً تصمیم بگیرید که می خواهید با آنها چه کاری انجام دهید.
  3. گیمیفیکیشن ثابت می کند که برای تجارت های بزرگ هم کاربرد دارد.

در مورد گیمیفیکیشن برای مشاغل چطور؟ اگر این تصور را دارید که گیمیفیکیشن فقط برای مربیانی است که می خواهند فراگیران را فریب دهند تا دوره های خود را با زنگ و سوت بگذرانند ، اشتباه می کنید. Gamification فقط یک حیله نیست – بلکه در واقع نتایج دوره را برای فراگیران بهبود می بخشد. که به نوبه خود یک نتیجه بسیار چشمگیر برای مشاغل ارائه می دهد ، و این امر برای سازمانها در هر اندازه ضروری است.

  1. مزایای گیمیفیکیشن که باید بدانید
    اگر از مزایای گیمیفیکیشن صحبت کنیم ، ارزش خواندن آنها با جزئیات بیشتر را دارد. درک اینکه چرا گیمیفیکیشن چنین ابزار کارآمدی برای یادگیری است می تواند به شما کمک کند روش های بیشتری را برای استفاده از آن در دوره خود در نظر بگیرید. از استفاده از بازخورد فوری برای تقویت پاسخ های صحیح گرفته تا ایجاد انگیزه برای تغییر رفتار طولانی مدت ، گیمیفیکیشن چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
  2. ۳ سطح گیمیفیکیشن (هیچ کس شماره ۳ را انجام نمی دهد)
    از دیدگاه یادگیرنده ، بازی سازی اغلب به منزله یک تجربه منفعل است. آنها امتیاز کسب می کنند ، مهارت های خود را بالا می برند ، مدال کسب می کنند ، اما بسیاری از اینها فقط یک نشانگر در یک مسیر از پیش تعیین شده هستند ، در مقابل راهی که برای خودشان می سازند. اما اگر مدرسین بتوانند فراگیران را متولی تجربه خود کنند ، بنابراین احساس مالکیت بیشتری نسبت به تجربه یادگیری خود داشته باشند ، چه می شود؟
  3. استفاده از Gamification در Live Training
    ما یک افزونه آموزش الکترونیکی ارائه داده ایم ، بنابراین به طور طبیعی ما بیشتر در مورد دوره بندی در مورد دوره های آنلاین بحث می کنیم. اما آیا می توان برای آموزش زنده از گیمیفیکیشن نیز استفاده کرد
    آیا آماده هستید که گیمیفیکیشن را به دوره خود اضافه کنید؟
    انواع دوره ها می توانند – و باید – برای افزایش کیفیت دوره های خود از گیمیفیکیشن استفاده کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: