استفاده از گیمیفیکیشن در کلاس های آنلاین


امروزه ما چیزهای زیادی در مورد گیمیفیکیشن می شنویم و تقریباً ۹۹٪ اوقات در متن دوره های آنلاین این مسئله وجود دارد.

فناوری این امکان را فراهم کرده است که برخی از عناصر گیمیفیکیشن کاملاً شسته و رفته در دوره های دیجیتالی گنجانده باشد.

می توانید بر روی صفحه، نشان های اعطا شده، امتیازات اعطا شده، تابلوهای امتیازات، دستاوردهای قفل شده و موارد دیگر دارای نشان را ببینید. این واقعا می تواند یک تجربه یادگیری لذت بخش ایجاد کند.

اما در مورد برنامه های آموزش زنده چطور؟ آیا اینها می توانند از اصول مشابه بازی سازی بهره مند شوند؟

مفاهیم ساده “پاداش” برای مدت طولانی در آموزش مربیان وجود داشته است. لابد به یاد دارید که در دوران ابتدایی معلمین ما برای رفتار خوب، خوب انجام دادن وظایف، کمک به دانش آموزان دیگر و … به ما امتیاز می دادند (مثل کارت های صد آفرین و …).

در حالی که چنین چیزی در رویدادهای آموزش زنده امکان پذیر است. پرورش این سطح از فرهنگ بازی به زمان نیاز دارد.

با این حال، اگر مخاطبان زیادی دارید، می توانید با قرار دادن آنها در تیم، کار خود را شروع کنید. این روند جدول رتبه بندی و اعطای جایزه را بسیار آسان می کند.

شما می دانید که چگونه یک نشان در صفحه آنلاین در یک دوره آنلاین ظاهر می شود؟ با ایجاد نشان های بسیار بزرگ و اعطای نشان به گروهی از دانش پذیران، می توانید از همین رفتار کپی کنید. اگر یک رویداد چند روزه دارید، اجازه دهید امتیازات و نشان های کسب شده از مزایای آن استفاده کند… مانند ژتون یک نوشیدنی رایگان.

مطمئناً شما باید بهترین راه استفاده از گیمیفیکیشن را برای رویداد زنده خود ارزیابی کنید.

در اینجا یک نکته برای ایجاد خرید وجود دارد: ایجاد یک دوره مقدماتی (آنلاین) یک ساعته که شرکت کنندگان باید قبل از رویداد در آن شرکت کنند.

در این دوره، سیستم point and badge را در کار خود بگنجانید و برای توضیح آن نکته ای بیان کنید. سپس، هنگام ورود افراد می توانید به آنها بگویید که همین عناصر در طول دوره آموزش قابل استفاده خواهند بود!

ما قول می دهیم که استفاده از گیمیفیکیشن در یک رویداد زنده نتایج مثبتی برای آموزش شما خواهد داشت. مطمئناً، بعضی از افراد واقعاً به آن علاقه نشان نخواهند داد.

نکته مهم این است که آنها محتوا را به هر حال به خاطر بسپارند تا وقتی که این اتفاق می افتد، اهداف شما نیز محقق خواهد شد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: