آموزش همدلی در کلاس آنلاین

این مقاله همدلی را به عنوان یک مهارت آموختنی ارائه می کند که پایه و اساس ارتباطات قوی، همکاری، رهبری و ایجاد رابطه است.

بیاموزید که چرا طراحان و مربیان باید درس های همدلی را در دوره های خود تعبیه کنند و چگونه به طور آنلاین همدلی را آموزش دهند.

توسعه همدلی: ۱۰ راه برای تقویت آن در یک کلاس آنلاین

در دنیای آموزش، ما با مفاهیم قدیمی همدلی روبرو هستیم و آن را به عنوان پیش نیازی برای تسلط بر مهارت های قرن بیست و یکم بازتعریف می کنیم.

در حالی که همدلی اغلب به عنوان یک ویژگی شخصیتی در نظر گرفته شده است، اما در واقع یک مهارت است.

دانیل گولمن، که اصطلاح “هوش عاطفی” را ابداع کرد، سه نوع همدلی را شناسایی کرده است و توضیح می دهد که چگونه این سه با هم به بلوغ بین فردی منجر می شوند.

او با همدلی شناختی شروع می کند که از تلاش برای درک دیدگاه های دیگران ناشی می شود.

مورد بعدی همدلی اجتماعی است که با احساسات دیگران ارتباط برقرار می‌کند یا درک احساس دیگران.

دانیل گولمن می گوید که آخرین نگرانی، همدلانه، مهم ترین است. این تمایل به کمک به کسی است. این سه با هم با ایجاد حساسیت نسبت به احساسات دیگران، مهارت های بین فردی خوب را ارتقا می دهند.

حساس بودن فراتر از پذیرش و مدارا است زیرا یک عمل است. در آموزش همدلی به عنوان یک مهارت، ما به دانش پذیران خود یاد می‌دهیم که با حساسیت نسبت به دیگران رفتار کنند که این جزء کلیدی برای رشد هوش اجتماعی است.

دانش پذیران قبل از اینکه بتوانند مهارت‌های ارتباط مؤثر، همکاری و رهبری را بیاموزند، به یک پایه قوی در تمرین توسعه همدلی نیاز دارند.

دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا این مهارت ضروری را در مطالعه منتشر شده، فعال‌کننده‌های همدلی: ابزارهای آموزشی برای تقویت توسعه همدلی در کلاس‌های یادگیری خدمات گسترش می‌دهد.

امروزه، رهبران آموزش نقشی را که همدلی در تسلط بر مهارت‌های محل کار ایفا می‌کند و مفاهیم پیرامون همدلی در برنامه‌های درسی استاندارد ادغام می‌شوند را تشخیص می‌دهند.

در بسیاری از ایالات، کلمه “چشم انداز” را می توان در استانداردهای همه دروس مدرسه به جز تعداد بسیار کمی یافت.

در هدایت دانش پذیران به جستجوی دیدگاه‌ها، ما آنها را در مسیری قرار می‌دهیم که همدلی را تمرین کنند.

این تفکر باعث تغییر در زمینه طراحی آموزشی با تبدیل شدن بیشتر فرآیندهای طراحی کاربر محور به استاندارد شده است.

همانطور که طراحان شروع به تمرکز بر روی ساختن محیط های دیجیتالی می کنند که با دانش پذیران همدل باشد، ما نیز باید بر روش هایی تمرکز کنیم که به دانش پذیران خود یاد دهیم که یادگیرندگان همدل باشند.

همدلی را می توان حتی در یک کلاس آنلاین آموزش داد. همانطور که ما دوره های جدید را طراحی می کنیم، محتوا را به روز می کنیم و کلاس های فعلی را تسهیل می کنیم، دستورالعمل ها و استراتژی های زیر شایسته توجه جدی است.

۱٫ مدل همدلی

مشکلاتی که دانش پذیران با آن روبرو هستند را بشناسید و در تمام تعاملات مدرس و دانش پذیر مهربان باشید.

۲٫ خروجی های فراوانی را برای ارتباطات بین فردی هدایت شده در میان دانش پذیران فراهم کنید

به اشتراک گذاری افکار و دیدگاه ها به توسعه همدلی کمک می کند و می تواند در سناریوهای فعالیت های همزمان یا ناهمزمان انجام شود.

در چت‌ها و انجمن‌های زنده، بر مهارت‌های بین فردی تمرکز کنید، از دانش پذیران بخواهید که سؤالاتی ایجاد کنند و به یکدیگر پاسخ دهند.

بسته به LMS خود، به دنبال راه‌هایی باشید که دانش پذیران می‌توانند برای ساختن یک منبع کلاسی، مانند فرهنگ لغت تصویری با اصطلاحات مربوط به دوره، همکاری کنند و وسیله‌ای برای آن‌ها برای نظر دادن نوشته‌های یکدیگر فراهم کنید.

۳٫ تعاملات مثبت دانش پذیر با دانش پذیر را به شدت تشویق کنید

در مورد مشوق های کلاس و آنچه دانش پذیران برای دریافت آنها انجام می دهند فکر کنید.

اغلب، به یادگیرندگان برای کیفیت کار، تلاش یا مشارکت جوایزی تعلق می گیرد. هرچه دانش پذیران نشان، رتبه‌بندی یا امتیاز جایزه دریافت کنند، اولویت بیشتری به مشوق‌هایی می‌دهند که به تعاملات مثبت دانش پذیران پاداش می‌دهد.

تابلوهای بحث را که در آن دانش پذیران در مورد محتوای دوره بحث می‌کنند، تغییر دهید تا به شدت تعامل را تشویق کنید.

زمانی که دانش پذیران به پست‌های یکدیگر واکنش نشان می‌دهند، نشان‌ها یا امتیازهای جایزه بدهید.

۴٫ بازتاب خود و همتا را در تکالیف ایجاد کنید

انعکاس محتوا را به دانش تبدیل می کند. همانطور که ما نقاط قوت خود را شناسایی می کنیم، چالش هایی را که دیگران ممکن است با آن مواجه شوند، تشخیص می دهیم.

از سؤالاتی استفاده کنید که دانش پذیران را در نقد دقیق خود و همکلاسی هایشان راهنمایی کند.

۵٫ طراحی وظایف با استفاده از تکنیک های یادگیری تجربی

به دنبال راه هایی برای گسترش محیط یادگیری به دنیای واقعی باشید. از آنها بخواهید منابعی را در جوامع خود جستجو کنند که به مفاهیم تدریس شده در کلاس مربوط می شود.

با مقایسه، تأمل و استنباط، سؤالاتی ایجاد کنید که آنها را در تجربه آنچه می یابند راهنمایی کند.

برای مثال، انجمنی را باز کنید که در آن دانش پذیران نمونه‌های واقعی از یک اصل را که در کلاس آموزش داده شده است بیابند، اما مثال‌های خود را توضیح نمی‌دهند.

در عوض، آنها نمونه‌های ارسال شده توسط دیگران را می‌خوانند و به هر یک پاسخ می‌دهند و می‌گویند که به اعتقاد آنها این ارتباط چیست.

این را می توان در صورت نیاز برای موضوعات مختلف گسترش داد.

۶٫ پروژه هایی را برنامه ریزی کنید که حس جامعه را ارتقا می دهند

دانش پذیران دبیرستان مجازی ناحیه مدرسه ای یورک منابع دوزبانه برای اسپانیایی زبانان بازدیدکننده از موزه زندگی ویرجینیا ایجاد کردند.

برای ایجاد علاقه به پروژه، معلم از دانش پذیران خواست تا به سؤالات یک تور که به زبانی که دانش پذیران نمی دانستند ارائه شده بود، پاسخ دهند.

به این ترتیب، دانش پذیران با احساساتی که ممکن است فرد در هنگام تکیه بر زبانی ناآشنا تجربه کند، آشنا شدند.

۷٫ دوره کاربر محور به ایجاد یادگیرندگان همدل کمک می کند

ابزارهایی را در دوره بسازید که بیانگر تمایل واقعی برای دانستن بیشتر در مورد دانش پذیران باشد. تکالیفی ایجاد کنید که انتخاب دانش پذیر را ارائه دهد.

۸٫ فراگیران را اغلب، اما نه به طور گسترده، نظرسنجی کنید

نظرسنجی هایی که بیش از پنج سوال دارند کمتر پاسخ داده می شوند. از یک نظرسنجی ساده و دقیق برای به دست آوردن بینش سریع در مورد توانایی های فنی یادگیرندگان قبل از پروژه استفاده کنید، سپس از این یافته ها برای کمک به کاربران بی میل که ممکن است ناامید شوند استفاده کنید.

۹٫ آسیب پذیری اکسپرس

با احترام، از دانش پذیران بخواهید که نظرات خود را ارائه دهند. فضاهایی را در دوره طراحی کنید که بازخورد صادقانه را بخواهید و از نظرسنجی ها با کادر نظر استفاده کنید.

اما مهمتر از همه، به عنوان مربی، مستقیماً از دانش پذیران بپرسید که در مورد یک پروژه چه احساسی داشتند و چه مشکلاتی را تجربه کردند.

۱۰٫ مهارت را به یک قدرت تبدیل کنید

چندین فرهنگ لغت رایج نیز همدلی را به عنوان یک قدرت، یعنی قدرت ورود تخیلی به احساسات شخص دیگر تعریف می کنند.

ما می توانیم دانش پذیران را برای ایجاد انگیزه در یکدیگر توانمند کنیم.

آموزش توسعه همدلی در کلاس آنلاین یک گام طبیعی در تکامل آموزش آنلاین است.

یادگیری از راه دور از تبادل اطلاعات به طیف ظریف‌تر تعامل انسانی تکامل یافته است.

هر چه بیشتر به یادگیری آنلاین تکیه کنیم، بیشتر به دنبال راه هایی برای انسانی کردن آن، تغییر آن و برداشتن آن یک قدم جلوتر می گردیم.

در زمینه طراحی، این مسیری است که ما به منظور بهبود کارایی محتوای آموزشی ایجاد می کنیم، چه برای آموزش شرکتی طراحی کنیم و چه برای دنیای آموزش.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: