ابزارهایی برای ایجاد انجمن های دوره های آنلاین


ایجاد یک دوره آنلاین چیزی فراتر از ارائه محتوا است. اگر باهوش باشید، یک جامعه می سازید!

وقتی مشتری خود را رشد می دهید، معمولاً اجازه می دهید که یادگیرندگان بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. این برای همه مطالب درسی قابل استفاده نیست اما جای تعجب دارد که در انواع مختلف اعمال می شود.

به طور کلی ما مردم فرصت های اجتماعی را ترجیح می دهیم و محبوبیت سیستم عامل های شبکه های اجتماعی به همین دلیل است.

اینترنت مکانی برای تعامل است، خواه در نظرات، به اشتراک گذاری عکس ها، توییت کردن یا فیلم ها.

با توجه به این که مردم قبلاً به تنظیمات اجتماعی آنلاین عادت کرده اند، اجرای یک جنبه اجتماعی برای دوره های شما بسیار آسان تر عمل می کند.
ایجاد جنبه های اجتماعی برای برنامه یادگیری آنلاین دشوار نیست. در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • گروه فیس بوک بسته : همه می دانند که چگونه از آن استفاده کنند بنابراین هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد. به علاوه، نیازی به نام کاربری و گذرواژه اضافی نیست. هرچند مراقب باشید زیرا شما مالک سیستم عامل نیستید، بنابراین تغییرات سیاست ممکن است تأثیرات ناخواسته داشته باشد.
  • تالارها : روش اصلی تعامل آنلاین افراد، راه اندازی انجمن ها آسان است و به شما این امکان را می دهد که برای فعالیت های مستمر به افراد اعتبار و نفوذ دهید.
  • نمایه های اجتماعی: انجام این کار با وردپرس آسان است، می توانید از BuddyPress برای ایجاد پروفایل های اجتماعی مشابه فیس بوک استفاده کنید.
  • Slack : با افزایش محبوبیت هر دقیقه، Slack ایجاد اتاق گفتگو برای تعامل دانش پذیران را آسان می کند. کمی کمتر از گزینه های فوق سازماندهی شده اما همچنان برای تعامل عالی است.

اگر هنوز دوره خود را شروع نکرده اید، ممکن است نگران خالی بودن مولفه های اجتماعی خود باشید.

در ابتدا قطعاً اینگونه خواهد بود. برخی از افراد با متوقف کردن در راه اندازی این موارد، این مسئله را حل می کنند. این می تواند تا زمانی که طولانی نباشد موثر عمل کند.

بهتر است تنظیم یک ایمیل خودکار (پس از خرید یا ثبت نام) که به مشتریان شما پیوند یا دستورالعمل هایی برای مولفه های اجتماعی دوره شما می دهد را در دستور کار خود قرار دهید.حتی می توانید با معرفی خودشان به آنها امتیاز دهید.

اگر قبلاً یک دوره (یا چندین دوره) داشته اید و راهی برای تعامل دانش پذیران ندارید، ما یکی از گزینه های بالا را اکیداً توصیه می کنیم.

اگر هنوز دوره خود را منتشر نکرده اید، مطمئن شوید که چگونه می خواهید فراگیران با یکدیگر و محتوای آن ارتباط برقرار کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: