جایگزین اسکای روم

بعضی از کاربران اسکای روم به دنبال جایگزین اسکای روم برای برگزاری کلاس های آنلاین خود هستند. اسکای روم یک پلتفرم ایرانی برگزاری کلاس های آنلاین است که در سال های اخیر به خصوص با شیوع کرونا توانسته کاربران زیادی در ایران جذب نماید.

اسکای روم یک سامانه اشتراکی برگزاری کلاس آنلاین است که به ادعای شرکت پشتیبان آن توسط برنامه نویسان ایرانی طراحی و توسعه داده شده و یک محصول کاملا بومی است. بزرگترین مزیت اسکای روم سادگی و فارسی بودن آن است.

اما هزینه برگزاری کلاس و وبینار در اسکای روم به نسبت امکانات کمی که دارد (مثلا عدم امکان ضبط کردن جلسه و عدم دسترسی کاربرانی که از کلاس جا مانده اند، عدم امکان گروه بندی و…) بسیار بالاست.

ادوبی کانکت جایگزین اسکای روم

یکی از جدی ترین گزینه ها برای جایگزین اسکای روم نرم افزار محبوب و قدرتمند ادوب کانکت هست. از این رو ما در سامانه کلاس روم برای برگزاری کلاس های آنلاین سراغ پلتفرم ادوبی کانکت رفتیم و با فارسی کردن و ترجمه اختصاصی آن و سفارشی سازی محیط کاربری، همه نیازهای مدرسان و مراکز آموزشی برای یک تدریس ایده آل را فراهم کرده ایم.

ادوبی کانکت، قدیمی ترین و قدرتمندترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین است که توسط شرکت معروف امریکایی ادوبی طراحی شده است. کمتر کاربر ایرانی است که حداقل یکی از نرم افزارهای شرکت ادوبی را روی کامپیوتر خود نداشته باشد. فتوشاپ، ادوبی ریدر، و ادوبی اکروبات محبوب ترین نرم افزارهای این شرکت در ایران است. ایندیزاین، آدیوشن، پریمیر از دیگر محصولات این شرکت است که گرافیستها و طراحان کتاب، صدابرداران و ادیتورهای صدا و تدوینگران با آن سروکار دارند.

همه امکانات معمول و مورد نیاز برای برگزاری یک کلاس آنلاین حرفه ای همراه با امکانات و آپشن های بسیار متنوع در ادوبی کانکت در دسترس است و با فاصله ای زیاد از سایر رقبا، بهترین و کاملترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین در جهان است و می تواند بهترین جایگزین اسکای روم برای کاربرانی که قصد کوچ کردن به یک پلتفرم جدید را دارند باشد.

ادوبی کانکت در سال های گذشته تاکنون امتحان خود را پس داده و بیشترین رضایت و محبوبیت را بین مدرسان و دانشجویان کلاس های آنلاین در ایران و جهان دارد.

البته استفاده از ادوبی کانکت برای کاربران ایرانی دردسرها و معایبی هم دارد که همین تردیدهایی در برخی کاربران به عنوان جایگزین اسکای روم ایجاد کرده که اغلب آنها در نسخه جدید و با تغییراتی که ما در کلاس روم در این نرم افزار اعمال کرده ایم برطرف شده است.

بزرگترین ایراد نسخه های قبلی ادوبی کانکت این بود که بدون نیاز به نصب فلش پلیر و نرم افزار ادوبی کانکت در گوشی یا کامپیوتر امکان شرکت در کلاس برای کاربران نبود. کاربرها ابتدا باید فلش پلیر و ادوبی کانکت را روی سیستم خود نصب می کردند بعد می توانستند وارد کلاس شوند. در نسخه جدید ادوبی کانکت، این نقص برطرف شده و کاربران چه با گوشی و چه کامپیوتر بدون نصب هیچ برنامه اضافه ای و از طریق براوزر امکان ورود به کلاس را دارند.

نقص دوم عدم پشتیبانی از فونت فارسی و بهم ریختن فونت در چت و یادداشت و نظرسنجی و … بود. که این هم در نسخه جدید برطرف شده. اگر کاربران از طریق براوزر وارد کلاس شوند فونت فارسی کاملا درست و بدون بهم ریختگی نمایش داده می شود. ولی اگر با اپلیکیشن وارد کلاس شوند مشکل فونت همچنان وجود دارد.

اما نقطه ضعف سوم برای کاربران ایرانی این است که پنل کلاس به زبان انگلیسی است و زبان فارسی ندارد. این نقص هم توسط تیم فنی کلاس روم برطرف شده و همه کلاس های سامانه کلاس روم در محیط ادوبی کانکت و به زبان فارسی برگزار می شود.

کلاس روم جایگزین اسکای روم

شما در کلاس روم همه امکانات برگزاری کلاس و دوره های آنلاین را یکجا در اختیار خواهید داشت. علاوه بر همه امکاناتی که در اسکای روم برای برگزاری کلاس آنلاین وجود دارد، امکان برگزاری انواع آزمون، تعریف تکلیف درسی، بارگذاری و نمایش انواع محتوای آفلاین، تعریف مسیر آموزشی برای کاربران، صدور گواهینامه، فروش دوره و بسیاری دیگر از امکانات را یکجا خواهید داشت. ما کلاس روم را به عنوان جایگزین اسکای روم به شما پیشنهاد می کنیم.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: