پنج نکته برای شروع یک برنامه یادگیری ترکیبی


امروزه در مورد یادگیری ترکیبی و مزایایی که می تواند هم در کلاس و هم در محیط شرکت ها داشته باشد صحبت های زیادی شده است.

اکثر مردم می دانند که باید از استراتژی های یادگیری ترکیبی استفاده کنند، اما اگر شما تا به حال برنامه یادگیری ترکیبی را اجرا نکرده اید، نمی دانید که چگونه شروع کنید.

به دنبال تکنیک های یادگیری ترکیبی بصورت آنلاین، احتمالا احساس خستگی در شما ایجاد می شود. ابزارهای نرم افزاری بسیاری وجود دارد که بسیار عالی است، اما همچنین گیج کننده است.

آیا ابتدا در فناوری فانتزی سرمایه گذاری می کنید؟ اگر کمی از فن آوری استفاده کنید، چگونه یک روش یادگیری ترکیبی را با استفاده از دستگاه های تلفن همراه به کار می گیرید؟ بهترین روش ها برای اجرای برنامه یادگیری ترکیبی چیست تا به حداکثر خرید از جانب دانش پذیران برسید؟

اینها همه سوالات معتبری هستند و مطمئناً خوب است اگر به آنها فکر می کنید. با این حال، نیازی نیست که از ابتدا همه پاسخ ها را داشته باشید.

اگر تازه شروع کرده اید، در اینجا پنج روش برای شروع ترکیب وجود دارد:

۱- با فناوری آسان شروع کنید

در حالی که ابزارهای فناوری در دسترس ما عالی هستند، برخی از آنها آسان تر از بقیه قابل استفاده هستند. ابزارهایی را انتخاب کنید که به کمترین “دانش فنی” نیاز دارند. اگر بصری باشند، استفاده از آنها افزایش می یابد.

۲- از کم شروع کنید

برای جایگزینی یادگیری ترکیبی، نیازی به تغییر کل دوره خود ندارید. در ابتدا از آن به روش های کوچک استفاده کنید و همزمان با راحت تر شدن با آن شیب بگیرید.

۳- بر اساس بازخورد سازگار شوید

همانطور که رویکرد یادگیری ترکیبی را در کلاس خود پیاده می کنید، از دانش پذیران خود بازخورد بگیرید و دوره را متناسب با آن تنظیم کنید. موفقیت برنامه به مشارکت برمی گردد. چیزی را که کاربردی نیست اجبارا استفاده نکنید.

۴- تمرکز بر همکاری

یادگیری ترکیبی هنگامی که تأکید زیادی بر همکاری وجود داشته باشد، بهترین نتیجه را می دهد. اطمینان حاصل کنید که ابزارهایی که استفاده می کنید همکاری دیجیتال را به طرق مختلف (چت، گروه، انجمن و غیره) ترغیب می کنند.

۵- مقیاس وقتی آماده شد

بعد از اینکه قسمتهای کوچک برنامه درسی خود را با موفقیت آمیختید، وقت آن است که کلاس خود را ورق بزنید. سخنرانی ها را با فیلم و اینفوگرافیک به محتوای خرد آنلاین تبدیل کنید. از زمان کلاس برای یادگیری و تمرینات فعال استفاده کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: