برای تغییر رفتار از دوره های آنلاین استفاده کنید

بسیاری از فراگیران برای کسب عادت جدید، از دست دادن عادت بد یا تغییر سبک زندگی خود به دوره های آنلاین مراجعه می کنند.
دوره های آنلاین غالباً پیرامون موضوعات یا اهداف آموزشی خاص برگزار می شوند. از آنجا که فراگیران برای گذراندن دوره هایی یا گرفتن گواهینامه در زمینه حرفه ای خود ثبت نام می کنند ، ما عادت کرده ایم که در مورد آموزش آن دوره ها به عنوان راهی برای انتقال اطلاعات فکر کنیم. آموزش یک دوره کمک به دریافت اطلاعات است.

اما یادگیری نیز یک رفتار است. اگر کسی برای یک دوره تناسب اندام آنلاین، یا مربیگری مدیتیشن ثبت نام کند، در تلاش است رفتارهای جدیدی را جایگزین الگوهای رفتاری موجود کند. حتی دوره های سنتی نیز به رفتارهای جدید متکی هستند.

تمرکز بر رفتار در دوره شما می تواند دانش پذیران را با قدرت بیشتری درگیر کند تا اینکه فقط روی اطلاعات و ایده ها تمرکز کنید. همچنین می تواند تأثیر شگرفی در زندگی آنها داشته باشد که می تواند باعث شود آنها به دوره های شما علاقه مند شوند و دوره خود را به دوستانشان نیز توصیه کنند. در اینجا نحوه ایجاد دوره ای با محوریت یادگیری رفتاری آورده شده است.

  1. فراگیران خود را برای مسافت طولانی آماده کنید.

تغییر رفتار به زمان نیاز دارد. هنگامی که دانش پذیران برای اولین بار وارد سیستم می شوند ، اشتیاق آنها می تواند آنها را در طی دو هفته اول همراه کند. اما برای اینکه یک رفتار به یک عادت تبدیل می شود حدود شش هفته طول می کشد ، و بعید به نظر می رسد اشتیاق فراگیران شما بدون کمک شما از عهده آنها برآید.

ایجاد انگیزه و نگه داشتن دانش پذیران بعد از از بین رفتن تازگی به شما کمک می کند که تا زمان تبدیل شدن به عادت در دوره شما باقی بمانند تا با آن کنار بیایند. تنظیم انتظارات تا حد زیادی مانع از دلزدگی زودهنگام فراگیران می شود.

  1. اهداف و نقاط عطف قابل دستیابی را تعیین کنید.

بخشی از تعیین انتظارات شامل ایجاد معیارهایی برای پیشرفت است. اگر یک یادگیرنده احساس کند که پیشرفت نمی کند ، انگیزه او به سرعت از دست میرود. اهداف و نقاط عطف راهی است که پیشرفت را برای یادگیرندگان ایجاد کرده و در عین حال استانداردی را برای سرعت حرکت رو به جلو تعیین می کنند.

به دانش پذیران خود کمک کنید تا اهداف و نقاط عطف خود را تعیین کنند. می توانید انتظارات غیرواقعی را تعدیل کنید و آنها را نسبت به اهداف قابل دستیابی که برای خود تعیین می کنند همراهی کنید.

  1. موفقیت های فراگیران خود را جشن بگیرید.

از نظر انگیزه سازی ، ارائه پاداش راهی عالی برای کمک به فراگیران است که از پیشرفت خود احساس هیجان کنند و موفقیت خود را مشخص کنند. این یک مفهوم جدید نیست ، مثلا به رنگ کمربند در ورزش های رزمی یا نشان در باشگاه های پیشاهنگی فکر کنید. گیمیفیکیشن از مدتها قبل وجود داشته است و محبوبیت مداوم آن گواهی بر عملکرد خوب آن است.

شاید برجسته ترین مدرکی که می توانید به دانش پذیران ارائه کنید ردیابی روزانه است. عادت ها با تکرار روزانه سریعتر ایجاد می شوند ، بنابراین یادآوری به دانش پذیران خود برای پیشرفت هر روز ، حتی فقط برای چند دقیقه، می تواند موفقیت بزرگی را به همراه داشته باشد.

۴- پیشنهادات فرصت های یادگیری خرد را ارائه دهید.
هرچه تلاش بیشتری برای تحقق رفتار مطلوب لازم باشد ، یادگیری مطالب سخت تر خواهد بود. دروس کوتاه که در کمتر از پنج دقیقه قابل اتمام است یک عادت ساز عالی است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید به دانش پذیران خود مراقبه یاد دهید، درخواستی که به آنها یادآوری می کند برای پاک کردن ذهن خود در نقاط مختلف روز چند دقیقه مکث کنند.

دروس خرد نیز راهی عالی برای تجزیه مهارتهای دشوارتر به اجزای کوچکتر است که تسلط توسط آنها آسان تر است. اگر می خواهید به دانش پذیران خود بیاموزید که چگونه نقاشی بکشند ، یک درس کوچک ممکن است آنها را بهتر ترغیب کند ، که به اطراف خود نگاه کنند و یک طرح پنج دقیقه ای را براساس چیزی که مورد علاقه آنها است ، تکمیل کنند. آموزش مشاهده به عنوان یک رفتار با مهارت نقاشی ارتباط دارد.

۵ – عوامل محرک را بر اساس عملکردهای یادگیرنده تنظیم کنید.

اگرچه دستورالعمل ها روشهای موثری برای یادآوری یادگیرندگان برای توقف و اقدام هستند ، اما اگر در لحظه نامناسب ارائه شوند ، نمی توانند شما را به اهدافتان برسانند. شما می توانید برخی از یادآوری ها را برنامه ریزی کنید ، اما همچنین می توانید اتوماسیون هایی ایجاد کنید که بر اساس نحوه تعامل کاربر شما با محتوای شما فعال شوند.

برای مثال ، اگر آنها همیشه عصرها از دوره شما بازدید می کنند ، می توانید برنامه یادآوری های خود را برای ارسال در شب تنظیم کنید. یا می توانید یک ایمیل یادآوری تنظیم کنید تا ساعات مشخصی پس از اتمام درس توسط یک دانش پذیر، ارسال شود.

  1. رفتارها را از طریق تمرین تقویت کنید.
    سرانجام ، برای اینکه رفتارهای جدید ماهیت دوم پیدا کنند ، فراگیران شما به فرصت هایی برای تمرین در زمان واقعی نیاز دارند. یک فراگیر می تواند استفاده از فلش کارت را به یک عادت تبدیل کند. یک یادگیرنده می تواند به تسلسل حرکات ورزش های رزمی تسلط یابد ، اما برای درگیر کردن آنها به یک محیط پرتحرک نیاز دارد و شما این امر را به یادگیرنده خود یادآوری می کنید اما تا زمانی که یادآوری را در شرایط پراسترس انجام دهید این کار به آنها کمکی نخواهد کرد.

با ایجاد یک محیط تمرینی در دوره خود می توانید برخی از این فرصت ها را ایجاد کنید. به عنوان مثال شما در حال طراحی سناریوهای تعاملی می توانید به یک یادگیرنده کمک کنید تا رفتار خود را تمرین کند ، به طوری که تا زمان مواجه شدن با وضعیتی در دنیای واقعی ، از قبل با پاسخ آن مسئله آشنا باشد.

یک جامعه حمایتی می تواند رفتارهای جدید را به شیوه زندگی تبدیل کند.

اگرچه کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به یادگیرندگان در ایجاد عادت ها و یادگیری رفتارهای جدید انجام دهید ، بیشتر آنها برای انجام این کار به سختی تلاش می کنند، در عوض ، یک انجمن پشتیبانی برای کمک به دانش پذیران خود ایجاد کنید. سایر اعضای دوره شما می توانند در آنجا باشند تا در هنگام مواجه شدن دانش پذیران با چالش هایی ، به آنها مشورت دهند ، فراگیران شما را تشویق کنند که اگر انگیزه خود را از دست دادند باز هم ادامه دهند و وقتی به یکی از اهداف خود رسیدند آنها را تشویق کنند.

با گذشت زمان ، فراگیران شما که در تغییر رفتارهای بد یا یادگیری رفتارهای جدید موفق می شوند ، می توانند دوره شما را به عنوان نقشی مهم در موفقیت خود عنوان کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: