امکان تحصیل آنلاین در خارج از کشور بعد از شیوع ویروس کرونا

امکان تحصیل آنلاین در خارج از کشور بعد از شیوع ویروس کرونا

تهیه شده توسط تحریریه سامانه کلاس آنلاین کلاس روم

با درگیر شدن بسیاری از کشورهای جهان در بیماری کرونا، محدودیت هایی برای سفر به علت خطرات ناشی از آن ایجاد شده که تحصیل در خارج از کشور را نه تنها دشوار ، بلکه غیرممکن ساخته است.

اما این بدان معنا نیست که دانش پذیران با فرهنگ های دیگر آشنا نشوند و نخواهند به تحصیل علم در کشورهای دیگر ادامه دهند.

در حالت ایده آل ، دانش پذیران با مراجعه به کشورهای دیگر به تحصیل می پرداختند و در زمینه های مختلف فرهنگی اطلاعات کسب می کردند. اما از آنجا که سفر به خارج از کشورها به دلیل COVID-19 ممنوع است اکنون این سوال مطرح می شود: چگونه می توان تحصیل در خارج از کشور را انجام داد؟


در حال حاضر تنها راه پیش رو و تنها راه حل ممکن برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور آموزش آنلاین است. شیوه ای که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در این روش دانشجویان می توانند در دوره هایی که فرسنگ ها دورتر از محل زندگی و کشور محل سکونتشان برگزار می شود شرکت کنند. همین طور مدارس و دانشگاههای مختلف می توانند دوره های خود را به صورت آنلاین و بین المللی برگزار کنند تا افراد بیشتری بتوانند از مزایای دوره های آنان بهره مند شوند. این دوره ها از طریق پیشرفته ترین سیستم عامل های موجود ارائه می شود.

بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که از راه دور تدریس می شود. در این مدت توانایی آنلاین دانشگاههای خارجی به طرز چشمگیری افزایش یافته است زیرا آنها مجبور به تغییر اینترنت به دلیل همه گیری این دوره ها شده اند. بنابراین، تحصیل در خارج از کشور به صورت آنلاین کاری است که می تواند بلافاصله جایگزین سفر به خارج از کشور و تحصیل در دانشگاههای بین المللی شود.

درک گسترده تر

دوره های بالقوه می تواند شامل مطالعات تغییر اقلیم در آلمان یا بهداشت روان در دانمارک باشد. یا مربیان می توانند با مهاجرت در ایتالیا ، تعامل دین و سیاست در هند و حتی حقوق بشر در هنگ کنگ مقابله کنند. دانشجویان حتی می توانند در مجموعه ای از دوره ها در مورد پاسخ کشورهای مختلف به بیماری همه گیر COVID-19 ثبت نام کنند.

تحصیل مجازی در خارج از کشور همچنین دانشجویان بیشتری را قادر می سازد تا در معرض دید سایر کشورها قرار بگیرند زیرا هزینه آن بسیار کمتر است. همه دانشجویان به راحتی از پس هزینه های سفر و سایر هزینه های زندگی در خارج از کشور برنمی آیند.

تحصیل در خارج از کشور دارای مزایای مهم شغلی و مالی است. یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ از موسسه آموزش بین المللی نشان داد که تحصیل در خارج از کشور منجر به کسب مهارتهای مهم مختلفی می شود که برای محیط کار معاصر ضروری است. بعلاوه ، ۷۸٪ از مصاحبه شوندگان اظهار داشتند که آنها در مورد مصاحبه های شغلی خود در مورد تجربه تحصیل در خارج از کشور بحث کرده اند.

رفع موانع

برای اینکه تحصیل مجازی در خارج از کشور به بخش بزرگتری از آموزش عالی تبدیل شود ، باید ابتدا موانع را از سر راه برداشت.

اولین مانع مقاومت در برابر روسای دانشگاه است. برای آنها تحصیل در خارج از کشور منحصراً با سفر فیزیکی به کشور دیگر تعریف می شود. البته این قابل درک است ، زیرا بسیاری از دانشجویان خارج از کشور ، به طور خلاصه ، تجربیات فرهنگی و اجتماعی خارج از کلاس را برای تجربه کلی خود مهم می دانند. این مدیران اما متناسب با دنیای مبتلا به COVID-19 فکر نمی کنند.

باید پذیرفت که روشهای دیگری نیز برای آموزش دانشجویان وجود دارد، فراتر از روشی که در هر کشور و مختص آن کشور انجام می شود. در حالی که تمایل به اطمینان از یکپارچگی علمی قابل درک است، مواجهه دانشجویان با روشهای دیگر برای آموزش و یادگیری لازم به نظر می رسد.

در حال حاضر تنها بخش کوچکی از دانشجویان در دوره ای که مدرک خود را می گیرند در خارج از کشور تحصیل می کنند. در دنیای متزلزل از یک بیماری همه گیر – که مطمئناً بسیاری از اقدامات سنتی آموزش عالی باید دوباره ایجاد شود – تحصیل مجازی در خارج از کشور این امکان را فراهم می کند تا دانشجویان درک عمیق تری از دیدگاه ها و ایده های سایر نقاط جهان داشته باشند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: