عادت های خوب طراحان آموزشی

طراحی آموزشی یک حرفه جذاب با مجموعه وسیعی از ابزارها، دستورالعمل ها، نظریه ها و بهترین روش ها است.

اگر تازه کار طراحی را شروع کرده اید، همه اینها بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد.

جدیدترین اسباب بازی های فنی در مورد یادگیری جالب هستند، اما آنها چیزی نیستند که یک طراح آموزشی را خراب می کند.

هنگامی که کار خود را انجام می دهید، شروع به ایجاد عادت می کنید.

توسعه دهندگان موفق دوره های آموزشی این عادت ها را پس از سالها کاربرد عملی فرموله می کنند.

در زیر لیستی از برخی از عادات رایج طراحان موفق آموزشی آورده شده است.

متوجه خواهید شد که در این میان هیچ چیزی مربوط به یک ابزار خاص فناوری نیست. این بسیار عمدی است.

ابزار طراحی آموزشی فقط همین است: تنها یک ابزار است. عادت های شما به عنوان یک طراح، تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت ابزاری است که شما انتخاب می کنید.

این بدان معنا نیست که فناوری را در صنعت یادگیری باید نادیده گرفت. در عوض، نکته این است که نباید از فناوری به عنوان عصا استفاده شود.

اگر روی اصول جامع طراحی آموزشی تمرکز نکنید، قدرتمندترین نرم افزار دنیا تفاوتی ایجاد نمی کند.

عادت های یک طراح موفق آموزشی:

  • مباحث پیچیده را ساده می کند
    مطالبی که محتوای دوره های آموزشی هستند اغلب پر از اصطلاحات مختلف و پیچیدگی هایی است که فراگیران لزوماً نیازی به دانستن آنها ندارند. طراحان خوب آموزش می فهمند که کدام محتوا مهم است و چگونه می توان به گونه ای ارتباط برقرار کرد که قابل دسترسی و مرتبط با اهداف دوره باشد.
  • ذهنیت اول فراگیر
    هنگام تعیین اهداف یادگیری، ارائه ی دوره و مخاطبان، بهتر است که از منظر مربی به مطالب دوره بپردازید. اینها همه خوب است، اما موفقیت آمیزترین دوره ها نیز رویکردی مبتنی بر یادگیری را در پیش می گیرند. این بدان معنی است که درک کاملی از دموگرافی یادگیرنده پیدا کنید.

استفاده تاکتیکی از سرگرمی
افزودن تعامل به دوره های یادگیری چندان دشوار نیست زیرا بیشتر ابزارهای یادگیری این کار را آسان می کنند. داشتن درک درستی از زمان و نحوه استفاده از تعامل کمی چالش برانگیزتر است. طراحان موفق آموزش می دانند چه زمانی تعامل مفید است در مقابل وقتی که باعث حواس پرتی می شود را نیز تشخیص می دهند.

  • دائماً محتوا را بهبود می بخشد
    ایجاد یک دوره هرگز یک فرآیند “یک کار انجام شده” نیست. با گذشت زمان، مطالب از نظر زمانی دچار تاریخ انقضا می شوند. با تجربه ترین طراحان آموزشی، مشتری خود را در این مورد آموزش می دهند و برنامه عملیاتی را برای پرداختن به مطالب قدیمی به دست می آورند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: