پنج اشتباه در پیاده سازی ال ام اس موبایلی که باعث فاجعه پرهزینه می شود

چگونه از ۵ اشتباه در پیاده سازی پرهزینه سیستم مدیریت یادگیری سیار جلوگیری کنیم؟

مزایای ابزارهای مدیریت موبایل و پلتفرم‌های آموزشی بی‌شمار است، اما ایراداتی نیز وجود دارد. اولین و رایج ترین مسئله ناسازگاری است.

قبل از خرید هر نرم افزار موبایلی، یک بررسی انجام دهید. ببینید تیم شما از چه دستگاه هایی استفاده می کند. از همه افراد از مدیر تا پایین ترین رتبه، هر کسی که به دسترسی LMS نیاز دارد، نظرسنجی کنید.

سپس این لیست را توسط ارائه دهنده LMS خود، از جمله سیستم عامل هر تلفن/تبلت، اجرا کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است مجبور شوید دستگاه‌های جدید و مناسب را برای همه کارکنان خریداری کنید. هنگام پیاده سازی یک سیستم مدیریت یادگیری تلفن همراه جدید، چه چیز دیگری باید (نباید) انجام دهید؟

۱٫ مجموعه مهارت های بدون تراز

اخبار مملو از افرادی است که «اپلیکیشنی» ساخته اند که ثروت زیادی برای آنها به ارمغان آورده است. این ممکن است باعث شود فکر کنیم هر کسی می‌تواند یک برنامه تلفن همراه توسعه دهد، به خصوص اگر عنوان شغلی آن‌ها «IT» باشد.

اما مهارت های توسعه اپلیکیشن جهانی نیستند. برخی از برنامه نویسان در iOS تخصص دارند در حالی که برخی دیگر روی اندروید تمرکز می کنند. برخی از توسعه دهندگان پیشرو هستند، برخی دیگر بر روی back-end تمرکز می کنند.

برخی از آنها قادر به کدنویسی از ابتدا هستند. دیگران اسکریپت های منبع باز را تزریق می کنند. قبل از خرید LMS تلفن همراه، مطمئن شوید که از کدام زبان استفاده می کند و آیا تیم شما به آن نوع کد خاص مسلط است یا خیر.

همچنین باید بررسی کنید که این ویژگی‌ها به جای اینکه زندگی آنها را دشوارتر کند، با نیازهای آن‌ها مطابقت دارد. به عنوان مثال، ممکن است سیستم جدید به آنها امکان سفارشی کردن گزارش ها را ندهد که این مسئله در جریان کار روزانه آنها اختلال ایجاد می کند.

۲٫ پشتیبانی ناقص فروشنده

LMS به شما این امکان را می دهد که تصمیمات آموزشی داخلی خود را بگیرید. شما می توانید دوره های آموزش الکترونیکی مناسب خود را طراحی کنید و آنها را مطابق با مشخصات خود علامت گذاری کنید.

از طرح‌بندی گرفته تا گواهی‌ها و به‌ویژه محتوا، استقلال کامل دارید. با این حال، ممکن است مواقعی به کمک ارائه دهنده محتوای آموزش الکترونیکی خود نیاز داشته باشید.

شاید LMS از کار افتاده یا ویژگی‌های فناوری جدیدی به بازار آمده است. شما می توانید مواد بارگذاری شده در LMS را تغییر دهید، اما برای تنظیم خود LMS به توسعه دهنده نرم افزار اصلی نیاز دارید. از این نظر، مانند خرید یک ماشین است.

شما انتظار ندارید که مالک (یا سازنده) سابق دست شما را بگیرد. اما ترمزهای بادی می توانند جایگزین ترمزهای دیسکی شوند یا ممکن است برای بیمه به سابقه خودرو نیاز داشته باشید. داشتن شماره ای که بتوانید با آن تماس بگیرید کمک می کند.

مطمئن شوید که آیا ارائه‌دهنده LMS شما در دسترس است و پشتیبانی انجام میدهد و یا پس از فروش ال ام اس دیگر کمکی به شما نخواهد کرد.

۳٫ اجرای ضعیف جدول زمانی

شما باید هر مرحله از برنامه اجرایی را ترسیم کنید. از بررسی ارائه دهندگان محتوا تا راه اندازی دوره در خانه. برای نتایج مطلوب، یک جدول زمانی تهیه کنید و به آن پایبند باشید.

زمانی که تیم شما در نهایت برای نشان دادن کارهایی که انجام داده‌اند و به سرعت از خطاها/بازبینی‌ها عبور میکنند، یک «تاریخ پایان» تعیین نکنید. این ممکن است با به تعویق انداختن و عجله در آخرین لحظه ختم شود که می تواند بر کیفیت تأثیر منفی بگذارد. در عوض، یک یا دو بار در هفته اعلام حضور کنید تا پیشرفت را بررسی کنید.

در خود دوره آموزش الکترونیکی نیز باید سیستمی برای زمان بندی کارمندان وجود داشته باشد. بله، دوره ها می توانند از نظر مدت زمان انعطاف پذیر باشند، اما هنوز یک عنصر زمان وجود دارد. به خاطر داشته باشید که همه اعضای تیم شما نمی دانند که چگونه به راحتی از LMS تلفن همراه استفاده کنند.

ممکن است لازم باشد آموزش‌هایی برای چگونگی استفاده از آموزش آنلاین یا سایر ابزارهای پشتیبانی را توسعه دهید تا به آنها کمک کنید تا در مسیر پلتفرم حرکت کنند و ناامیدی‌ها را کاهش دهند.

۴٫ گسترش Scope Mid-Project

الگوها و انتظارات بسیار واضحی را در طول این بررسی ها تنظیم کنید. برای مثال می توانید تصمیم بگیرید که اجازه ندارید عناصر جدید اضافه کنید.

تمرکز جلسات بررسی (ترجیحاً از طریق تلفن یا ایمیل) پیگیری پیشرفت است. تیم شما می تواند برای شما اسکرین شات بفرستد. یا می توانید با چک لیستی که در جلسه قبلی توافق شده است در جلسه شرکت کنید.

از آن به عنوان مبنایی استفاده کنید تا به معنای واقعی کلمه تأیید کنید که چه کاری انجام شده است و چه چیزی نیست. در نگاه کردن به بخش‌های تکمیل‌شده و پرسیدن «آیا می‌توانیم این را اضافه کنیم؟» یا «آیا می‌توانیم آن را امتحان کنیم» خطری وجود دارد؟ این نوع بازخورد ممکن است سازنده یا حتی آموزنده باشد.

اما این بدان معناست که توسعه هرگز پایان نخواهد یافت. به برنامه پایبند باشید و به عنوان یک قاعده هرگز پیشنهادی که نیم ساعت به جدول زمانی توسعه اضافه می کند، ارائه نکنید. تنها در مواقع لزوم، به جای یک تغییر بزرگ، یک تغییر جزئی را پیشنهاد دهید.

۵٫ عدم تنظیم بودجه دقیق

این فقط مربوط به جدول زمانی نیست، بلکه به این موضوع می‌پردازد که اجرای LMS شما در بلندمدت چقدر هزینه خواهد داشت، به همین دلیل تعیین یک بودجه واقعی که هزینه‌های پنهان را در بر می‌گیرد، ضروری است.

شما باید همه چیز را از هزینه های سیستم مدیریت یادگیری تلفن همراه اولیه تا تولید محتوا برای آپلود در پلتفرم جدید خود در نظر بگیرید.

بودجه را به صورت دوره ای مورد ارزیابی مجدد قرار دهید تا ببینید کجا می توانید هزینه ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که هنوز منابع را به طور موثر اختصاص می دهید.

به عنوان مثال، یکی از وظایف کلیدی پیاده سازی این است که بیش از حد انتظار طول بکشد که باعث افزایش بودجه شما می شود. با اعضای تیم درگیر ملاقات کنید تا مشکل را شناسایی کنید و منابع لازم را برای تسریع روند فراهم کنید.

پیاده سازی LMS تلفن همراه شما می تواند یک فرآیند توانمند باشد. چرا که ابزارها و ویژگی هایی را ارائه می دهد که می تواند نیروی کار شما را تقویت کند و مشتریان را راضی نگه دارد.

کارایی فضای کاری شما را ارتقا داده، رضایت شغلی را بهبود می بخشد و نرخ ماندگاری را افزایش می دهد. اما می تواند از نظر پول نقد، زمان و نیروی کار پرهزینه باشد.

برخی از مشکلات رایج چیست؟ زبان های برنامه نویسی و ماژول هایی را انتخاب کنید که تیم شما استعداد و آموزش لازم برای استفاده از آن را دارد.

یک جدول زمانی توسعه و پیاده سازی تنظیم کنید و طبق آن عمل کنید. بررسی کنید که ارائه دهنده محتوای آموزش الکترونیکی شما پس از خرید برای پشتیبانی در دسترس است.

در نهایت، پیش از موعد در مورد محدوده به توافق برسید. پس از آن از check-in ها برای تأیید اعتبار استفاده کنید، نه برای گسترش. طبق برنامه حرکت کنید وگرنه در حلقه ای از «مزایای» بی پایان گرفتار خواهید شد.

آیا آموزش آنلاین شما مدرن و سازگار با چند پلتفرم است؟آموزش های ما را دنبال کنید: همه چیزهایی که برای اجرای یک LMS موبایل برای آموزش آنلاین باید بدانید که شامل همه چیزهایی است که برای انتخاب و اجرای بهترین LMS تلفن همراه برای سازمان خود نیاز دارید.

روندهای یادگیری تلفن همراه را که باید قبل از سرمایه گذاری در سیستم جدید خود در نظر داشته باشید را پوشش می دهد، همچنین LMS موبایل دارای ویژگی هایی است که می تواند به شما کمک کند بودجه خود را بدون به خطر انداختن تعامل کارکنان افزایش دهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: