آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین معلمان در مدارس شود؟

هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت آموزش است

ما از کارشناسان پرسیدیم که در مورد هوش مصنوعی در فرآیندهای آموزشی چه فکر می کنند:

پیتر لونتز، مدرسه بین المللی زبان ILS میلان

روش یادگیری و ارتباط ما در قرن بیست و یکم تغییر کرده است. شایستگی های دیجیتال در بسیاری از محیط های زندگی و کاری به یک امر عادی تبدیل شده است.

با نگاهی به گذشته، می بینیم که ابزارهای نوشتاری، ماشین چاپ، کامپیوترها و تلفن انقلابی در نحوه برقراری ارتباط و نحوه یادگیری ما ایجاد کردند.

ابزارها اغلب به عنوان راهی برای انجام یک کار در نظر گرفته می شوند، اما پس از ایجاد یک نقطه بدون بازگشت، می توانند راه جدیدی برای برقراری ارتباط ایجاد کنند.

بنابراین روش‌های آموزشی که یادگیری دیجیتال را در نظر نمی‌گیرند، در معرض خطر منسوخ شدن هستند.

آنها حتی ممکن است دانش‌پذیران، به‌ویژه دانش پذیران جوان‌تر را که با مجموعه‌ای از انتظارات جدید وارد محیط‌های آموزشی می‌شوند، بیگانه کنند.

 فناوری شکل دادن به کلاس درس مدرن

فناوری باید ارزش افزوده بدهد، در غیر این صورت، فقط دود و آینه است. همیشه وسیله ای برای رسیدن به هدف است، نه خود هدف.

فناوری می‌تواند سبک‌های مختلف یادگیری را برآورده کند. ارائه اطلاعات در قالب‌های مختلف به دانش پذیرانی که بصری، شنیداری، تجربی یا بازتابی هستند، اجازه می‌دهد تا با سرعت خود با منابع تعامل داشته باشند.

رویکردهای یادگیری ترکیبی به دانش‌ پذیران اجازه می‌دهد تا لحظه‌های کلاسی گروهی و لحظات فردی را به صورت آنلاین یا بر روی منابع الکترونیکی داشته باشند که امکان افزایش فردی کردن تجربه یادگیری را فراهم می‌کند.

استفاده از فناوری برای بهبود ارتباطات در کلاس درس

نوآوری های تکنولوژیکی مانند پلتفرم های یادگیری آنلاین اجازه می دهد تا ارتباطات خاصی در خارج از کلاس اتفاق بیفتد (ارتباطات ناهمزمان).

این مزیت را دارد که امکان تبادل دانشجو-معلم و دانشجو-دانشجو را فراهم می کند که در کلاس درس غیرممکن است.

این می تواند به معلمان اجازه دهد تا بحث را فراتر از محدودیت های زمانی کلاس بسط دهند.

همچنین به دانش‌ پذیرانی که کمتر در کلاس صحبت می‌کنند این شانس را می‌دهد که به صورت آنلاین صحبت کنند.

دیانا ویلسون، ProFile Sports LLC Phoenix AZ

من فکر نمی‌کنم که هوش مصنوعی هرگز جایگزین معلمان خوب شود، اما کمک بزرگی برای معلمان خواهد شد و معلمان را قادر می‌سازد تا کاری را که به بهترین شکل انجام می‌دهند، بهتر انجام دهند.

با پیشرفت یادگیری ماشینی، تماس انسانی و تایید یا افراد واقعی در زندگی فرد اهمیت بیشتری خواهد داشت.

با نادرتر شدن تماس انسانی، دانش پذیران اهمیتی نمی دهند که هوش مصنوعی در مورد آنها چه فکر می کند.

هوش مصنوعی ممکن است به یک پرستار بچه فوق العاده تبدیل شود!

ما اکنون در یک دنیای سیمی زندگی می کنیم. برای پخش زنده ورزش‌ها به دوربین‌های ردیابی خودکار با کیفیت فوق‌العاده با هوش مصنوعی روی آوردیم.

اگر ما برای ضبط بازی ها آنجا نبودیم، شخص دیگری سعی می کرد به جای لذت بردن از بازی، از بازی ورزشکار خود با تلفن همراه خود فیلمبرداری کند.

آموزش و ورزش دست به دست هم می دهند. هوش مصنوعی کلاس درس را برای بهتر شدن تغییر خواهد داد.

در دو و میدانی، اتوماسیون و الگوریتمی که می تواند بین بیسبال و پرنده تمایز قائل شود، پیشرفتی در فیلمبرداری ورزشی برای ما بود.

اکنون می‌توانیم دوربین‌های خود را از یک استودیوی متمرکز برای کنترل مکان‌های مختلف در سراسر ایالت و در نهایت در هر نقطه از جهان برنامه‌ریزی کنیم تا به طور خودکار روشن شوند، اقدامات را ردیابی کنیم، بزرگ‌نمایی کنیم و به عقب برگردیم، درست مثل اینکه یک اپراتور دوربین ماهر و روان وجود دارد.

جوئل مک‌لئود، Stadivm

ادغام هوش مصنوعی در کلاس درس امروز در حال انجام است، با ارائه دهندگانی مانند Microsoft EDU که برنامه هایی مانند Presentation Translator را منتشر می کنند، که زیرنویس هایی را در زمان واقعی از آنچه معلم می گوید به چندین زبان ایجاد می کند.

عمدتاً، سیستم‌های آموزشی در سرتاسر جهان یک برنامه درسی مشخص دارند که معلمان سال به سال آن را برای گروه‌های مختلف تکرار می‌کنند.

با هوش مصنوعی برای تقویت نقش معلمان، می توان طیف وسیع تری از مطالب را بدون نیاز به تکمیل تحقیقات اضافی توسط معلمان، به راحتی پوشش داد.

اگر یک سیستم هوش مصنوعی نقش آموزش دانش پذیران را به طور کامل بر عهده بگیرد، احتمالاً شاهد تجزیه و تحلیل مستمر داده های عملکرد دانش پذیران خواهیم بود، که سپس می تواند برنامه درسی هر سال را که به دانش پذیران آموزش داده می شود، تطبیق دهد.

به دلیل ظرفیت قابل توجه یک سیستم هوش مصنوعی برای تحقیق، پردازش و آموزش اطلاعات مختلف، معلم فوق العاده هوش مصنوعی احتمالاً می تواند نحوه یافتن و ارائه اطلاعات را بهینه کند تا به بالاترین نمرات در بین دانش پذیران منجر شود.

داریا بوگرتسوا، لئوبیت

با توجه به تکامل در فناوری، وسایل کار دستی اکنون با ماشین های خودکار جایگزین شده اند.

این کار ما را آسان تر کرده و زمان کمتری می گیرد. مردم سعی می کنند چیزهای جدیدی را اتخاذ کنند.

اخیراً هوش مصنوعی یک روند است. هوش مصنوعی در زمینه های مختلفی مانند علم داده، امنیت سایبری، پزشکی، بازار سهام، تجارت الکترونیک استفاده می شود.

حتی در بخش آموزش نیز کلاس های یادگیری هوشمند راه اندازی شده است که در اصل آموزش دیجیتال است.

برخی می گویند که معلمان را نمی توان با هوش مصنوعی جایگزین کرد زیرا معلمان به دانش پذیران کمک می کنند تا موضوعات را بهتر درک کنند.

اما اگر هوش مصنوعی جایگزین معلمان شود، هزینه معلمان کاهش می یابد (یعنی نیازی به پرداخت حقوق بازنشستگی یا حقوق ندارید).

با دیدن مزایا و معایب، همه چیز به کسب دانش نیست، درک دانش پذیران نیز مهم است که فقط معلمان می توانند انجام دهند.

کنتارو تویاما، دانشگاه میشیگان

در کوتاه مدت و میان مدت، خیر. هوش مصنوعی برای آموزش شخصی حداقل از دهه ۱۹۶۰ زمانی که پاتریک ساپس در استنفورد پیشنهاد کرد که کامپیوترها در آموزش سفارشی برتری خواهند داشت، روی آن کار شده است.

یکی از موفقیت‌های اولیه، پروژه معلم هندسه کارنگی ملون بود که به Cognitive Tutor، یکی از مشهورترین سیستم‌های هوش مصنوعی برای آموزش ریاضی منجر شد.

اما مطالعات دقیق در مورد چنین سیستم‌هایی نمی‌تواند مزایای ثابتی را نسبت به معلمان انسانی خوب نشان دهد.

هوش مصنوعی نمی‌تواند یک معلم فوق‌العاده باشد، زیرا نکته اصلی در آموزش یعنی “انگیزه دانش‌آموزان” برای انجام کارهایی است که سال‌ها تمرین ذهنی است.

این انگیزه از تعامل اجتماعی ناشی می شود که هیچ فناوری فعلی یا آینده ای نزدیک نمی تواند ارائه دهد.

ابر معلمان انسانی در طیف وسیعی از تاکتیک های انگیزشی – از تشویق گرفته تا الهام بخشیدن به پاداش و سرزنش – که دانش پذیران جدی می گیرند، ماهر هستند.

حتی بچه‌های جوان به سرعت متوجه می‌شوند که رایانه یک رایانه است، که پاداش‌ها و مجازات‌های آن را می‌توان بدون عواقب اجتماعی نادیده گرفت.

در دراز مدت، گفتن آن سخت است. اگر هوش مصنوعی – و رباتیک بیشتر – به نقطه‌ای برسد که واکنش‌های احساسی به ربات‌ها مشابه نحوه تعامل با افراد دیگر داشته باشیم، یک ربات انسان‌نما ممکن است مانند یک معلم خوب عمل کند.

اگر این اتفاق بیفتد، ربات ها به طور بالقوه می توانند معلمان فوق العاده ای باشند. اما این راهی دور و دراز است.

مایکل راسل، تسمه ضامن دار ایالات متحده آمریکا (بلویل)

هوش مصنوعی می تواند از طریق دانش گسترده ای که در حال حاضر از طریق یک جستجوی ساده در گوگل برای یافتن بهترین راه ها برای آموزش به دیگران از طریق تصاویر بصری در دسترس است، تبدیل به یک معلم فوق العاده در مدارس شود.

 همانطور که یادگیری ماشینی با حجم وسیع دانش سریع‌تر و سریع‌تر می‌شود، من معتقدم که تأثیری را در مدارس خود با ساده‌سازی محتوا و استفاده از هوش مصنوعی برای قضاوت در مورد روش‌هایی که دانش‌پذیران به بهترین شکل یاد می‌گیرند و مطالب را به بهترین شکل درک می‌کنند، خواهیم دید.

توانایی استفاده از یک الگوریتم مبتنی بر روش A در مقابل روش B برای آموزش دانش پذیران بر اساس الگوهای یادگیری قبلی می تواند تقریباً هر دانش پذیری را با کمترین تلاش مورد نیاز به یک یادگیرنده باهوش تر تبدیل کند.

این را می توان از طریق تست تصویر، یادگیری ویدیویی، یا حتی تکنیک های یادگیری محتوای ساده انجام داد تا مشخص شود که چه چیزی برای دانش پذیران بهتر است.

کاترین استارک، مشاور سواد شهری، نویسنده، موسس انتشارات ذهن خلاق، LLC

هوش مصنوعی یک معلم فوق العاده است؟ من به عنوان یک معلم سابق دبستان و متخصص سواد شهری، روند تغییر آموزش، به ویژه در آموزش، آموزش خواندن، و استفاده از برنامه های کاربردی فناوری آموزشی را مشاهده کرده ام.

در حالی که فناوری های فراوانی به برنامه درسی مدارس ابتدایی اضافه می شود، همه آنها موثر نیستند.

بسیاری از معلمان آنقدر غرق در استفاده از فناوری در هر درس هستند که تدریس واقعی درس اغلب یک فکر دوم است.

بچه‌ها اکنون به مهدکودک می‌آیند و می‌دانند چگونه از آی‌پد و لپ‌تاپ استفاده کنند، اما نمی‌توانند از یک جفت قیچی استفاده کنند یا مداد را به درستی در دست بگیرند.

باید تعادلی بین استفاده از فناوری، همکاری، کتاب های واقعی و یادگیری عملی در کلاس ایجاد شود.

نقشی برای هوش مصنوعی در بخش آموزش وجود دارد که به طور کامل بررسی نشده است.

هوش مصنوعی می‌تواند به معلمان کمک کند در زمان صرفه‌جویی کنند، آموزش‌های متفاوتی را به کودکان ارائه دهند و با والدین در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند.

امکانات بی پایان هستند، اما واقعیت در آموزش این است که هیچ چیز مهمتر از معلم کلاس نیست.

یک معلم فوق‌العاده فردی است که دارای مدرک تحصیلی و تخصص در زمینه آموزش با اشتیاق، همدلی و خلاقیت است تا اهمیت ایجاد روابط و رسیدن به هر کودکی را درک کند.

با این حال، قابلیت های هوش مصنوعی می تواند به معلم کمک کند تا به یک معلم فوق العاده برای فرزندان ما تبدیل شود.

بلر هکل، علوم داده Dojo Redmond، WA

یادگیری مبتنی بر رایانه مستلزم کسب دانش از طریق خواندن یا ویدیو است.

برای اینکه هوش مصنوعی به یک معلم فوق‌العاده تبدیل شود، باید توانایی‌های شناختی و زبانی برای اتصال و انطباق با نیازهای یادگیرنده ایجاد کند.

این را با توانایی ساده هوش مصنوعی برای شناسایی یک ناحیه ضعیف در دانش پذیر انسانی از طریق تمرینات تمرینی مقایسه کنید.

تحقیقات منظمی در زمینه ایجاد توانایی زبانی در هوش مصنوعی و ساخت هوش مصنوعی بر اساس درک مغز انسان انجام می شود.

بر اساس این پیشرفت‌ها، هوش مصنوعی احتمالاً به زودی به معلمی فراگیر (از نظر وسعت و عمق دانش) و فوق‌العاده شناختی تبدیل خواهد شد.

تام چیورز، ProPrivacy

معلمان هوش مصنوعی پتانسیل تدریس ۲۴ ساعته را دارند، بنابراین می توانند دانش پذیران را در مناطق زمانی مختلف آموزش دهند.

از آنجایی که هوش مصنوعی هرگز خسته نمی‌شود، هرگز خطا نمی‌کند یا در بیان منسجم یک نکته کوتاهی می‌کند.

توانایی دانش پذیران برای برقراری ارتباط مداوم با هوش مصنوعی و پرسیدن سؤال – حتی زمانی که کلاس را ترک می‌کنند و به خانه می‌روند – باعث آموزش مداوم یک به یک می‌شود.

این سطح از آموزش می‌تواند آموزش را متحول کند و به نتایج بسیار بهبود یافته منجر شود.

فقدان احساسات شخصی به هوش مصنوعی این امکان را می دهد که بدون تعصب آموزش دهد، به این معنی که همه دانش پذیران سطح یکسانی از مراقبت و توجه دریافت می کنند.

با این حال، این خطر وجود دارد که داده های مورد استفاده برای توسعه هوش مصنوعی بتواند تعصبات را در ورودی های انسانی بازگو کند.

بنابراین، توسعه باید به درستی انجام شود تا معلمان هوش مصنوعی بدون خطا کار کنند.

اگر معلم هوش مصنوعی نتواند ناتوانی دانش پذیر در پردازش اطلاعات را بخواند، فقدان درک عاطفی می تواند یک اشکال باشد که منجر به ناامیدی، غم و اندوه و سایر احساسات عادی انسانی می شود.

با این حال، با گذشت زمان، هوش مصنوعی احتمالاً در خواندن احساسات انسان برای ارائه آموزش و پشتیبانی عاطفی در صورت نیاز بهتر می شود.

جان هیز، هکر اتوریتی

هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین معلمان در مدارس شود. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند از کار معلم پشتیبانی کند و به آنها کمک کند کار بهتری انجام دهند.

ایده هوش مصنوعی جایگزین معلمان ممکن است در برخی سطوح جذاب به نظر برسد، زیرا معلمان انسان هستند، خسته می شوند، گران هستند و به طور فزاینده ای کمبود دارند، در حالی که روبات ها به حقوق، پاداش، بیمه درمانی و غیره نیاز ندارند.

این به آن راحتی که ممکن است تصور شود نیست. آموزش فقط کسب دانش نیست. این در مورد تعاملات و شکل دادن به ذهن جوان است.

من احتمالاً موافق هستم که روبات‌ها کاملاً همه چیز را می‌دانند، آنها ممکن است استدلال کنند و در حل مشکل به شما کمک کنند، اما نمی‌توانند تعامل واقعی انسانی را ایجاد کنند.

در حالی که معلمان می توانند بارها و بارها به شما توضیح دهند، سعی می کنند موضوع را به همه منتقل کنند و تا زمانی که پاسخ قانع کننده ای ندهند نمی توانند آن را ترک کنند.

آنها با مطالعات موردی مختلف، تجربیات مادام العمر و اختراع داستان هایی برای نشان دادن کاربرد موضوع خواهند آمد.

معلمان دانش‌پذیران را تشویق می‌کنند که فکر کنند و چیزهایی را نوآوری کنند، راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیدا کنند، کاری که هوش مصنوعی نمی‌تواند انجام دهد.

هوش مصنوعی راه درازی را پیموده است. قابل انکار نیست و بیشتر و بیشتر در بخش آموزشی استفاده می شود.

درست است که هوش مصنوعی نیازی به استراحت نخواهد داشت و همیشه پاسخگوی سوالات خواهد بود.

مشکل این است که وقتی به آنچه که انسان ها ارائه می دهند که هوش مصنوعی قادر به انجام آن نیست نگاه می کنیم، چیزهایی را می بینیم که هوش مصنوعی به سادگی نمی تواند ارائه دهد.

آن عنصر گریزان انسانی است. این ویژگی باعث می‌شود که بزرگسالان دهه‌ها پس از ترک کلاس همچنان درباره معلمان مورد علاقه خود صحبت کنند. هوش مصنوعی هرگز قادر به جذب آن عنصر نخواهد بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: