آمارهای برتر آموزش الکترونیکی

صنعت آموزش الکترونیکی به گسترش خود ادامه می‌دهد و مجموعه‌ای از ابزارهای آموزش الکترونیکی را به شرکت‌ها، ارگان‌های دولتی و افراد ارائه می‌دهد.

امروزه با سریع‌ترین رشد در اقتصادهای نوظهور که تلاش می‌کنند شکاف آموزشی را از بین ببرند، دامنه آموزش الکترونیکی بیشتر از همیشه است.

ترکیبی از هزینه کم، راحتی بالا و دسترسی، آموزش الکترونیکی را به نیروی برتر آموزش جهانی قرن بیست و یکم تبدیل کرده است.

در حالی که جای تعجب نیست که صنعت آموزش الکترونیکی در حال رشد و تغییر است، درک ماهیت دقیق آن و تغییر بدون کمک برخی داده های سخت دشوار است. در این مقاله، ما قصد داریم به ۲۰ مورد از آمارهای برتر آموزش الکترونیکی نگاهی بیندازیم و معنای آنها را برای آینده مشخص کنیم.

۱٫ بازار جهانی آموزش الکترونیکی تا سال ۲۰۲۵ به ۳۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید

ارزش بازار جهانی آموزش الکترونیکی در سال ۲۰۱۵، ۱۰۷ میلیارد دلار بود. با این حال، تحقیقات و بازارها تا سال ۲۰۲۵ بر این باورند که ارزش کل بازار خیره کننده ۳۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.

دلایل این انفجار در ارزش ناشی از چندین عامل اصلی است: نیاز به آموزش تعداد زیادی از مردم با هزینه کم، کاهش قیمت راه حل های یادگیری، نیازهای نیروی کار مدرن برای مشارکت در یادگیری مادام العمر، و این واقعیت که یادگیری از طریق پورتال اینترنتی اغلب راحت تر از رفتن به مدرسه است.

بیشتر رشد در بازار آموزش الکترونیکی از تقاضا در کشورهای در حال توسعه حاصل می شود.

آموزش الکترونیکی برای مخاطبان کشورهای در حال توسعه امکان دسترسی به منابع آموزشی در سطح جهانی را فراهم می کند که ممکن است به صورت حضوری در کشور خود در دسترس نباشد.

۲٫ بازار آموزش الکترونیکی خودگام (یادگیری با سرعت شخصی) تا سال ۲۰۲۱ به ۳۳٫۵ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

بازار آموزش الکترونیکی خود گام، بر خلاف صنعت گسترده تر آموزش الکترونیکی، دوره انحطاط سکولار را پشت سر می گذارد و انتظار می رود در سال ۲۰۲۱ شاهد کاهش ۶٫۱ درصدی کل درآمد آن در سال باشد.

دلیل این کاهش به تغییرات در صنعت مربوط می شود. راه‌حل‌های آموزش الکترونیکی خودگام برای اولین بار توسط پلتفرم‌های آموزش رایگان همگانی به عنوان راهی برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر به مشتریان خود راه‌اندازی شدند.

با این حال، صنعت، به ویژه در آمریکای شمالی، در حال دور شدن از این روش است.

یادگیری خودگام از نظر تئوری ایده خوبی به نظر می رسد، اما ارائه دهندگان آموزش الکترونیکی دریافته اند که به طور کلی، به خصوص مفید نیست. اکثر مردم دوره های خود را کامل نمی کنند.

بنابراین، ارائه دهندگان آموزش الکترونیکی، روش های جدیدی را برای درگیر نگه داشتن افراد و یادگیری آنها آزمایش می کنند.

۳٫ ۷۷ درصد از شرکت های ایالات متحده از آموزش آنلاین در سال ۲۰۱۷ استفاده کردند

درصد شرکت‌های آمریکایی که از یادگیری آنلاین استفاده می‌کنند در سال ۲۰۱۷ به ۷۷ درصد رسید، آخرین سالی که ارقام موجود برای آن در دسترس است.

دلایل این امر به درک روزافزون از تأثیرگذاری آموزش الکترونیکی خلاصه می شود. یکی از دلایل اصلی علاقه شرکت های آمریکایی به آموزش الکترونیکی، توانایی آن در تسریع آموزش کارکنان است.

در سال ۲۰۱۷، نظرسنجی HCM Outlook گروه براندون هال نشان داد که آموزش الکترونیکی می تواند زمان آموزش کارکنان را ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

 کاهش زمان آموزش به این معنی است که کارگران می توانند زمان بیشتری را برای انجام نقش اصلی خود صرف کنند و شرکت ها نیازی به سازماندهی پوشش زیادی ندارند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که آموزش الکترونیکی ممکن است راهی عالی برای شرکت‌ها برای تثبیت آموزش خود باشد.

ارقام براندون هال نشان می دهد که آموزش الکترونیکی ممکن است حفظ دانش را بین ۲۵ تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

آموزش الکترونیکی برای شرکت‌های آمریکایی (و همچنین برای شرکت‌های جهانی) به چیزی ضروری تبدیل شده است.

این واقعیت که شما به راحتی می توانید آموزش الکترونیکی را در جریان های کاری مدرن قرار دهید، آن را جذاب می کند، اما باز هم فراتر از این است.

به نظر می رسد آموزش الکترونیکی مزایایی را به شرکت ها ارائه می دهد که نمی توانند از طریق مسیرهای آموزشی سنتی به دست آورند. کارمندان به احتمال زیاد آموخته های خود را به خاطر می آورند و بهتر می توانند پس از تجربه آموزش الکترونیکی آن را به کار گیرند.

۴٫ برنامه های آموزشی جامع منجر به ۲۱۸٪ درآمد بیشتر به ازای هر کارمند می شود

Deloitte، یک شرکت خدمات حرفه ای و تحقیقاتی، تخمین می زند که یک کارمند متوسط ​​باید حدود ۱٪ از وقت خود را در هفته به آموزش اختصاص دهد.

 طبق گفته Deloitte، انجام این کار به کارگر این امکان را می‌دهد تا با بهترین شیوه‌ها و پیشرفت‌ها در صنعت خود به‌روز بماند.

۱% از هفته ی کاری اصلا زمان زیادی نیست. این به ۲۴ دقیقه در هفته یا ۴٫۸ دقیقه در روز، با فرض یک هفته کاری ۵ روزه تعبیر می شود.

ترتیب دادن ۴٫۸ دقیقه تمرین در روز به صورت حضوری غیرعملی است. اما به لطف “آموزش خرد” شرکت ها اکنون می توانند این رویکرد را در پیش بگیرند.

علاوه بر این، یادگیری خرد ممکن است حتی مؤثرتر از یادگیری معمولی باشد، زیرا افراد در جذب تعداد زیادی تکه‌های کوچک اطلاعات بهتر از چند نمونه بزرگتر هستند.

می توانید تصور کنید که کارگری صبح پشت میزش می نشیند، در یک کلاس آموزش الکترونیکی پنج دقیقه ای شرکت می کند و سپس به بقیه کار خود در روز ادامه می دهد.

۵٫ داده ها نشان می دهد که وقتی کارفرمایان ۱۵۰۰ دلار به ازای هر کارمند در سال برای آموزش هزینه می کنند، به بهبود حاشیه سود در حدود ۲۴٪ دست می یابند.

این تصور که یک برنامه آموزشی می تواند منجر به افزایش سه برابری درآمد هر کارمند شود کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

اما این یافته بیهوده نیست، این نتیجه گیری انجمن آموزش و توسعه آمریکا پس از مطالعه بیش از ۲۵۰۰ شرکت است.

شرکت‌هایی که آموزش جامعی را در طیفی از موضوعات ارائه می‌دهند، در مقایسه با شرکت‌هایی که این کار را نکرده‌اند، درآمدهای چشمگیری بهبود یافته‌اند.

داده ها نشان می دهد که وقتی کارفرمایان ۱۵۰۰ دلار به ازای هر کارمند در سال برای آموزش خرج می کنند، حدود ۲۴ درصد در حاشیه سود بهبود می یابند.

علاوه بر این، به ازای هر ۶۸۰ دلار اضافی که یک شرکت خرج می کند، بازده سهامداران ۶ درصد افزایش می یابد.

بنابراین سرمایه گذاری در سرمایه دانش یک شرکت به اندازه سرمایه گذاری در سرمایه فیزیکی مهم است.

 به طور سنتی، شرکت ها تمایلی به آموزش کارکنان خود ندارند. بیشتر مدیران می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی افراد بازدهی مثبتی را به همراه دارد، اما تعداد کمی این واقعیت را می‌دانند که آموزش الکترونیکی هم بر صورت‌گر و هم بر مخرج محاسبه عملکرد تأثیر می‌گذارد.

آموزش الکترونیکی بیش از آن چیزی که اکثر مدیران فکر می کنند در افزایش درآمد یا سود به ازای هر کارمند (حسابگر) موثر است و همچنین هزینه کمتری نسبت به آنچه که معمولا تصور می شود (مخرج) است و باعث افزایش بازده کل به ازای هر واحد هزینه شده است.

۶٫ ارقام یک مطالعه دانشگاه آزاد نشان می دهد که آموزش الکترونیکی مصرف انرژی را ۹۰٪ کاهش می دهد و CO2 را تا بیش از ۸۵٪ کاهش می دهد.

جای تعجب نیست که آموزش الکترونیکی روشی بسیار کارآمدتر از آموزش چهره به چهره است.

ارقام یک مطالعه دانشگاه آزاد نشان می دهد که آموزش الکترونیکی مصرف انرژی را تا ۹۰٪ کاهش می دهد و CO2 را تا بیش از ۸۵٪ کاهش می دهد.

بنابراین، دوره های آموزش الکترونیکی، یک ستون اساسی در مبارزه جهانی علیه تغییرات آب و هوا هستند.

جهان به نسل جدیدی از مردم با ظرفیت های فکری و آموزشی نیاز دارد تا با چالش های فردا مقابله کنند.

ایجاد این ظرفیت انرژی می‌گیرد، اما اگر استفاده بیشتری از دوره‌های آموزش الکترونیکی، به‌ویژه در میان مؤسسات آموزشی و شرکت‌ها وجود داشته باشد، می‌تواند بسیار کمتر باشد.

کاهش انتشار دی اکسید کربن یک اولویت برای شرکت ها و موسسات آموزشی است. شرکت ها، به ویژه، باید از محیط زیست محافظت کنند تا اطمینان حاصل کنند که یک پایگاه مشتری فعال و ثروتمند برای خرید محصولات خود در دهه های آینده دارند. تغییرات آب و هوایی آن را در معرض خطر قرار می دهد.

۷٫ به ازای هر دلاری که برای آموزش الکترونیکی خرج می‌شود، شرکت‌ها ۳۰ دلار سود کسب می‌کنند.

بهره وری نه تنها برای دستیابی به نتایج شرکت بسیار مهم است، بلکه برای کل اقتصاد ما نیز حیاتی است.

هرچه بالاتر باشد، خروجی بیشتری را هر فرد می تواند با استفاده از مقدار مشخصی از ورودی تولید کند – چیزی که در نهایت استانداردهای زندگی بالاتری را ایجاد می کند.

اگر محصول نرم‌افزاری و ورودی زمان برنامه‌نویس باشد، بهره‌وری بالاتر به معنای نوشتن نرم‌افزار بیشتر برای مقدار معینی از زمان برنامه‌نویس است.

IBM دریافت که اگرچه آموزش الکترونیکی پرهزینه است، اما منجر به بهبودهای قابل توجهی در بهره وری شده است.

به ازای هر دلار خرج شده، شرکت ادعا می کند که ۳۰ دلار افزایش بهره وری داشته است.

این فقط تابعی نبود که کارگران بتوانند سریعتر به میز کار خود بازگردند. آی‌بی‌ام نشان داد که دستاوردهای بهره‌وری ناشی از توانایی کارمندان برای به کارگیری فوری مهارت‌های تازه کسب‌شده‌شان است.

مهم است که بتوانید مهارت های تازه آموخته شده را به سرعت در هر نقشی به کار ببرید.

۸٫ صنعت آموزش الکترونیکی از ابتدای قرن، ۹۰۰ درصد رشد کرده است.

از سال ۲۰۰۰، درآمد در صنعت آموزش الکترونیکی بیش از ۹۰۰ درصد رشد کرده است.

همانطور که بحث شد، روند هیچ نشانه‌ای از کند شدن را نشان نمی‌دهد، زیرا انتظار می‌رود اندازه صنعت تا سال ۲۰۲۵ تقریباً سه برابر شود.

دلایل رشد سریع آموزش الکترونیکی نیازمند کمی باز کردن بسته بندی است.

اولین دلیل استانداردسازی است. شرکت ها برای اطمینان از کیفیت ثابت در سراسر سازمان خود نیاز به استانداردسازی دارند.

کارکنان در یک مکان باید در مورد همان مواد و به همان شیوه کارکنان در مکان دیگر آموزش ببینند، به ویژه در مورد مسائل مربوط به خط مشی شرکت.

زمانی که شما یک محصول آموزش الکترونیکی را داشته باشید که از هر مکانی از طریق ابر قابل دسترسی باشد، استانداردسازی شیوه ها آسان می شود.

شرکت‌ها می‌توانند آموزش را در چندین دفاتر از یک مرکز هماهنگ کنند، بدون اینکه برای ارائه دوره‌ها به انواع مربیان مختلف از منطقه محلی تکیه کنند.

با آموزش الکترونیکی، هیچ خطری وجود ندارد که دو مجموعه متفاوت از کارمندان دستورالعمل‌های متفاوتی را دریافت کنند. دلیل دوم اجباری بودن مشارکت است.

برای تکمیل یک دوره آموزش الکترونیکی، باید با آن تعامل داشته باشید و کار را کامل کنید.

مشارکت اجباری یادگیری الکترونیکی را از رویکردهای سنتی چهره به چهره متمایز می کند.

افراد درونگرا در سازمان شما (یا افراد تنبل ثابت) ممکن است نخواهند در بحث های گروهی یا جلسات پرسش و پاسخ شرکت کنند.

آموزش الکترونیکی فشار اجتماعی ناشی از یادگیری را از بین می‌برد و به افراد با شخصیت‌های خاص قدرت می‌دهد تا بیشترین بهره را از آموزش ببرند.

ثالثاً، آزادی شکست وجود دارد. آموزش الکترونیکی کارکنان را در صورتی که پاسخ سوالی را نمی دانند یا نتوانند مشکلی را حل کنند، تنبیه یا علناً تحقیر نمی کند.

در عوض، نقاط ضعف را در نظر می گیرد و با نیازهای یادگیرنده سازگار می شود. آموزش الکترونیکی محیط امنی را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند آنچه را که می دانند، بدون ترس از تمسخر آزمایش کنند.

۹٫ ۷۲% از سازمان ها معتقدند که آموزش الکترونیکی آنها را در مزیت رقابتی قرار می دهد

با توجه به آنچه تا کنون بحث کردیم، نباید تعجب آور باشد که ۷۲% از سازمان ها معتقدند که آموزش الکترونیکی آنها را در مزیت رقابتی قرار می دهد.

آموزش الکترونیکی ابزاری انعطاف‌پذیر است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای ارائه پشتیبانی آموزشی در صورت نیاز به آن‌ها استفاده کنند.

آگاه نگه داشتن کارکنان از تغییرات در بازار یک چالش مهم برای بسیاری از شرکت ها است.

شیوه های مدرن کسب و کار به سرعت در حال حرکت هستند و گاهی اوقات برای کارمندان دشوار است که آنها را ادامه دهند.

بنابراین، شرکت‌ها به روش‌هایی برای رفع سریع شکاف‌های دانش، در زمان وقوع، نیاز دارند. مدیران به منابع آموزشی انعطاف‌پذیری نیاز دارند که بتوانند از آنها برای کمک به کارمندان برای بررسی مطالب جدید یا شیوه‌های کاری استفاده کنند.

شرکت هایی که می توانند کارمندان خود را در زمان واقعی توسعه دهند، به برتری رقابتی نسبت به رقبای خود دست می یابند.

۱۰٫ داده های یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که تنها ۳۲٪ از کارمندان در ایالات متحده “درگیر” و بیش از ۵۱٪ آنها “غیرمتعهد” هستند.

داده‌های یک نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۱۵ نشان داد که تنها ۳۲ درصد از کارمندان در ایالات متحده “مشغول” و بیش از ۵۱٪ “غیرمتعهد” بودند.

تعریفی که به معنای درگیر شدن در کار است کمی متفاوت است، اما بیشتر به این معنی است که کارمند به طور کامل در کاری که انجام می دهد جذب می شود و از راه خود برای پیشبرد منافع سازمانی که برای آن کار می کند تلاش می کند.

کار کارمندان غیرمتعهد با شرکت خود احساس ارتباط ندارند و ممکن است اغلب کارهایی را انجام دهند که مغایر با اهداف آن باشد.

کارمندان غیرمجاز در حین کار بسیار بیشتر از فرسودگی شغلی و ضعف عمومی رنج می برند. کارمندان غیرمتعهد نیز تأثیر قابل توجهی بر بهره وری شرکت دارند.

آنها نه تنها به کاری که انجام می دهند کمتر متعهد هستند، بلکه به کل تیم آسیب می زنند و روحیه را کاهش می دهند.

روحیه پایین می تواند به این معنی باشد که تیم شما بسیار کمتر از آنچه در توان داشه کار انجام داده است.

با این حال، آموزش الکترونیکی ممکن است کمک کند. طبق داده‌های شرکت مولی فلچر، آموزش الکترونیکی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ۱۸ درصد در مشارکت کارکنان افزایش پیدا کنند که منجر به بهره‌وری بالاتر و رضایت مشتری می‌شود.

 شرکت‌هایی که فرصت‌های آموزشی را برای کارمندان فراهم می‌کنند، امکان پیشرفت شغلی را باز می‌کنند و حداقل به آنها وظایف شناختی جالبی می‌دهند تا یکنواختی روز را از بین ببرند.

۱۱٫ نیروی کار فعالانه ۲٫۶ برابر درآمد هر سهم از همتایان غیرمتعهد خود را به ارمغان می آورد.

شرکت ها گاهی اوقات تمایلی به آموزش کارگران خود ندارند به دلیل تأثیر منفی درک شده که بر درآمد هر سهم آنها خواهد داشت.

اما داده ها این را تایید نمی کنند. نیروی کار فعالانه ۲٫۶ برابر رشد درآمد به ازای هر سهم را نسبت به همتایان غیرمتعهد خود ارائه می دهد.

تأثیر سرمایه انسانی در شرکتها واقعی است. آگاه کردن سهامداران از ارزش آموزش همچنان یکی از اهداف مهم مدیریت شرکت است.

مدیران ارشد باید این موضوع را مطرح کنند که هرچه بیشتر در آموزش سرمایه گذاری کنند، پاداش بیشتری برای همه افراد سازمان خواهد داشت، نه فقط کارمندانی که می توانند مهارت های خود را به جای دیگری ببرند.

آموزش الکترونیکی همچنین سطوح بالاتری از رضایت کلی کارگران را ارائه می دهد. عملکرد سازمان ها زمانی افزایش می یابد که کارکنان آن ها احساس شادی کنند.

۱۲٫ دولت ایالات متحده ۲٫۵۹ میلیارد دلار ارزش محصولات آموزش الکترونیکی خود را خریداری کرد.

دولت ایالات متحده تا حدودی مسئول افزایش چشمگیر مصرف محصولات آموزش الکترونیکی در دو دهه گذشته است.

در آخرین شمارش، دولت ایالات متحده بیش از ۲٫۵۹ میلیارد دلار برای محصولات آموزش الکترونیکی خودگام برای کارکنان و مدیران خود هزینه کرد که مبلغ قابل توجهی است.

شما انتظار ندارید آژانسی مانند دولت ایالات متحده با آخرین فناوری های یادگیری آنلاین به روز باشد، اما اینطور است. دولت به دنبال راه‌هایی برای افزایش تلاش‌های آموزشی برای نیروی کار خود است و در عین حال هزینه‌ها را تا حد امکان پایین نگه می‌دارد.

در واقع به یک پلتفرم یادگیری انعطاف پذیر نیاز دارد تا ارزش پول را برای مالیات دهندگان فراهم کند.

۱۳٫ کل مخارج دولت در سال ۲۰۲۱ به ۲٫۰۳۵ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

درست مانند بقیه بازارهای آموزش الکترونیکی خود گام، انتظار می‌رود که تقاضا از سوی دولت طی چند سال آینده کاهش یابد، زیرا روش‌های جدیدتر و جذاب‌تری مطرح می‌شوند.

ارقام نشان می دهد که کل هزینه های دولت تا سال ۲۰۲۱ به ۲٫۰۳۵ میلیارد دلار کاهش می یابد.

با این حال، احتمالاً بخش مهمی از ترکیب باقی خواهد ماند و دولت احتمالاً بودجه خود را به شکل‌های جدیدی از آموزش که حتی مؤثرتر عمل می‌کنند، تغییر خواهد داد.

 65 درصد از نسل قبلی در ایالات متحده شغل خود را به دلیل فرصت های آموزشی انتخاب کردند.

نسل گذشته اکنون بزرگ‌ترین بخش نیروی کار هستند و جایگزین افرادی هستند که در حال بازنشستگی هستند.

اگر یک چیز وجود داشته باشد که از داده‌ها مشخص باشد، این است که این نسل بیش از هر نسل دیگری خواهان حرفه‌های معنادار است.

در گذشته، شغل وسیله ای برای رسیدن به هدف بود، این کاری بود که شما برای تأمین مخارج خانواده خود انجام می دادید.

امروز، کار چیز بسیار متفاوتی است. برای بسیاری از نسل گذشته، این دلیل وجودی آنها است. دلیل آنها برای بلند شدن از رختخواب در صبح.

آموزش بخشی ضروری از حرفه فرد و برای پیشرفت حیاتی است و بنابراین چیزی است که نسل پیشین هنگام انتخاب شغل جدید به دنبال آن هستند.

نسل پیشین می خواهند در جایی کار کنند که بتوانند پیشرفت کنند و در نهایت در زمینه انتخابی خود به تسلط برسند.

بنابراین، آموزش الکترونیکی راه مناسبی برای شرکت ها برای جذب استعداد است. با ارائه دوره‌های آموزشی، شرکت‌ها می‌توانند به استخدام‌کنندگان این فرصت را بدهند که مهارت‌های خود را تقویت کنند و تخصص لازم را برای موقعیت‌های سودآورتر در آینده ایجاد کنند.

یافتن افراد با استعداد برای بسیاری از شرکت ها چالش مهمی است، بنابراین شرکت ها با ارائه طیف وسیعی از دوره ها می توانند افراد دقیقی را که می خواهند جذب کنند.

۱۴٫ بازار آموزش الکترونیک اکنون بیش از ۲۱ سال از عمر خود را می گذراند

در حالی که اولین دوره های آموزشی کامپیوتری در دهه ۱۹۶۰ توسعه یافتند، تا زمان ظهور اینترنت بود که صنعت آموزش الکترونیکی شروع به کار کرد.

یکی از پیشگامان این فضا، دانشگاه آزاد بود، که می خواست راه هایی برای استفاده از شبکه جهانی وب و کامپیوترها برای ارائه تجربیات یادگیری از راه دور بیابد.

 دانشگاه آزاد دنیایی را تصور می‌کرد که در آن می‌توانید تجربیات یادگیری را در نرم‌افزار (بر اساس نیازهای خاص خود) بسازید و سپس آن‌ها را با پرداخت هزینه از طریق اینترنت بفروشید.

با این حال، تلاش‌های اولیه عمدتاً با شکست مواجه شدند، زیرا اکثر مشتریان آنها رایانه‌های خانگی نداشتند.

در دهه ۱۹۸۰، اپل مک را منتشر کرد و رایانه های شخصی بالاخره راه خود را به خانه ها و دفاتر شرکت پیدا کردند. ناگهان فرصتی برای استفاده از رایانه برای ارائه مطالب آموزشی پیش آمد.

در اواخر دهه ۱۹۹۰، برخی از شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی دوره‌هایی را به صورت آنلاین ارائه می‌کردند و دوران مدرن آموزش الکترونیکی آغاز شده بود.

یادگیری از راه دور به دلیل کاهش شدید هزینه ها که یادگیری از طریق اینترنت ارائه می شود، ناگهان به یک امکان واقعی تبدیل شد.

دهه ۲۰۰۰ شاهد انفجاری در شرکت هایی بود که از آموزش الکترونیکی برای آموزش کارکنان خود استفاده می کردند.

ناگهان، شرکت‌ها توانستند دوره‌های آموزشی را برای کارمندان جدید فراهم کنند و برای کسانی که مدت طولانی‌تری با شرکت کار کرده‌اند، هزینه‌های اضافی ارائه دهند، همه اینها با هزینه کم.

کارمندان می توانند آموزش خود را با خود به خانه ببرند یا آن را در دفتر انجام دهند.

آموزش الکترونیکی به مدیران و کارکنان انعطاف پذیری بسیار مورد نیاز را می دهد.

۱۵٫ ۶۵ درصد از اعضای هیئت علمی ایالات متحده از منابع آموزشی باز پشتیبانی می کنند

الگوی سنتی آموزش از دیرباز با ما همراه بوده است. دانش‌پذیران در ردیف‌هایی قرار می‌گیرند و قبل از رفتن و کار کردن روی مجموعه‌های مشکل مرتبط، به حرف‌های معلم یا مدرس گوش می‌دهند.

اما در طول تاریخ آموزشی، متحرکان و تکان دهنده های فضا سعی در برهم زدن این الگوی سنتی و توسعه چیز جدیدی داشته اند.

مؤسسات آموزشی سنتی به طور فزاینده ای موج تغییرات نوآورانه ای را که از آغاز قرن بیست و یکم شاهد آن بوده ایم، پذیرفته اند.

ارقام Statista حاکی از آن است که بیش از ۶۵ درصد اساتید از استفاده از منابع آموزشی باز (OER)، مانند دوره های آموزش الکترونیکی حمایت می کنند.

بسیاری دیگر نیز از روش های آموزشی پیشرفته پشتیبانی می کنند. ۳۹٪، به عنوان مثال، از گیمیفیکیشن پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از دورهای رایگان همگانی ها بیشتر منسوخ شده است.

 37 درصد از اعضای هیئت علمی گفتند که از دوره‌های آزاد آنلاین عظیم پشتیبانی می‌کنند، اما باز هم دوره های رایگان همگانی تأثیر گسترده‌ای که بسیاری از فن‌آوران یک دهه پیش پیش‌بینی می‌کردند، نداشته‌اند.

۱۶٫ ۴۳ درصد از دانشجویان کالج ایالات متحده، فناوری های یادگیری دیجیتال را “بسیار مفید” می دانند

نرخ ترک تحصیل در ایالات متحده در حال حاضر بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

 بنابراین، دانشجویان کالج مشتاق هستند هر چیزی را بیابند که به آنها کمک کند دوره چهار ساله خود را طی کنند و آن را به موقع کامل کنند.

۴۳ درصد به فن آوری های یادگیری دیجیتال از جمله آموزش الکترونیکی روی آورده اند تا به آنها کمک کنند.

فن‌آوری‌های آموزش الکترونیکی نه تنها به تقسیم یادگیری به بخش‌های قابل مدیریت کمک می‌کنند، بلکه تجربه یادگیری بهتری نسبت به خواندن ساده از یک کتاب ارائه می‌دهند.

مطالب آموزش الکترونیکی دانش پذیران را به چالش می کشد و به طور مداوم دانش آنها را آزمایش می کند تا از پیشرفت منطقی آنها اطمینان حاصل کند.

اغلب اوقات، دانش پذیران مفاهیم پیشرفته‌تری را قبل از تسلط بر پایه‌های بیشتر درک می‌کنند و ظرفیت آن‌ها برای حل مسائل در امتحان را تضعیف می‌کند.

 آموزش الکترونیکی مزایای دیگری نیز برای دانش پذیران به همراه دارد، که ممکن است توضیح دهد که چرا آن را بسیار مفید می‌دانند.

برای مثال، برخی از دانش پذیران از این واقعیت سود می‌برند که می‌توانند هر چند بار که نیاز دارند به سخنرانی‌ها گوش دهند، برخی دیگر دریافت خواهند کرد که دوره‌های آموزش الکترونیکی بالاتر از معادل حضوری در یک مؤسسه آموزشی است.

توانایی مکث و عقب بردن برای اطمینان از درک در تنظیمات سنتی یادگیری امکان پذیر نیست.

در نهایت، دوره‌های آموزش الکترونیکی ممکن است مطالب را به گونه‌ای ارائه کنند که دانش پذیر آن را دوستانه‌تر بداند، به جای انباشتگی وحشت‌زده، یادگیری آرام‌تر و بازتر را تشویق می‌کند.

۱۷٫ ۶۷ درصد از سازمان ها آموزش موبایلی را ارائه می دهند

تصویر قدیمی آموزش الکترونیکی که در آن یک دانش پذیر یا کارمند در ترمینال رایانه نشسته و روی جعبه کلیک می کند کم کم محو می شود.

این در حال جایگزینی با یک مدل جدید و بسیار انعطاف پذیر است که در آن دانش پذیران می توانند دوره هایی را در هر موضوعی که دوست دارند، بدون توجه به جایی که در آن زمان هستند، بگذرانند.

این روند با گسترش دستگاه های تلفن همراه و محیط های یادگیری تعاملی و به خوبی طراحی شده امکان پذیر شده است.

امروزه، بیش از ۶۷ درصد از سازمان‌ها می‌گویند که یادگیری از طریق تلفن همراه را ارائه می‌دهند، یا ۹۹ درصد از کاربران تلفن همراه معتقدند که یادگیری تلفن همراه تجربه آنها را افزایش می‌دهد.

۱۸٫ ۴۹٪ از دانش پذیران می گویند که آنها یک دوره آنلاین را در ۱۲ ماه گذشته گذرانده اند.

سهم دانشجویان جهانی که در یک دوره آنلاین از یک نوع یا شکل دیگری شرکت کرده اند، در دهه جاری افزایش یافته است.

در طی آخرین دوره نظرسنجی، بیش از ۴۹ درصد از دانش‌پذیران گفتند که در ۱۲ ماه گذشته در نوعی از فعالیت‌های آموزش الکترونیکی شرکت کرده‌اند که این رقم در سال ۲۰۱۳ ۴۶ درصد بود.

رشد تعداد دانش پذیران تابعی از هزینه کم و سهولت استفاده از اکثر دوره های آموزش الکترونیکی است که در حال حاضر به صورت آنلاین در دسترس هستند.

موسسات، مانند مدارس و دانشگاه ها، اکثر دروس خود را شخصا ارائه می کنند. اما، آنها نیاز به تکمیل دوره های خود را با گزینه های آموزش الکترونیکی، به ویژه در زمینه هایی که خارج از حوزه تخصصی آنها هستند، تشخیص می دهند.

آموزش الکترونیکی امکان ارتقای سریع هر حوزه ای را که در حال حاضر فاقد پشتیبانی هستند را فراهم می کند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که تعداد دانش پذیرانی که از آموزش الکترونیکی در یک دوره ۱۲ ماهه استفاده می کنند همچنان در حال افزایش است، البته نه به سرعت قبل.

آموزش الکترونیکی نقش اساسی را برای دانش پذیران فعال در حال حاضر در سیستم دانشگاهی و مدرسه ای معمول خواهد داشت.

۱۹٫ ۷۳ درصد از دانش آموزان از در دسترس بودن آموزش رایگان همگانی بی اطلاع هستند

دوره‌های آنلاین رایگان همگانی (MOOCs) قرار بود یک انقلاب آموزشی باشند. کارآفرینان پشت این جنبش معتقد بودند که این دوره ها آموزش در سطح جهانی را برای هر کسی، در هر کجای دنیا، با هزینه ای شگفت آور کم فراهم می کنند.

اما در حالی که ابتکارات آموزش رایگان همگانی کمتر از آن چیزی که بسیاری تصور می کردند موفقیت آمیز بوده است، دلیل آن چندان به خود محصولات مربوط نمی شود، بلکه به این دلیل است که افرادی که بیشترین سود را دارند از آنها اطلاعی ندارند.

طبق آمار Statista، ۷۳% از دانش‌پذیران نمی‌دانند این دوره ها چیست و ۱۷% دیگر می‌دانند چیست اما هیچ گاه از آن استفاده نکرده اند.

تنها ۵ درصد از دانش پذیران مورد بررسی همچین دوره ای را تکمیل کردند، حتی اگر ۹ درصد از کاربران در سال در این مورد تحقیق کرده بودند.

بخشی از توضیح عدم آگاهی به عدم وجود بازاریابی موثر برمی گردد. ارائه‌دهندگان باید دلایل قانع‌کننده‌ای ارائه کنند تا افراد دوره‌های خود را برای جذب افراد بگذرانند.

نمونه هایی از دانش پذیرانی که از این دوره ها استفاده می کنند و سپس وارد حرفه انتخابی خود می شوند، شروع خوبی خواهد بود.

۲۰٫ آموزش الکترونیکی دانش‌ پذیران را قادر می‌سازد تا پنج برابر بیشتر مطالب را در هر ساعت آموزش بیاموزند.

این تصور که آموزش الکترونیکی یک ابزار یادگیری قدرتمند است، به طور گسترده مورد بحث نیست.

اکثر شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی می‌پذیرند که مهم است. اما آنچه کمتر شناخته شده است این است که آموزش الکترونیکی چقدر می تواند به عنوان یک مداخله قدرتمند باشد.

IBM به دلیل اجرای دوره های آموزش الکترونیکی در دفتر مرکزی خود و در سراسر نیروی کار جهانی مشهور است.

آموزش الکترونیکی برای شرکتی مانند IBM که مجبور است به طور مستمر کارکنان خود را برای مقابله با تغییرات در بازار و فناوری به روز کند و مهارت های آن را ارتقا دهد بسیار منطقی است.

این شرکت می‌خواست بفهمد که آیا پول خود را عاقلانه خرج می‌کند یا باید به سبک‌های سنتی‌تر آموزش، مانند حضوری، بازگردد.

در شوک مدیران شرکت، IBM دریافت که افرادی که در دوره‌های آموزش الکترونیکی ثبت‌نام کرده‌اند، بیش از پنج برابر بیشتر از درس‌های سنتی مطالب یاد می‌گیرند و به شرکت اجازه می‌دهد تا در هزینه‌ها به صورت قابل توجهی صرفه‌جویی کند.

به نظر می رسد دلیل موفقیت آموزش الکترونیکی از نحوه ارائه مطالب ناشی می شود. دانش پذیران الکترونیکی اطلاعات را در بخش‌های کوچک‌تر و قابل هضم‌تر مصرف می‌کنند، که باعث می‌شود چیزها را به حافظه بسپارند و درک کنند که چگونه مفاهیم با یکدیگر تعامل دارند.

کارمندان آی‌بی‌ام می‌توانند سریع‌تر به کار خود بازگردند و در هزینه‌های سنگین محاسباتی صرفه‌جویی کنند.

بنابراین، به طور خلاصه، چه چیزی یاد گرفتیم؟

ما کشف کرده‌ایم که صنعت آموزش الکترونیکی به سرعت در حال رشد است و در سال‌های آینده به طور قابل‌توجهی به گسترش خود ادامه خواهد داد.

آموزش الکترونیکی نه تنها در بخش خصوصی و مؤسسات آموزشی، بلکه در دولت نیز محبوب است.

نسبت به روش‌های آموزشی سنتی موفق تر است و راهی عالی برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند استعدادها را جذب و حفظ کنند و آموزش‌های مقرون به صرفه ارائه دهند.

همچنین یک پلتفرم مقیاس پذیر را فراهم می کند که سازمان ها می توانند از آن برای ارائه آموزش های مداوم در سراسر جهان استفاده کنند.

بنابراین، آموزش الکترونیکی روندی برای آینده است و چیزی است که می‌خواهید همچنان از آن استفاده نمایید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: