دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها؛ نسل جدید آموزش الکترونیکی

وقتی نسل جدید دهه هفتادی و دهه هشتادی ها از دانشگاه فارغ التحصیل می شود و وارد نیروی کار می شود ، مربیان آنلاین چگونه باید به نیازهای یادگیری و آموزش آنها پاسخ دهند؟

طی حدود یک دهه گذشته ، مقالات بی شماری درباره شیوه شکل گیری فرهنگ اداری نوشته شده است. با این حال ، این نسل اکنون (به استثنای فارغ التحصیلان) از دانشگاه فارغ التحصیل شده و در نیروی کار مستقر شده است. افراد بزرگ اکنون در اواسط حرفه خود هستند و به سنین میانسالی نزدیک می شوند و حتی گروه جوان نیز مرحله سخت “صفر سال تجربه” را پشت سر گذاشته و اکنون در مسیرهای شغلی خود مستقر شده اند.

این بدان معنی است که اکنون تمرکز باید به نسل های بعدی تغییر کند: دهه هفتادی و دهه هشتادی ها. این گروه متشکل از افرادی است که در دهه ۷۰ و ۸۰ متولد شده اند. والدین آنها اکثرا دهه پنجاهی و دهه شصتی هستند و آنها اولین نسلی هستند که والدین آنها قبل از حضور در فیس بوک و اینستاگرام بوده اند.

هدف از بررسی روندهای نسل ، قضاوت در مورد گروهی به دلیل تنبلی و گروه دیگر به دلیل داشتن حق نیست. بلکه این است که ببینیم کدام تجربه ها نسلی را شکل داده اند تا انتظارات آن گروه را در متن قرار دهند. این امر به ویژه هنگامی که نسل جدیدی وارد نیروی کار می شود بسیار صدق می کند ، زیرا این گروه با کمبود تجربه ، به پشتیبانی و آموزش نیاز دارند تا بتوانند به نقش ها و مسئولیت های جدید خود تبدیل شوند.

بنابراین ، با توجه به این موضوع ، بیایید نگاهی به آنچه در مورد این نسل می دانیم ، بیاندازیم.

  1. دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها کمترین تجربه کار را دارد ، اما بیشترین تجربه تحصیلات آنلاین را دارد.

تقریباً تا سال ۱۳۸۰ ، بیشتر نوجوانان کار تابستانی داشته اند. در دو دهه گذشته ، این تعداد به حدود یک سوم کاهش یافته است. نوجوانان مانند گذشته در تابستان کار نمی کنند و این بدان معنی است که آنها با تجربه شغلی کمتری وارد نیروی کار می شوند.

این نیست که بگوییم دهه هشتادی ها تنبل بوده است. آنچه در مورد این روند جالب است این است که والدین آنها، بیشتر از هر نسل دیگری شغل تابستانی دارند. با وجود این ، آنها علی رغم تجربیات خود ، سایر تجربیات را از جمله برنامه های تابستانی آکادمیک ، ورزشی ، کار داوطلبانه و کارآموزی بدون حقوق برای فرزندان خود اولویت قرار داده اند.

همه اینها بخشی از روند بزرگتر تحصیلات دانشگاهی بیشتر و طولانی تر بوده است ، با وجود اینکه دهه …. یشترین تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی را از هر آموزش و پرورش نشان می دهد ، علی رغم اینکه گروه کوچکتری از افراد یا بومرها است و به دلیل افزایش مداوم آموزش آنلاین ، این نسل قبلاً بخشی از تحصیلات خود را بصورت آنلاین تجربه کرده اند و بیشتر در اختیار گزینه های آموزش آنلاین قرار می گیرند.

  1. این نسل کاملاً از کمبود مهارت های شغلی خود آگاه هستند و مشتاقند فاصله را کم کنند.

کمبود تجربه کار آنها از بین نرفته است. در واقع ، این چیزی است که آنها هم از آن آگاه هستند و هم مایل به تغییر آن هستند. این امر به ویژه در مورد مهارت های رایانه ای آنها ، که احتمالاً کمتر از اسلاف آنها توسعه یافته است ، صادق است.

اولین نسلی که با اینترنت رشد کرده اند ، به سرعت در طیف وسیعی از مهارت های رایانه ای مهارت پیدا کردند ، به ویژه مهارت های مربوط به برنامه های دسک تاپ و استفاده از اینترنت. اما نسل قبل زمان بسیار بیشتری را روی تلفن های خود صرف کرده است ، این بدان معنی است که آنها کاربران قدرتمند برنامه های تلفن همراه هستند، نه دسک تاپ.

۳ . نسل جدید عادت دارد که اطلاعات را به صورت آنلاین پیدا کند و اغلب بدنبال پاسخ سریع است.

اگر یک ویژگی مشترک نسل جدید و والدینشان وجود داشته باشد ، اینست که هر دو به طور انعکاسی اطلاعاتی را که نمی دانند در گوگل جستجو می کنند. دانستن اینکه چگونه یک جستجوی دقیق کنید ، آن جستجو را برای دستیابی به نتایج بهتر اصلاح کنید و سپس پاسخ ها را برای یافتن یک منبع قابل اعتماد مقایسه کنید ، ماهیت دوم این اطلاعات جمعیتی است ، به ویژه هنگامی که صحبت از دانش “چگونگی” است.

علاوه بر این ، نسل جدید به یادگیری چیزهایی از اینترنت عادت کرده است. این نسلی است که مهارت های بی شماری را از اینترنت و شبکه های اجتماعی آموخته است. آنها حتی خودشان وقت زیادی را صرف ساخت این آموزش ها می کنند.

با این حال، نیاز آنها به اطلاعات آسان برای مصرف باعث می شود که آنها بیشتر به سمت دوره های خرد با محتوای ویدیویی خوش ساخت گرایش پیدا کنند. آنها همچنین به سمت محتوای تعاملی کشیده شده اند که ما را به آخرین نکته می رساند.

۴- گیمیفیکیشن بیشتر از نسل های دیگر یک نقطه فروش برای دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها محسوب می شود.

نسل جدید ممکن است در زمینه مهارت های رایانه ای خود به کمک نیاز داشته باشد ، اما این همه آن چیزی نیست که آنها به دنبال آن هستند. این واقعیت که نسل جدید بومی سیار است باید به مربیان آنلاین انگیزه دهد تا دوره های خود را در یک محیط یادگیری تلفن همراه ، جایی که بیشتر کاربران مایل به دسترسی به آنها هستند ، آزمایش کنند.

عناصر گیمیفیکیشن نیز مورد توجه آنها قرار می گیرند. آنها یادگیری را به روشی سرگرم کننده و شهودی قاب می کنند و به دانشجویان کمک می کنند تا با یک دوره ادامه دهند.

دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها نه تنها نیاز به آموزش و تمایل به یادگیری دارند ، بلکه آموزش آنلاین را نیز ترجیح می دهند.
با گذشت هر نسلی ، فراگیران بیشتر به آموزش آنلاین عادت می کنند و در صورت نیاز به آموزش و پشتیبانی آمادگی بیشتری برای روی آوردن به آن را می یابند. برای کسب و کارهایی که سعی در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها باید در آموزش آنلاین سرمایه گذاری کنند یا آموزش دهندگانی که به دنبال دموگرافیک بعدی برای هدف گیری هستند تصمیم بگیرند ، درک می کنند که نسل جدید به چه مواردی نیاز دارد و چگونه می تواند آن را ارائه دهد.

از همه مهمتر ، مربیان نباید این ترجیحات یادگیری را به عنوان نشانه توجه به کوتاهی توجه جوانان معتاد به تلفن های هوشمند کنار بگذارند. دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها دوست دارد که بخواند و زندگی آنها بسیار شلوغ است ، با برنامه های بسته بندی شده و چندین شغل نیمه وقت.

دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها می خواهد یاد بگیرد. چالش شما ایجاد دوره ای است که آنها را درگیر کرده و نیازهای آنها را برآورده کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: