شش نکته برای یادگیری ترکیبی

یادگیری ترکیبی در زمینه های مختلف کاملاً موثر است. مدارس از آن برای دانش آموزان خود استفاده می کنند و شرکت ها در ابتکارات آموزش رسمی از آن استفاده می کنند.

هدف از یادگیری ترکیبی ساده است: فراگیران را در معرض محتوا از طریق کانالهای مختلف، در درجه اول به صورت حضوری و دیجیتالی قرار دهید.

کل مفهوم یادگیری ترکیبی همان چیزی است که می تواند کلاسهای درسی را بسیار موثر کند.

علاوه بر صرفه جویی در منابع مالی در هزینه های عملیاتی، این روش برای ارائه دوره، فراگیران را تشویق می کند که وقت بیشتری را برای آموزش مهارتهای عملی صرف کنند.

اما سهولت در راه اندازی یک محیط یادگیری مجازی و انتظار موفقیت آمیز بودن آن بهترین راه برای اجرای این استراتژی نیست.

درست مثل هر پروژه، کارهای خاصی هم وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت خود انجام دهید.

در زیر لیستی از شش نکته آورده شده است (که در ابتدا توسط Circulus به اشتراک گذاشته شده است) که می توانید از آنها برای پیاده سازی آموزش ترکیبی خود استفاده کنید.

۶ نکته برای یادگیری ترکیبی موفقیت آمیز

  1. برنامه ریزی کنید – امکان ندارد هیج کار موفقیت آمیزی بدون برنامه شروع شود. ذینفعان اصلی و همچنین نقش ها و مسئولیت ها را برای کل طرح تعیین کنید.

۲٫ تعیین فاز گیت ها – تعیین اهداف افزایشی و تعیین تاریخ برای انجام آنها. این به شما کمک خواهد کرد که بفهمید پروژه شما در حال انجام است و چه چیزی باید تغییر کند.

۳٫ مشارکت سهامداران متعدد را درگیر کنید – فقط به تیم اجرایی اعتماد نکنید، افراد را از هر گروه ذینفع (دانش پذیران، مدرسان و غیره) درگیر کنید.

  1. ایجاد اهداف واضح – اهداف کل دوره، بخش آنلاین دوره و همچنین مولفه های آموزش زنده را به روشنی مشخص کنید. به دانش پذیران کمک کنید تا ارزش روش ترکیبی را در متن کل دوره درک کنند. از ابزارهای معاصر استفاده کنید – سیستمی که برای دوره آنلاین خود استفاده می کنید تأثیر مستقیم بر اثربخشی آن خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که این یک سیستم مدرن است.

۵٫ از ابزارهای معاصر استفاده کنید – سیستمی که برای دوره آنلاین خود استفاده می کنید تأثیر مستقیم بر اثربخشی آن خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که این یک سیستم مدرن است.

۶٫ دائماً مانیتور کنید – همیشه آنچه را که مفید است و آنچه را که کاربردی نیست با توجه به دانش پذیران ارزیابی کنید. پیشنهاد خود را بر اساس بازخورد دریافت شده متناسب تغییر دهید تا بتوانید از برنامه یادگیری ترکیبی خود بیشترین بهره را ببرید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: