ویرایش محتوای یادگیری الکترونیکی

ویرایش خوب در نوشتن عالی است. این کار می تواند محتوای آموزش الکترونیکی شما را به سطح عالی برساند.
من هرگز این تفسیر قدیمی را دوست ندارم که “هیچ نویسنده بزرگی وجود ندارد، فقط ویراستاران عالی هستند.” اما واقعیتی در این زمینه وجود دارد، از این جهت که هیچ کس اولین بار پیش نویس کامل را نمی نویسد، و حتی متبحرترین نویسندگان نیز به یک ویرایشگر ماهر برای افزودن زرق و برق و ساختار به کار خود نیاز دارند.

نوشتن و ویرایش یک فرآیند همزیستی است. هر ویرایشگر خوبی بلد است که خوب بنویسد و هر نویسنده خوبی هم باید بتواند کارهای خودش را ویرایش کند. در صنایع حرفه ای، این مجموعه مهارت های مرتبط به تخصص تبدیل شده اند، اما اکثر مدرسان آنلاین منابع لازم را برای استخدام یک ویرایشگر حرفه ای ندارند. و این بدان معناست که اگر می خواهید نوشتار شما بدرخشد، باید برخی از مهارت های ویرایش را بیاموزید.

خوشبختانه نوشتن مهارتی است که اغلب با انجام کار آموخته می شود و ویرایش نیز همان است. اما اگر تازه شروع به کار کرده اید و یا به اصول اولیه نیاز دارید، این نکات می تواند به شما کمک کند تا روند ویرایش شما را برای ایجاد محتوای آموزش الکترونیکی بهبود بخشد.

  1. از طرح کلی برای ایجاد ساختار و گام به گام در برنامه درس خود استفاده کنید.

بسیاری از مردم تصور می کنند که ویرایش در سطح کلمات اتفاق می افتد، اما شما باید با دیدن تصویر کلان شروع کنید. چگونه مطالب خود را سازماندهی کرده اید و آیا آنها از یک عنصر به عنصر دیگر می روند؟
جای تعجب دارد که چقدر سریع محتوا می تواند از یک نقطه به ظاهر غیرمرتبط به نقطه دیگر بپرد. این امر می تواند یادگیرنده را گمراه کرده و آنها را وادار به سوال کند که آیا آینده بعدی مرتبط خواهد بود یا ارزشمند است.
مطمئن شوید که در ابتدا محتوای خود را به درستی معرفی می کنید، در انتها آن را خلاصه می کنید و در وسط از یک نقطه به نقطه دیگر پیشرفت می کنید.

  1. بزرگ شروع کنید، کم کار کنید.

پس از اطمینان از وجود ساختار بزرگتر، وقت آن است که تمرکز خود را کم کنید. از دوره، به درسهای فردی، به ترتیب بخش ها و پاراگراف های درون یک درس، به ترتیب جملات، به ترتیب کلمات بروید.
همانطور که کار می کنید، راحت همه چیز را جابجا کنید. فقط به یاد داشته باشید که قسمتهایی را که تغییر داده اید دوباره بخوانید تا مطمئن شوید همه چیز همچنان روان است.

  1. یاد بگیرید که کلید حذف خود را دوست داشته باشید.

گاهی اوقات، هنگام نوشتن، من در یک پاراگراف گیر می کنم و نمی دانم که بعد چه چیزی بنویسم. بعد از مدت زیادی که به این کلمات خیره شده ام، متوجه می شوم که آنها کلمات اشتباه بوده اند و آنها را حذف کرده و کلمات جدیدی را امتحان می کنم. که معمولاً موثر است.
عادت کنید که این اصل را سخاوتمندانه اعمال کنید. آیا بخشی از محتوای شما مشکلی ایجاد می کند؟ آن را حذف کنید. حتی وقتی آن قسمت از درس خود را دوست دارید، اگر با بقیه جور در نمی آید، آن را حذف کنید.

  1. پیگیری تیک های نوشتاری خود را داشته باشید.

همه ما به اندازه کافی در این کار عادت به نوشتن می کنیم. برخی از این موارد خوب هستند و به سبک نوشتاری ما کمک می کنند. اما دیگران می توانند تکراری یا به سادگی تنبل باشند.
هنگام نوشتن به پرکردن این تیک ها عادت کنید و بخشی از فرایند ویرایش را در نظر بگیرید تا پس از پایان کار بررسی کنید. شاید بیش از حد به برخی از کلمات یا جمله بندی ها اعتماد کرده باشید، یا شاید یک عبارت داشته باشید که ناخودآگاه از هر جمله دیگری بیشتر استفاده می کنید. اگر از آن آگاهی دارید، می توانید بعداً به مطالب خود برگردید و چیزهای اصلی را جایگزین کنید.

اگر مشکوک باشم که قبلاً یک کلمه یا عبارت غیرمعمول را بیش از حد استفاده کرده ام، بعضی اوقات از تابع جستجو برای بررسی استفاده می کنم.

  1. زیاد به غلط املایی اعتماد نکنید.

بررسی غلط املایی و اشتباه تایپی بسیاری را از اصل کار دور کرده است، اما چندین مورد وجود دارد که به سختی قابل درک هستند. اینها شامل خطاهای همنام یا خطاهای فرهنگ لغت است.

از همه مهمتر، توابع گرامر در بسیاری از این ابزارها معمولاً غلط یا گمراه کننده هستند. ورد غالباً انقباضات و ضمایر تصرفی را با هم مخلوط می کند یا جایگزینی خودکار را پیشنهاد می کند که در بعضی موارد کارساز است، اما از نظر دستوری در موارد دیگر نادرست است.

نکته مهم: اکثر غلط گیران غلط درست می کنند. اگر آنها چیزی را علامت گذاری کردند، نگاهی بیندازید، اما تصحیحی که به شما می دهند به طور خودکار قبول نکنید.

۶ . در یک راهنمای سبک خوب سرمایه گذاری کنید.

رعایت نکات دقیق تر گرامر برای اکثر ما دشوار است. بدتر از آن، برخی از افراد در مورد چگونگی مدیریت این موارد اختلاف نظر دارند و ممکن است به شما توصیه های متناقضی بدهند.
این جایی است که یک راهنمای سبک می تواند به شما کمک کند. وقتی با یک دستور زبان یا سوال روبرو شدید و نتوانستید به خاطر بیاورید که چه کاری باید انجام دهید، به راهنمای سبک خود مراجعه کنید و بگذارید برای شما تصمیم بگیرد.

  1. کار خود را ترجیحاً با صدای بلند بخوانید.

خواندن مجدد کار خود مرحله آسانی برای یافتن ایرادات است. بلند خواندن همچنین به شما کمک می کند تا سرعت شما را به اندازه کافی کاهش دهد تا غلط املایی را تشخیص دهید که در غیر این صورت ممکن است از چشمتان دور مانده باشد.
سرانجام، به یاد داشته باشید که اشتباهات تصحیح می شود. این به این دلیل نیست که شما لوس، نادان یا بی دقت هستید، به این دلیل است که از نظر روانشناسی قادر به دیدن بسیاری از اشتباهات خود نیستیم.

نوشتن یک عملکرد پیچیده و سطح بالای مغز است. وقتی در حال کار هستید و کلمات به طور طبیعی به سوی شما می آیند، برای بزرگنمایی جزئیات بیش از حد روی فرآیند خلاقیت متمرکز هستید. و هنگامی که نوشتن شما مطبوعات ذهنی داغ است، ذهن شما هنوز خیلی نزدیک به کلماتی است که نوشتید تا واضح آنها را ببینید. وقتی نوبت به مطالعه می رسد، مغز ما برای سرعت طراحی شده است. ما هر کلمه ای را نمی خوانیم، حتی اگر محتوا آشنا باشد. و وقتی مال خودمان باشد، ندیدن آنچه انتظار داریم ببینیم حتی دشوارتر است.

در مقابل، برای تصحیح موثر، تقریباً باید کل مراحل مطالعه را از هم جدا کنید تا خود را مجبور کنید هر کلمه را با دقت بررسی کنید. من حتی با مصححانی صحبت کرده ام که پاراگراف ها را به عقب می خوانند تا به مغزشان کمک کند تا سرعت خود را کم کند و از روند طبیعی خواندن جلوگیری کند.

مطمئناً، اگر به اندازه کافی کار کنید تا نوشته های خود را فراموش کنید، می توانید برگردید و خودتان تصحیح کنید. احتمالاً همه ما شرایطی داشته ایم که به مقاله ای که هفته ها قبل انجام داده ایم برمی گردیم و به طور ناگهانی اشتباه تایپی را پیدا می کنیم که حتی پس از چندین بار بازبینی از دست داده ایم. اما در هر صورت آوردن یک دوست یا همکار مورد اعتماد عاقلانه است. قبل از انتشار از آنها بخواهید که به مطالب شما یک نگاه دقیق بیندازند.

و اگر غلط های نوشتاری از بین بروند؟ این آخر دنیا نیست. زیبایی محتوای دیجیتال این است که می توان بیشتر آن را در چند ثانیه به روز کرد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: