تفاوت بین یک طراح آموزشی و یک توسعه دهنده آموزش الکترونیکی

طراحان آموزشی در مقابل توسعه دهندگان آموزش الکترونیکی

بیایید قبل از جستجوی تفاوت بین افرادی که از این مجموعه مهارت ها استفاده می کنند، به تفاوت های اصلی بین طراحی آموزشی و توسعه آموزش الکترونیکی نگاهی بیندازیم.

تفاوت بین طراحی آموزشی و توسعه آموزش الکترونیکی

در حالی که طراحی آموزشی تماماً در مورد ایجاد یک تجربه یادگیری موثر و به یاد ماندنی برای یادگیرندگان است، توسعه آموزش الکترونیکی بیشتر در مورد استفاده از ابزارها، استراتژی ها، برنامه نویسی و خلاقیت های مختلف برای زنده کردن دیدگاه طراح آموزشی است.

در حالی که طراحی آموزشی در مورد جذب یک متخصص موضوع برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود و تمرکز بر آنچه که یادگیرنده تازه کار نیاز دارد، است، یک توسعه‌دهنده آموزش الکترونیکی باید بتواند دیدگاه طراح آموزشی را درک کرده و در یک فرم مشخص اعمال کند.

آنها باید دوره ای را ایجاد کنند که از نقشه هایی پیروی کنند که طراح آموزشی تعیین کرده است.

به بیان ساده، طراحان آموزشی معمولاً خطوط کلی دوره را طراحی می‌کنند، در مورد رویکردهای آموزشی تحقیق می‌کنند و تعیین می‌کنند که یادگیرنده چه نوع مهارت‌ها یا دانشی را باید بداند، در حالی که توسعه‌دهنده آموزش الکترونیکی سپس این ایده‌ها را می‌گیرد و محتوای آموزشی واقعی را ایجاد می‌کند.

اکنون اجازه دهید مراحل مختلف طراحی و توسعه یک دوره آموزش الکترونیکی را درک کنیم تا بفهمیم که چگونه وظایف یک طراح آموزشی و یک توسعه دهنده آموزش الکترونیکی تقسیم می شوند.

مراحل طراحی و توسعه آموزش الکترونیکی

۱٫ بحث در مورد دامنه و یا طراحی دوره

قبل از اینکه طراحی و توسعه حتی شروع شود، طراح آموزشی باید با ذینفعان، معمولاً مقامات بالاتر سازمان، جلسه ای داشته باشد تا بفهمد دوره آموزشی چگونه خواهد بود و چه احساسی دارد، و چه ویژگی هایی را شامل می شود.

سپس، یک سند طراحی ایجاد می شود تا همه اینها را در کاغذ (یا فایل) قرار دهد.

۲٫ تعیین اهداف دوره

هنگامی که سند طراحی ایجاد شد، طراح آموزشی با ذینفعان کار خواهد کرد تا تعیین کند که اهداف دوره چیست.

اینجاست که آنها هر گونه مطالبی را از آنها جمع آوری می کنند، که شامل هر چیزی از پیوندها به وب سایت های موجود، یادداشت های دست نویس اسکن شده تا طرح کلی در Word Doc یا PDF می شود.

طراح آموزشی همچنین تعاملات و فعالیت ها را ترسیم می کند تا اطمینان حاصل شود که این اهداف به جذاب ترین و به یاد ماندنی ترین شیوه برآورده می شوند.

۳٫ توسعه محتوا

این مرحله اصلی است که معمولاً یک توسعه‌دهنده آموزش الکترونیکی وارد می‌شود. توسعه‌دهنده آموزش الکترونیکی همه چیز را توسط طراح آموزشی توضیح خواهد داد و تمام اسناد و تحقیقات به آنها تحویل داده می‌شود.

آنها همچنین با SMEs (کارشناسان موضوع) مشورت خواهند کرد، اگر طراح آموزشی قبلاً این کار را انجام نداده باشد، و حتی اگر انجام داده باشند، هر زمان که لازم باشد به مشاوره SMEها ادامه خواهند داد.

سپس آنها محتوا را به درس ها و موضوعات تقسیم می کنند، محتوا را در یک استوری بورد کپسوله می کنند و استوری بورد را برای تایید ارسال می کنند.

۴٫ مرور کنید

استوری بورد توسط ذینفعان، مشتری (اگر وجود داشته باشد) یا مدیر تحقیق و توسعه بررسی می شود.

هر تغییری که باید ایجاد شود به استوری بورد اضافه می شود و بارها و بارها بررسی می شود تا زمانی که برای تبدیل شدن به یک دوره مناسب باشد.

۵٫ تولید

پس از تایید استوری بورد، توسعه یا تولید واقعی دوره شروع می شود.

از آنجایی که توسعه‌دهنده آموزش الکترونیکی همه چیزهایی را که قبلاً نیاز دارد در اختیار دارد، فقط باید هر محتوایی را با فعالیت‌های ناوبری، انیمیشن‌ها و تعاملات مناسب در دوره قرار دهد، در صورت نیاز هر گونه برنامه‌نویسی یا کدی را اضافه کند و آن را به یک واحد تبدیل کند.

این دوره بارها و بارها توسط مسئولین مربوطه بررسی می شود و تغییرات توسط توسعه دهنده آموزش الکترونیکی تا زمانی که مناسب برای ارائه به فراگیران باشد، انجام خواهد شد.

کل فرآیند طراحی و توسعه یک دوره آموزش الکترونیکی نقش و وظایف یک طراح آموزشی و یک توسعه دهنده آموزش الکترونیکی را کاملاً روشن می کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: