راه های شخصی سازی تجربه یادگیری الکترونیکی

در عصر توصیه های محصول شخصی و برنامه های قابل تنظیم ، فراگیران شما احتمالاً هنگام ثبت نام در دوره شما ، انتظار دارند تجربه یادگیری الکترونیکی سفارشی داشته باشند. علاوه بر این ، انتظارات آنها کاملاً منطقی است. بیشتر افراد وقتی با محتوای دوره ای که متناسب با نیازهای فردی آنها طراحی شده است درگیر شوند ، نتایج یادگیری بهتری دارند.

با ارائه محتوای سفارشی به فراگیران ، می توانید با پرداختن مستقیم به مواردی که بیشترین ارزش را برای آنها دارند ، به آنها کمک کنید تا تجربه دوره رضایت بخشی را تجربه کنند. در عوض ، فراگیران شما تمایل بیشتری به بررسی و رتبه بندی مثبت دروس خود دارند و آنها را به دوستان خود توصیه می کنند ، تا به موفقیت دوره های آنلاین شما کمک کنند.

با پیروی از این پنج نکته برتر اطمینان حاصل کنید که انتظارات دانش پذیران الکترونیکی خود را برآورده می کنید.

  1. در مورد فراگیران خود بیاموزید.

قبل از اینکه بتوانید محتوای خود را متناسب با فراگیران خود تنظیم کنید ، باید بفهمید که آنها چه کسانی هستند و چه چیزی می خواهند.

یکی از بارزترین روشهای یادگیری در مورد فراگیران ، ارسال نظرسنجی است. می توانید از یک نظرسنجی برای جمع آوری اطلاعات جمعیتی استفاده کنید. فراگیران شما چه کسانی هستند و از کجا هستند؟ چه اطلاعاتی در مورد تجربه یادگیری آنلاین خود می خواهند؟

گزینه دیگر برای یادگیری در مورد فراگیران ، نظارت و شرکت در تالارهای گفتگوی آنلاین مرتبط با دوره شما است. فراگیران معمولاً هنگام تعامل با سایر کاربران انجمن بسیار صادق هستند ، در حالی که اگر مستقیماً از آنها بخواهید بازخورد بگیرند ، ممکن است احساس تعهد کنند.

این فرصتی است که شما می توانید از نحوه تعامل دانش پذیران با مطالب درسی خود مطلع شوید ، مشخص کنید که آیا این مطالب واضح است یا اینکه در درک آن مشکل دارند و کدام موضوعات بیشتر مورد توجه آنها قرار گرفته است. این بینش می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام مطالب را با جزئیات بیشتری در محتوای دوره آینده پوشش دهید.

  1. ایجاد برنامه های یادگیری تعاملی

بهترین برنامه های یادگیری آنلاین افراد مستقل را به مهارتهایی که برای پاسخگویی به موقعیتهای زندگی واقعی نیاز دارند مجهز می کند. برای کمک به فراگیران خود در توسعه این مهارت ها ، باید به آنها یک برنامه یادگیری تعاملی ارائه دهید ، نه فقط یک نمایش آنلاین از محتوای دوره.

تماشای منفعلانه فیلم ها بعید است به کسی کمک کند مهارت های مناسبی را برای مواجهه با یک مشکل زندگی واقعی ایجاد کند. برنامه های یادگیری آنلاین سفارشی خود را با سناریوهای یادگیری که دانش پذیران را به چالش می کشد تا به مشکلات پاسخ دهند و دانش خود را آزمایش کنند ، زنده کنید.

شما می توانید دانش پذیران خود را با آزمونها ، تکالیف، نوشتن مقاله ، تست کدگذاری ، بازخورد گروهی و آزمون های عملی به چالش بکشید. از تخیل خود استفاده کنید و به تجربه های تعاملی یادگیری برسید که نمایانگر موقعیت هایی است که دانش پذیران در دنیای واقعی با آن روبرو می شوند.

از به چالش کشیدن دانش پذیران خود نترسید. بسیاری از شرکت کنندگان در دوره های آنلاین وقتی احساس می کنند یک دوره بیش از حد ساده است ، خسته می شوند. وظایفی را تعیین کنید که فراگیران شما را به چالش می کشد تا از دانشهایی که کسب کرده اند به روشهای جدید استفاده کنند تا درک خود را از موضوع انتخابی خود تعمیق بخشند.

۳- به فراگیران خود اجازه دهید مسیرهای یادگیری خود را تعیین کنند.

وقتی علاقه مند به موضوع خود هستید ، طبیعی است که می خواهید همه جزئیات را در مورد آن به اشتراک بگذارید. اما به خاطر داشته باشید که برخی از دانش پذیران شما به دنبال تجربه یادگیری کارگردانی شده هستند. آنها ممکن است نیاز به مهارت خاصی برای شغل خود داشته باشند و یا خلا دانش گسترده رنج ببرند.

کوتاه نگه داشتن ماژول ها ، دانش پذیران را قادر می سازد تا مسیر یادگیری خود را هدایت کنند. آنها می توانند ماژولهایی را که بیشتر به آنها علاقه مند هستند و بیشتر با نیازهای یادگیری آنها مطابقت دارند انتخاب کنند ، بدون اینکه متعهد به دوره طولانی شوند که کاملاً با علاقه آنها بی ارتباط است.

ممکن است فکر کنید دوره های طولانی تر امکانات بیشتری به دانش پذیران می دهد. در حقیقت ، بسیاری از فراگیران ماژول های کوتاه را ترجیح می دهند که آنها را با محتوای خود بیش از حد درگیر نمی کند. ماژول های متنوعی را در حوزه موضوعی انتخابی خود ارائه دهید تا دانش پذیران بتوانند مسیر یادگیری خود را برای شروع ایجاد کنند.
اطمینان حاصل کنید که ماژول های دیگر ساخته شده اند. به دانش پذیران بگویید که برای استفاده بیشتر از یک ماژول ، آنچه را که قبلاً باید بدانند آماده کنند. وقتی یک ماژول را به پایان رساندند ، ماژول های دیگری را پیشنهاد دهید که می توانند در کنار یکدیگر برای تعمیق یا گسترش دانش خود استفاده کنند.

۴ – بازخورد مستقیم بدهید.

از ارسال ایمیل های بازاریابی تا به روزرسانی خبرهای رسانه های اجتماعی ، بسیاری از جنبه های یک کارآفرین یادگیری الکترونیکی می تواند خودکار باشد. با این حال ، جایی که بیشتر یادگیرندگان الکترونیکی تماس شخصی را ترجیح می دهند دریافت بازخورد است.

بازخورد شخصی به یادگیرندگان الکترونیکی اجازه می دهد تا ببینند که چگونه در دوره آنلاین شما پیشرفت می کنند. دریافت بازخورد از یک انسان ، نه یک فرایند خودکار ، به دانش پذیران توانایی بیشتر و اطمینان می دهد که عملکرد خوبی دارند و دانش پذیرانی را که در حال مبارزه هستند را نسبت به جاهایی که نیاز به پیشرفت دارند آگاه می کند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد بازخورد خود را شخصی کنید، حتی اگر ممکن است زمانبر باشد. هنگام پیشنهاد کارهایی که هر دانش پذیر می تواند برای بهبود آنها انجام دهد ، کاملا مسلط باشید و بدانید که حرکت بعدی خود باید چه باشد.

یک گزینه این است که فراگیران به عنوان بخشی از روند ارزیابی ، به یکدیگر بازخورد دهند. به شرطی که راهنمایی های واضحی برای کمک به فراگیران در بازخورد مناسب ارائه دهید ، این می تواند روشی موثر برای شخصی سازی تجربه یادگیری الکترونیکی و تأمین انگیزه انسانی باشد.

  1. محتوا را در قالب های مختلف ارائه دهید.

ترجیحات دانش پذیران در نوع محتوایی که دوست دارند مصرف کنند ، به اندازه ذائقه در انتخاب آب نبات متفاوت است. برخی از افراد ترجیح می دهند دندان های خود را در متن طولانی قرار دهند که همه چیز را به طور عمیق توضیح می دهد ، در حالی که دیگران فیلم هایی به اندازه لقمه را ترجیح می دهند که تمام اطلاعات مهم را تجزیه کند. دیگران ترجیح می دهند هنگام راه رفتن برای کار ، سوار شدن به اتوبوس یا شستن ظرف ها، از پادکست ها استفاده کنند.

یک یادگیرنده بسته به موضوع و آنچه در زندگی آنها می گذرد ، ممکن است انتخاب کند که با چندین قالب محتوا درگیر شود. با ارائه محتوا در قالب های متنوع ، شما افراد باهوش را قادر می سازید تا انتخاب کنند که بیشترین بهره را از مصرف کدامیک از آنها می برند.

استفاده مجدد از محتوای شما به شکل دیگری ، آنقدرها که فکر می کنید دشوار نیست. برای تبدیل محتوای ویدئویی یا صوتی به متن می توانید از یک سرویس رونویسی استفاده کنید ، که این ممکن است برای دانش پذیران شما که اتصال اینترنت آهسته یا محدود دارند و همچنین کسانی که مفاهیم دشوار را از طریق خواندن بهتر از گوش دادن جذب می کنند ، راحت تر باشد. برعکس ، هنگامی که افکار خود را در قالب نوشتار سازماندهی کردید ، استفاده از آن متن به عنوان اساس یک اسکریپت ویدیویی کار خیلی دشواری نیست.

برای آزمایش فرم های مختلف امسال مصوبه ای تنظیم کنید تا ببینید آیا می توانید رتبه رضایت مندی از دوره خود را افزایش دهید یا خیر؟

دانش پذیران شما افراد هستند و تجربیات یادگیری آنها نیز باید فردی باشد.

هرچه بیشتر بتوانید برنامه یادگیری آنلاین خود را متناسب با نیازها و انتظارات فراگیران خود تنظیم کنید ، احتمال رضایت آنها بیشتر خواهد بود. این خبر خوبی برای شما به عنوان یک خالق دوره آنلاین است ، زیرا شهرت خوب در بین فراگیران برای موفقیت کسب و کار دوره شما در طولانی مدت بسیار مهم است.

تجارب یادگیری الکترونیکی سفارشی ، یادگیرندگان را به چالش می کشد ، به هیجان می آورد و آنها را درگیر می کند و به ایجاد جامعه ای از افراد پرشور برای حمایت از تجارت دوره آنلاین شما کمک می کند. امروز به دوره های خود نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه می توانید هرکدام را متناسب و منحصر به فرد تر کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: