استفاده از شبکه های اجتماعی در آموزش

احتمالاً اکثر مردم تصور می کنند که امروزه شبکه های اجتماعی و آموزش کاملاً به هم مرتبط هستند.

سیستم عامل های شبکه های اجتماعی بخشی از فرهنگ جریان اصلی هستند. به همین ترتیب، صرفاً منطقی است که برنامه های آموزشی آنها را به عنوان ابزاری دیگر برای آموزش در پیش بگیرند.

در حقیقت، یک تحقیق نشان می دهد که ۹۶٪ دانش پذیران ایالات متحده که به اینترنت دسترسی دارند از فن آوری های شبکه های اجتماعی برای وبلاگ نویسی، چت، انجمن های آنلاین و موارد دیگر استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، استفاده از فناوری امروز برای اهداف یادگیری است، خصوصاً اگر دانش پذیران امروزی قبلاً به استفاده از آنها عادت کرده باشند.

به عنوان مثال، ۵۹٪ از دانش پذیران مورد مطالعه اظهار داشتند که آنها از طریق شبکه های اجتماعی خود در مورد موضوعات مربوط به آموزش صحبت می کنند، ۵۰٪ آنها به طور خاص در مورد تکالیف است.

نحوه استفاده مدارس از شبکه های اجتماعی

با توجه به استفاده تعداد زیادی از افراد از شبکه های اجتماعی، مدارس چگونه از آنها برای جلب دانش پذیران و افزایش تجربه یادگیری استفاده می کنند؟

در حالی که روشهای مختلفی برای استفاده از این برنامه ها وجود دارد، برخی از نمونه های خاص عبارتند از:
• داشتن برنامه های وب سایت دانشجویی
• ایجاد و نگهداری ویکی ها
• استفاده از LMS خاص در کلاس
• برنامه های آنلاین pen pen
• دانش پذیران را ملزم به نوشتن پاسخ های وبلاگ به محتوای دوره می کند
• شرکت در انجمن های کلاس

با دیدن اینکه چگونه بسیاری از دانش پذیران قبلاً این کار را به طور منظم در سایت های دیگر انجام می دهند، گسترش آن به کلاس منطقی به نظر می رسد، انجام این کار می تواند مزایای بسیار مثبتی داشته باشد.

به عنوان مثال، با توجه به خدمات یادگیری کتابخانه بزرگسالان جوان، ابزارهای شبکه های اجتماعی در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن مفید هستند.

از آنجا که یادگیری از راه دور و دوره های آنلاین آزاد و همگانی (MOOC) بر آموزش و پرورش تسلط دارند، از دیدن اهمیت بیشتری که برای این روش های آنلاین تعامل اجتماعی قائل شده اید تعجب نکنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: