ادوبی کانکت در موبایل

امروزه با توجه به در دسترس بودن موبایل و استفاده فراگیر از آن، عموما افراد ترجیح می دهند از گوشی تلفن همراه خود برای شرکت در کلاس های مجازی شرکت کنند.

پیشنهاد ما این است که مدرسین حتی الامکان از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر وارد شوند چرا که امکان آپلود فایل در ادوب کانکت از طریق گوشی وجود نداردو تنها می توانید فایل هایی که از قبل بارگذاری شده را به اشتراک بگذارید.

همچنین فونت فارسی در نسخه موبایل پشتیبانی نمی شود و حروف به هم ریخته نشان داده می شود.

نحوه ورود به کلاس مانند کامپیوتر بوده و تفاوتی در نحوه ورود به کلاس وجود ندارد.

ابتدا در مرورگر گوشی آدرس my.clasroom.ir را وارد کنید، شماره موبایل خود را در کادر مشخص شده تایپ کرده و بعد از دریافت پیامک آن را در کادر مشخص شده وارد می کنید.

*نکته: توجه داشته باشید فیلترشکن گوشی خاموش باشد.

بعد از وارد کردن کد، کلاس خود را می بینید. روی دکمه ورود به کلاس کلیک کرده و با انتخاب ورود از طریق مرورگر و یا برنامه وارد کلاس شوید.

در نظر داشته باشید افرادی که دسترسی هاست یا مدیر دارند فقط می توانند از طریق برنامه به کلاس ورود کنند و گزینه ورود از طریق مرورگر برای آنها نمایش داده نمیشود.

محیط کلاس در موبایل از طریق باز کردن در مرورگر، با باز کردن از طریق مرورگر کامپیوتر یکسان است. به همین خاطر در این مبحث فقط تصاویر مربوط به باز کردن کلاس در برنامه اندروید ادوبی کانکت را قرار می دهیم.

پس از کلیک بر روی گزینه ورود به کلاس در بالا وارد کلاس می شوید و محیط زیر را خواهید دید.

همان طور که قبلا هم اشاره شد فونت فارسی هم در چت و هم در برنامه به صورت به هم ریخته نمایش داده میشود.

نوار ابزار سمت راست، از بالا اولین گزینه نشان دهنده میکروفون است و با کلیک بر روی آن میکروفون برای شما فعال می شود. بعد از روشن شدن میکروفون شما رنگ این علامت به رنگ آبی تغییر می کند.

مطابق تصویر زیر:

تذکر مهم: بعد از فعال کردن میکروفون دوباره روی علامت میکروفون بزنید و صدای میکروفون خود را زیاد نمایید تا سایر کاربران صدای شما را بهتر بشنوند.

مطابق تصویر زیر:

گزینه بعدی علامت دوربین است که با انتخاب آن دوربین خود را روشن میکنید و می توانید تصویر خود را در کلاس به اشتراک بگذارید.

دقت کنید بعد از روشن شدن دوربین فقط خودتان می توانید تصویر خودتان را ببینید. برای نمایش تصویر شما به سایر کاربران باید روی دکمهbroadcastبزنید تا تصویر شما در کلاس به اشتراک گذاشته شود.

 علامت بعدی معادل همان علامت دست در مرورگر است و می توانید از این طریق از مدرس اجازه صحبت در کلاس را بگیرید.

 اکنون به نوار ابزار سمت چپ میپردازیم.

اولین علامت نشان دهنده چیدمان کلاس می باشد.

گزینه دوم برای مشاهده کردن فایل های آپلود شده در کلاس می باشد.

در نظر داشته باشید اگر مدرس هستید از طریق موبایل تنها امکان اشتراک گذاری فایل های از قبل بارگذاری شده را در کلاس دارید و آپلود آنها را باید قبلا از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ انجام دهید.

گزینه بعدی لیست کاربران کلاس و سطح دسترسی هر کدام را نمایش می دهد.

گزینه بعد دوربین را به صورت تمام صفحه نمایش می دهد. اگر در کلاس یک یا چند نفر دوربین خود را فعال کرده باشند اینجا تصاویر دوربین ها به صورت تمام صفحه نمایش داده می شود.

و گزینه بعدی که در تصویر مشخص شده است پنجره گفتگوی متن یا همان چت را برای شما باز میکند.

اگر سایر امکانات و پنجره ها مانند نظرسنجی، یادداشت و… در کلاس فعال شده باشد به تعداد گزینه های نوار ابزار سمت چپ اضافه می شود و روی هر گزینه که کلیک کنید پنجره مورد نظر به صورت تمام صفحه برای شما نمایش داده می شود. ولی اگر روی گزینه اول در ستون سمت چپ بزنید همه آیتمهای فعال در کلاس را به صورت یکجا مشاهده می کنید که البته با توجه به کوچک بودن صفحه موبایل مطلوب نمی باشد.

برای خروج از کلاس، در ستون سمت راست روی پایین ترین گزینه و سپس گزینه log out بزنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: