آیا دوره آنلاین شما از فرسودگی و ریزش یادگیرنده رنج می برد؟

بزرگترین چالش موفقیت در آموزش آنلاین فروش نیست، پشتیبانی است.

آموزش آنلاین مزایای بسیاری را به دانش پذیران ارائه می دهد، از افزایش قابلیت دسترسی ، انعطاف پذیری برنامه و طیف وسیعی از دوره ها نسبت به آموزش سنتی که دوره ی آنلاین می تواند از آن پشتیبانی کند. اما این یک جنبه منفی دارد و آن این است که تعداد کمی از دانش پذیرانی که برای دوره های آنلاین ثبت نام می کنند برای تکمیل و به پایان رساندن آن تلاش می کنند.

این نرخ بالای شکست به طور سنتی به فرسودگی شغلی یادگیرنده نسبت داده می شود. فرسودگی شغلی یا تحصیلی اتفاقی است که در صورت افزایش فشار در مدت طولانی برای دانش پذیران رخ می دهد. در این شرایط ، یادگیرندگانی که معمولاً دانش پذیران مشتاق ، سازمان یافته و سرزنده ای هستند ، خسته و بی احساس می شوند. آنها می توانند “تنبل” ، “بی انگیزه” یا “پراکنده” به نظر برسند ، وقتی به این واقعیت می رسند که هرچقدر سخت کار کنند باز هم به نتیجه ی دلخواهشان نمی رسند.

اغلب اوقات ، شرایطی که دانش پذیران فرسودگی تحصیلی را تجربه می کنند خارج از کنترل شما است. با این حال ، نحوه ساختار دوره شما می تواند عاملی در فرسودگی تحصیلی دانش پذیران باشد. با تغییر در نحوه ارائه مطالب ، می توانید به فراگیران کمک کنید تا اهداف یادگیری خود را تکمیل کرده و رضایت از تجربه یادگیری خود را بهبود بخشند.

برای حمایت از دانش پذیران خود و جلوگیری از فرسودگی تحصیلی دانش پذیران چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ این نکات را امتحان کنید.

  1. محتوای خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

بسیاری از مربیان با ارائه ی بیش از حد مطالب مقصر این موضوع هستند، یعنی بارگیری بیش از حد صفحات دوره با تعداد زیادی محتوای بدون وقفه. یادگیری این میزان محتوای زیادی برای یادگیرندگان دشوارتر است ، هم به دلیل خسته کننده بودن آنها و هم به دلیل اینکه برای تکمیل یادگیری آنها به زمان بیشتری احتیاج دارند.

فراگیران بیشتر زمانی دچار اشکال می شوند که در اواسط درس آن را رها کرده و سپس باید بعد از گذشت زمانی، از جایی که درس را قطع کرده بودند خودشان ادامه دهند. این باعث می شود که به خاطر سپردن اینکه در کجای این درس قرار دارند دشوارتر شود که خود منجر به ماندگاری کمتری در ذهن می شود.

هضم محتوایی که به قطعات کوچکتر تقسیم می شود ، آسان تر است و در صورت نیاز به نفس کشیدن ، به راحتی به دانش پذیران امکان می دهد مجددا درس را از سر بگیرند.

  1. محتوای تغذیه قطره ای برای کاهش ریزش دوره

بعضی اوقات یک یادگیرنده جدید برای یک دوره ثبت نام می کند و چندین درس را از دست می دهد و بعد از یک هفته به طور کلی از برنامه عقب می افتد. آنچه اتفاق افتاده این است که آنها سریعتر از آنچه بر آن تسلط داشته اند ، محتوا مصرف کرده اند. آنها نمی توانند سرعت را حفظ کنند و همین امر موجب شکست آنها می شود.
با محتوای دوره تغذیه قطره ای می توانید فراگیران خود را برای مدت طولانی تری مشغول کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا سریعاً فراگیران در یک بخش از مطالب پیشرفت کنند ، به طوری که یک یادگیرنده خیلی جلوتر از همسالان خود نباشد.

  1. برای بهبود تسلط ، از میکرو آزمونها استفاده کنید.

آزمون های خرد از این جهت که بار شناختی را کاهش می دهند و یک نقطه ورود آسان برای اطمینان از درک صحیح مطالب به دانش پذیران می دهند ، کمک بزرگی به آنها می کنند. با مرور مداوم مطالب درسی ، فراگیران درک بهتری از آنچه که به خوبی یاد گرفته اند، و آنچه که نیاز به کار بیشتر دارد ، به دست می آورند.

آزمونهای خرد همچنین در تقویت فوری مفاهیم پوشش داده شده در مطالب و در برجسته سازی اشتباهات در درک فراگیران قبل از یادگیری، مزایای شناختی دارد.

برای دسترسی بیشتر به محتوای خود ، مطالب خود را بشکنید ، در پایان هر جلسه استراحت ، یک مسابقه خرد قرار دهید و سپس در طول هفته میکرو آزمونها را به صورت قطره در اختیارشان قرار دهید تا دانش پذیران مشغول شوند.

  1. فراگیران را برای شرکت در مجمع دوره تشویق کنید.

حمایت جامعه برای بسیاری از دانش پذیران آنلاین بخش بزرگی از موفقیت فراگیران است. آموزش الکترونیکی می تواند تنها یک تلاش باشد ، اما همایش های دوره ای به دانش پذیران کمک می کند تا به طور معنی دار با همسالان ارتباط برقرار کنند. آنها بهتر می توانند با چالش ها مقابله کنند ، از طریق محتوا صحبت کنند و حتی مقالات یا ایده های مرتبط را از جای دیگر اینترنت به اشتراک بگذارند.
یک جامعه قوی همچنین می تواند مدت زمانی را که شما برای پاسخ دادن به سوالات دانش پذیر صرف می کنید ، کاهش دهد. با یک پایگاه اختصاصی همسالان ، دانش پذیران می توانند سریعتر از آنچه در صف انتظار می ایستند تا با شما صحبت کنند ، از یکدیگر بیاموزند. و اغلب اوقات ، فراگیران بیش از مراجعه مستقیم به مربی مشتاق کار با یکدیگر هستند.

۵- در صورت بروز مشكلات آماده ارائه خدمات باشيد.

گفته شد ، هر چقدر جامعه شما حمایت کند ، هیچ چیز جایگزین آنچه می توانید در حمایت شخصی از دانش پذیرانی که واقعاً به مشکل برخورد کرده اند ، نباشید. با روی آوردن به شما ، فراگیران امیدوارند که بتوانند تقویت نهایی مورد نیاز برای عبور از خط پایان را به دست آورند. آموزش شخصی می تواند بسیار ارزشمند باشد و دانش پذیرانی که این موضوع را درک می کنند مایل به پرداخت هزینه آن هستند.

بسیاری از مدرسان در دوره های آنلاین خود مقدار مشخصی از مشاوره شخصی را شامل می شوند و این یک ایده عالی است ، زیرا بیشتر فراگیران در صورت داشتن یک سوال ساده انتظار حداقل بازخورد را دارند. اما کسانی که مسائل پیچیده تری دارند با رزرو یک درس کامل یک به یک از طریق یک پلتفرم تماس ویدیویی بهتر می توانند به آنها کمک کنند. با ارائه تدریس خصوصی ، می توانید از زبان آموزان خود حمایت کرده و حاشیه سود خود را همزمان افزایش دهید.

کمک به فراگیران در جلوگیری از فرسودگی تحصیلی نتایج بهتری را برای همه به همراه خواهد داشت.
هیچ کس برای یک دوره آنلاین ثبت نام نمی کند برای اینکه شکست بخورد. بیشتر از آموزش سنتی ، دانش پذیرانی که محتوای آنلاین را انتخاب می کنند داوطلبانه این کار را می کنند. آنها انگیزه های قوی برای موفقیت دارند.

با کار با این دانش پذیران و ساختاردهی مطالب خود به روشی که به نفع آنها باشد ، دوره ای ایجاد می کنید که از فراگیران پشتیبانی می کنید.

تمام تلاش خود را برای کاهش فرسودگی دانش پذیران در دوره خود انجام دهید و بدین ترتیب همگی برنده ی این بازی باشید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: