چگونه هوش مصنوعی تجربه یادگیری را تغییر می دهد

هوش ما چیزی است که ما را انسان می کند، و هوش مصنوعی امتداد این کیفیت است.

– یان لیکان، استاد دانشگاه نیویورک

هوش مصنوعی شاخه‌ای از علم است که به تولید و مطالعه ماشین‌هایی با هدف تحریک فرآیندهای هوش انسانی می‌پردازد.

هدف اصلی هوش مصنوعی بهینه سازی فرآیندهای معمول، بهبود سرعت و کارایی آنها است (به شرطی که به درستی پیاده سازی و پشتیبانی شده باشد).

در نتیجه، تعداد شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند همچنان در سراسر جهان رو به افزایش است.

طبق گزارش Research and Markets، «تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که بازار هوش مصنوعی در بخش آموزش ایالات متحده با CAGR 47.77 درصد در دوره ۲۰۱۸-۲۰۲۲ رشد کند».

ابزارهای هوش مصنوعی عمدتاً با ۳ اصل اساسی مطابقت دارند

یادگیری کسب و پردازش تجربه جدید، ایجاد مدل های رفتاری جدید

خود تصحیح اصلاح الگوریتم ها برای اطمینان از دقیق ترین نتایج

استدلال انتخاب الگوریتم های خاص برای حل یک کار خاص

و به ۴ شکل اصلی ارائه شده است

اشکال هوش مصنوعی در ردیف اول توانایی یادگیری از تجربه خود را ندارند.

با توجه به فرصت‌های بزرگ، ابزارهای هوش مصنوعی برای هر بخش از جمله بخش آموزشی باز است. به نظر می رسد پذیرش فناوری یکی از امیدوارکننده ترین راه ها برای تحول سازمان ها باشد.

نقش هوش مصنوعی در آموزش

پذیرش جهانی فناوری در آموزش، شیوه آموزش و یادگیری ما را متحول می کند. هوش مصنوعی یکی از تکنیک‌های مخرب برای شخصی‌سازی تجربه گروه‌های مختلف یادگیری، معلمان و مربیان است.

به این صورت است که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است برای بهبود فرآیندهای مطالعه استفاده شوند

۱٫ آموزش را شخصی سازی کنید

هوش مصنوعی کمک می‌کند تا بفهمد دانش پذیر چه کار می‌کند و چه چیزی نمی‌داند، و با در نظر گرفتن شکاف‌های دانش، یک برنامه مطالعه شخصی برای هر دانش پذیر ایجاد می‌کند.

به این ترتیب، هوش مصنوعی با توجه به نیازهای خاص دانش پذیر، مطالعه می‌کند و کارایی آنها را افزایش می‌دهد.

برای انجام این کار، بسیاری از شرکت‌ها هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهند تا با تئوری فضای دانش، شکاف‌های دانش را تعریف و نمایش دهند، با در نظر گرفتن پیچیدگی روابط مفاهیم علمی بین یکدیگر (یکی می‌تواند یادگیری دیگری را تحریک کند یا مبنایی برای پر کردن شکاف).

۲٫ محتوای هوشمند تولید کنید

درس های دیجیتال

رابط‌های یادگیری دیجیتال با گزینه‌های سفارشی‌سازی، کتاب‌های درسی دیجیتال، راهنمای مطالعه، درس‌های کوچک و موارد دیگر را می‌توان با کمک هوش مصنوعی تولید کرد.

تجسم اطلاعات

روش‌های جدید درک اطلاعات، مانند تجسم، شبیه‌سازی، محیط‌های مطالعه مبتنی بر وب، می‌توانند توسط هوش مصنوعی تقویت شوند.

به روز رسانی محتوای آموزشی

علاوه بر این، هوش مصنوعی به تولید و به روز رسانی محتوای درس ها کمک می کند، اطلاعات را به روز نگه می دارد و آن را برای منحنی های مختلف یادگیری سفارشی می کند.

۳٫ مشارکت در اتوماسیون وظایف

ساده‌سازی وظایف اداری نمره‌دهی، ارزیابی و پاسخ به دانش‌ پذیران یک فعالیت زمان‌بر است که می‌تواند توسط معلم با استفاده از هوش مصنوعی بهینه شود.

آیا نکاتی را که Gmail در پیام‌هایی که بر اساس نمای کلی پیام‌های فعلی و گذشته خود به‌علاوه ملزومات واژگان تجاری خود می‌نویسید، ارائه می‌کند، به خاطر دارید؟

داشتن چنین گزینه ای در هر سیستم مدیریت یادگیری یا پلتفرم یادگیری که بازخورد را در نظر می گیرد بسیار عالی خواهد بود.

سپردن مجموعه‌ای از وظایف معمول به هوش مصنوعی به معلمان کمک می‌کند تا فضا را برای چیزهای مهم‌تری باز کنند.

تمرکز بر درجه‌بندی تکالیف غیرممکن به هوش مصنوعی، خودآموزی، ارتقای کیفیت دروس.

۴٫ تدریس خصوصی انجام دهید

برنامه‌های مطالعه شخصی که به طور مداوم در حال تکامل هستند، شکاف‌های دانش پذیر را برای پر کردن در طول درس‌های فردی در نظر می‌گیرند.

تدریس خصوصی و حمایت از دانش پذیران خارج از کلاس درس به دانش پذیران کمک می‌کند تا با این دوره هماهنگی داشته باشند و والدین خود را از تقلا برای توضیح جبر به فرزندان خود باز دارند.

معلمان هوش مصنوعی صرفه جویی زیادی در زمان برای معلمان دارند، زیرا نیازی به صرف زمان اضافی برای توضیح موضوعات چالش برانگیز برای دانش پذیران ندارند.

با استفاده از ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی یا دستیارهای شخصی مجازی هوش مصنوعی، دانش پذیران می‌توانند با درخواست کمک بیشتر در مقابل دوستان خود از شرمندگی جلوگیری کنند.

۵٫ اطمینان از دسترسی به آموزش برای دانش پذیران با نیازهای ویژه

پذیرش فناوری های خلاقانه هوش مصنوعی راه های جدیدی را برای تعامل برای دانش پذیران با ناتوانی های یادگیری باز می کند.

هوش مصنوعی امکان دسترسی به آموزش را برای دانش پذیران با نیازهای ویژه فراهم می‌کند: ناشنوا و کم شنوا، کم بینا، افراد مبتلا به ASD…

ابزارهای هوش مصنوعی را می توان با موفقیت برای کمک به هر گروهی از دانش پذیران با نیازهای ویژه آموزش داد.

مزایای هوش مصنوعی برای دانش پذیران

دسترسی به یادگیری

با کمک های هوش مصنوعی مبتنی بر آنلاین، دانش پذیران همیشه به یادگیری دسترسی دارند.

آنها آزادند که روز خود را بدون اینکه به مکان خاصی مرتبط باشند برنامه ریزی کنند.

آنها می توانند در حال حرکت، در هر مکان و زمانی که بخواهند مطالعه کنند. آنها می توانند برنامه خود را بر اساس پربازده ترین ساعات خود بسازند.

تعامل بهتر

برنامه های فردی، وظایف سفارشی، تعامل با فناوری های دیجیتال و توصیه های شخصی بخشی از رویکرد شخصی هر دانش پذیر با استفاده از هوش مصنوعی است.

 علاوه بر این، رویکرد شخصی به دانش پذیران کمک می‌کند تا احساس خاصی داشته باشند، مشارکت آنها را افزایش می‌دهد و علاقه آنها را به مطالعه افزایش می‌دهد.

فشار کمتر

دروس متناسب با نیازهای گروه های مختلف یادگیری به دانش پذیران اجازه می دهد تا آنها را با یکدیگر مقایسه نکنند.

قبلاً دانش پذیر باید در جلوی کلاس از معلم کمک می خواست.

اکنون کافی است با استفاده از یک دستیار مجازی شخصی یک پرس و جو را تایپ کنید و یک توضیح فوری دریافت کنید.

این فرصت‌های ارائه‌شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی باعث می‌شود پیشرفت شخصی به منصه ظهور برسد و فشار در کلاس درس کاهش یابد.

فشار کمتر به معنای استرس کمتر و اشتیاق بیشتر برای مطالعه است.

نحوه شروع پیاده سازی هوش مصنوعی

اگر هوش مصنوعی را به عنوان گزینه ای برای سفارشی کردن تجربه یادگیری در نظر می گیرید، این مراحل به شما در برنامه ریزی پروژه کمک می کند.

نیازها و فناوری های هوش مصنوعی خود را شناسایی کنید

نقطه شروع پیاده سازی هر فناوری، شناسایی نقاط دردناکی است که این فناوری می تواند برطرف کند.

گلوگاه های سیستم را پیدا کنید و روش هایی را که هوش مصنوعی برای بهینه سازی این فرآیندها ارائه می دهد، تحقیق کنید.

اهداف استراتژیک تحول هوش مصنوعی در سازمان خود را تعیین کنید

اشتهای خود را مشخص کنید: آیا می خواهید زودهنگام پذیرنده باشید یا دنبال کننده؟

کدام فناوری برای شرکت شما مناسب تر است؟ آیا از اشکالات هوش مصنوعی آگاه هستید و چگونه می خواهید آنها را برطرف کنید؟

فناوری هوش مصنوعی باید به تکمیل کدام اهداف تجاری کمک کند؟ بر اساس پاسخ به این سؤالات، باید یک تحلیل هزینه و فایده برای اتوماسیون و تقویت هوش مصنوعی ایجاد کنید.

فرهنگ، استعداد و فناوری مناسب را ملاقات کنید

برای استفاده حداکثری از ابزارهای هوش مصنوعی، نه تنها باید تیم مناسبی را برای پذیرش این فناوری انتخاب کنید، بلکه باید محیط مناسبی را با بینش های تحلیلی و متمرکز بر تصمیمات عملی در تمام سطوح سازمانی ایجاد کنید.

روش های هوشمند برای کنترل نتیجه تحول هوش مصنوعی

ایجاد محیطی برای انسان ها و هوش مصنوعی برای کار در کنار یکدیگر، اطمینان از شفافیت فرآیندها و همگام شدن با ملاحظات و معیارهای کلیدی پذیرش هوش مصنوعی مهم است.

بر اساس ویژگی‌های سفارشی سازمانتان و نوع هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده، در مورد شاخص‌های عملکردی برای ردیابی، نگرانی‌های امنیتی برای تحت کنترل نگه داشتن و اکوسیستم‌های فنی برای پشتیبانی تصمیم بگیرید.

یادگیری شخصی شده با هوش مصنوعی امکان پذیر شده است

اگر با روندهای جهانی همراه هستید، می دانید: شخصی سازی همه جا وجود دارد.

 مزیت اصلی هوش مصنوعی امکان آموزش آن برای انجام یک لیست طولانی از وظایف است که به گونه ای رویکردی شخصی برای آموزش ارائه می دهد.

این یک راه حل جهانی برای به دست آوردن مجموعه ای از ابزارهای متناسب با نیازهای خاص یادگیرندگان و مربیان برای بهینه سازی روال آنها، افزایش کارایی، بهبود دسترسی و مقیاس کردن فرآیندها است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: