نحوه طراحی استراتژی‌های آموزش الکترونیکی


به یاد ماندنی ترین تجربه یادگیری شما چیست؟” ما این سوال را در جلسه استراتژی های طراحی آموزشی eLearning در رویداد اختصاصی مشتری “LearnFlux 2020” مطرح کردیم و پاسخ های مختلفی دریافت کردیم. یادگیری رانندگی ، درس اسب سواری ، درسی از معلم مورد علاقه از طریق تمرین نقش آفرینی ، حکایتی مشترک الهام بخش ، تصادفی با یک درس فراموش نشدنی تلخ – اینها از جمله پاسخ های شرکت کنندگان بود. بنابراین ، چه چیزی در این لحظات یادگیری به ظاهر غیرمرتبط مشترک است؟

همه این درسها به خاطر چیزی که تأثیر مهمی در حافظه مردم ایجاد کرده است در ذهنشان باقی مانده، خواه از طریق هجوم آدرنالین برای انجام کاری پرماجرا ، یک درس طنز که باعث خنده آنها شده است ، یا چیزی که از نظر عاطفی با آنها ارتباط دارد.

آیا از خود می پرسید که چگونه هر یک از اینها به نحوه طراحی الکترونیکی شما مرتبط است؟ خوب است که بتوانید از این پاسخ ها نشانه ای بگیرید و به استراتژی های طراحی آموزشی برسید که تأثیر مشابهی بر کارمندان شما داشته باشد.

آیا اگر فراگیران شما بتوانند هر آنچه را که در طول آموزش می آموزند به خاطر بسپارند ، عالی نخواهد بود؟
بنابراین ، ما یک وبینار برگزار می کنیم که در آن در مورد استراتژی های طراحی آموزشی صحبت خواهیم کرد که می تواند به یادگیری الکترونیکی در ذهن دانش پذیران کمک کند.

چه انتظاراتی از این وبینار رایگان در مورد استراتژیهای طراحی آموزشی آموزش الکترونیکی دارید

  1. عناصر یادگیری
    همه یادگیری ها را می توان در سه عنوان طبقه بندی کرد: دانش ، مهارت و نگرش (KSA).
    که آموزش شرکت ها نیز از این قاعده مستثنی نیست!

دانش: اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک کار
مهارت ها: کاربرد آن دانش است
نگرش ها: نوع نگاه ما به مسائل
بر این اساس ، می توانیم یادگیری را به عنوان دانش بنیان ، مهارت محور و نگرشی یا رفتار محور دسته بندی کنیم. صرف نظر از این مقوله ، اگر می خواهیم مداخلات یادگیری ما موفقیت آمیز باشد ، باید آگاهانه از عناصر اساسی و اصول یادگیری موثر استفاده کنیم.

  1. آموزش الکترونیکی چیست و یادگیری الکترونیکی چیست
    آموزش الکترونیکی را می توان برای طراحی ، توسعه ، تحویل ، مدیریت و ارزیابی آن “یادگیری به کمک فناوری” تعریف کرد. پس از تعریف آنچه که هست ، تعریف آنچه که نیست نیز به همان اندازه مهم است.

بنابراین ، یادگیری الکترونیکی چیست؟

  • انتشار اسلاید پاورپوینت در HTML
  • افزودن صدا به یک اسلاید پاورپوینت و بارگذاری آنلاین آن
  • یک صفحه وب ، کتاب الکترونیکی ، ویدیو یا PDF
    برخلاف تصور رایج ، آموزش الکترونیکی چیزهایی فراتر از فقط افزودن صدا به سخنرانی های پاورپوینت و انتشار آنلاین آنهاست. در آموزش الکترونیکی می بایست نبود و عدم حضور مدرس با یک استراتژی آموزشی خوب طراحی و جایگزین شود.
    ۳ . محبوب ترین استراتژی های طراحی آموزشی عصر جدید
    اگر بخواهید بپرسید ، “آیا راهی ثابت برای آموزش دانش پذیران وجود دارد؟” پاسخ این خواهد بود ، “نه”. رویکردها ، روش ها و استراتژی های آموزش در طول سال ها ، همراه با تغییر مشخصات دانش پذیران شرکت ها ، الزامات آموزش و پیشرفت های تکنولوژیکی ، بسیار پیشرفت کرده اند. در این روزگار ، فقط در دسترس قرار دادن اطلاعات در اختیار فراگیران کافی نیست ، بلکه باید اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها می تواند توجه آنها را جلب کند ، آنها را در طول دوره آموزش مشغول کند و تأثیر آنها آنقدر قدرتمند باشد که دانش پس از از پایان آموزش در خاطر فراگیران حفظ شود.
  • بهترین شیوه ها برای طراحی دوره های یادگیری با محور یادگیرنده
    علی رغم تلاش های فراوان ، اغلب با بودجه ، محدودیت زمانی و خواسته های ذینفعان ، طراحی آموزش الکترونیکی در برآورده کردن نیازهای فراگیران با اختلالاتی همراه است. بنابراین ، بسیار مهم است که آگاهانه دوره های آموزش الکترونیکی را یادگیر محور قرار دهیم.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: