چگونه می توان از تقلب دانش آموزان در دوره آنلاین جلوگیری کرد

بچه هایی که از خانه کلاس ها را دنبال می کنند، وقتی تحت نظارت شما نباشند فرصت بیشتری برای تقلب دارند. در اینجا چکار می شود کرد؟

مدرسین در سراسر دنیا با یک مسئله ی جدید درمورد یک مشکل قدیمی روبرو هستند: نحوه جلوگیری از تقلب بچه ها وقتی که امتحانات خود را از خانه انجام می دهند. وقتی دانش پذیران تقلب می کنند ، معلمان نمی توانند ارزیابی روشنی از توانایی های خود یا میزان یادگیری آنها بدست آورند. اگر عملکرد آنها بر اساس نمرات دانش پذیران باشد ، این می تواند در کوتاه مدت برای معلمان مشکل ایجاد کند ، اما اگر آنها قادر به نشان دادن یادگیری خود نباشند ، در دراز مدت حتی مشکلات بزرگتری برای آنها ایجاد می کند.

گرچه هیچ راه حل قطعی برای حل این مشکل وجود ندارد ، اما اقدامات لازم برای معلمان برای کاهش آن وجود دارد.

  1. تقلب را تعریف کنید و انتظاراتی که از رفتار آنها دارید را تعیین کنید.

برای شروع ، مطمئن شوید که دانش پذیران شما می فهمند تقلب چیست و چرا اشتباه است. بسته به سن دانش پذیران شما ، ممکن است در مدرسه با شرایطی روبرو شده باشند که تقلب وجود داشته باشد.

در مورد بحث و گفتگو در مورد آزمون با دوستان و همکلاسی هایشان ، جستجوی پاسخ به صورت آنلاین یا کمک گرفتن از والدین خود بحث کنید. درباره چرایی اشتباه بودن این کار صحبت کنید. تقلب اغلب به دلیل فشار همسالان اتفاق می افتد. تقلب را از نظر اجتماعی غیرقابل قبول بدانید ، تا دانش پذیران قبل از اینکه این پیشنهاد را به دوستان خود دهند یا خودشان این کار را بکنند ، دوباره درباره ی آن فکر کنند.

  1. در مورد آنچه مجاز است و مجاز نیست با والدین ارتباط برقرار کنید.

از والدین و سرپرستان بخواهید که متحدان شما باشند. با آنها در مورد نحوه اجرای آزمون های خود ، آنچه از دانش پذیران خود انتظار دارید و روش هایی که می توانند به آنها اطمینان دهند که کودکانشان طبق قوانین بازی می کنند ، ارتباط برقرار کنید.

برای آزمایشات جدی تر، ممکن است از والدین بخواهید که با شما همکاری کنند، یا وقتی فرزندشان برای ارسال آزمون می رود ، کادر “تأیید شده توسط والدین” را علامت بزنید. بگذارید والدین بدانند این به چه معناست، از نشستن در اتاق با کودک در هنگام امتحان، یا اینکه تلفن همراه فرزندان را بردارند تا مطمئن شوید که نمی توانند پیامی از بیرون دریافت کنند. اگر والدین بدانند که شما از آنها چه می خواهید، تمایل بیشتری برای ورود و کمک دارند.

  1. آزمون آنها را به صورت کتاب آزاد درآورید.

یک نگرانی معلمان این است که بچه های دوره خود به جای اینکه خودشان مطالب را یاد بگیرند ، برای یافتن پاسخ به Google مراجعه کنند. ساده ترین راه حل این مشکل این است که به آنها اجازه دهید. حتی بهتر: آنها را تشویق کنید. سپس با درک اینکه آنها به دنبال پاسخ آنلاین هستند ، سوالات دشوارتری را تنظیم کنید.

شما باید دانش پذیران را برای یافتن پاسخهایی که بدنبال آن هستند مجبور کنید تحقیقات بیشتری انجام دهند، روندی که تفکر انتقادی آنها را به چالش می کشد و منجر به تجربه یادگیری غنی تری می شود. به عنوان یک پاداش ، فراگیران شما دانش عملی مفیدی در مورد چگونگی جستجوی موثر آنلاین اطلاعات کسب می کنند.

۴- سوالات ذهنی را ایجاد کنید که از آنها می خواهد از تجربیات شخصی استفاده کنند.

وقتی از شما خواسته می شود از روی تجربه شخصی خود بنویسید، تقلب سخت است. درخواست از دانش پذیران برای ارائه مثالهایی از زندگی خود در پاسخ به سوال نه تنها پروژه را شخصی می کند بلکه به مربیان کمک می کند تا وقتی مطالب با دانش پذیر مطابقت ندارد را دریابند.

در حالی که کلاس های نوشتن و خواندن بارزترین انتخاب برای سوالات تجربیات شخصی است ، اما آنها می توانند برای دوره های مختلفی کاربرد داشته باشند. در کلاس مطالعات اجتماعی ، می توانید از دانش پذیران در مورد زمانی که با قانون یا سیاستی روبرو شده اند و زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده است ، سوال کنید. در یک دوره تاریخ ، می توانید نظرات خود را در مورد یک شخصیت تاریخی از دانش پذیران بپرسید. و در یک دوره علمی ، می توانید از فراگیران بخواهید مشاهداتی را که نمایانگر یک اصل علمی خاص است توصیف کنند.

برای دانش پذیران سخت است که پاسخ این نوع سوالات را به اشتراک بگذارند ، و یافتن پاسخ مشابه آنلاین نیاز به دانش کافی در مورد موضوع مورد نظر برای شناسایی مثال صحیح نیاز دارد.

۵- از دانش پذیران بخواهید که آزمونهای مکرر انجام دهند و استرس کمتری داشته باشند.

هرچه آزمون سخت تر باشد قلب وسوسه انگیزتر می شود. یک آزمون آزمایشی به ارزش نمره آخر دانش پذیر بسازید، در این صورت حتی دانش پذیران با حسن نیت ممکن است تحت فشار قرار بگیرند. قرار دادن نمره زیاد درس در یک آزمون همچنین باعث می شود تا یادگیرندگان راحتتر مطالعه را قبل از امتحان به تعویق بیندازند و سپس برای تلاش برای گذراندن دوره خود به چالش یا تقلب متوسل شوند.

به جای یک امتحان بزرگ ، در طول دوره آزمونهای کوچک و خرد ایجاد کنید که دانش پذیر را آزمایش کند و به آنها کمک کند متوجه شوند چه چیزی را می فهمند یا نمی فهمند. یک مسابقه بررسی ۵ سوالی برای یادگیری دانش پذیران به اندازه کافی قابل توجه نیست که بتوانند تقلب کنند، اما هنوز هم یک وسیله موثر برای آزمایش دانش آنها است. یک دانش پذیر با اعتماد به نفس که آزمونهای مرور را گذرانده است و احساس می کند که به مطالب مسلط شده است ، نمره ای را که فکر می کند می تواند کاملاً بدست آورد ، تقلب نمی کند.

  1. از سوالات تصادفی یک بانک سال استفاده کنید ، زمان سنج ها را تعیین کنید و از دانش پذیران بخواهید در یک زمان مشخص در این آزمون شرکت کنند.
    اگرچه بسیاری از بهترین استراتژی های ضد تقلب طراحی آزمایشی است که تقلب را غیر عملی می کند ، اما استراتژی های دیگری وجود دارد که انجام آن را دشوار می کند.
    آزمونهای تصادفی مانع از تقلب دانش پذیران از یکدیگر می شود. تنظیم تایمر در آزمونها به این معنی است که یادگیرندگانی که بیش از حد به دنبال جواب می گردند ، زمان اتمام آزمون را نخواهند داشت ، و اگر در یک زمان مشخص در آزمون شرکت کنند ، این باعث می شود برخی از دانش پذیران زودتر در آزمون شرکت نکنند و جواب ها را به اشتراک نگذارند به همسالان خود پاسخ ندهند.

روی هم رفته این اقدامات به معنای آن است که تقلب برای افراد بدون کمک از چندین همسال بسیار دشوار است.

  1. از نرم افزارهای تهاجمی ضد تقلب بیشتر استفاده کنید.

اگر تقلب در کلاس شما مشکل بزرگی است ، راهکارهای دیگری وجود دارد که می توانید استفاده کنید. اگر به دانش پذیری مشکوک هستید که یک تکلیف کتبی را با تقلب انجام داده ، می توانید آن را از طریق جستجوگر تقلب اجرا کنید تا ببیند چگونه این کار را کرده است.

همچنین می توانید در مورد دانش پذیران از مرورگرهای خاص ضد تقلب استفاده کنید که مانع از مرور دانش پذیران در هنگام انجام تست می شود.

اعتماد بین دانش پذیران ، معلمان و سرپرستان تنها راه جلوگیری از تقلب است.
در پایان روز ، اگرچه اقدامات تهاجمی تر می تواند تقلب را دشوارتر کند ، اما بازگرداندن آنها از خانه بسیار آسان است. هنگام کار با دانش پذیران جوان ، بهتر است استراتژی هایی را دنبال کنید که تقلب را نامطلوب می کند:

  • به دانش پذیران خود بیاموزید که تقلب چیست و چه عواقبی دارد.
  • با درخواست از دانش پذیران برای پیروی از یک سیستم افتخار ، تقلب را از نظر اجتماعی غیرقابل قبول کنید.
  • برای نظارت بر کودکان در خانه از والدین کمک بگیرید.
  • برای کاهش فشار در تقلب ، فشارها را پایین بیاورید.
  • به دانش پذیران اجازه دسترسی کامل به منابع مطالعه را بدهید اما محدودیت زمانی را اعمال کنید.
  • سوالات را شخصی سازی کنید و بانک های سوال را برای تصادفی سازی به روز کنید.
    اگر از این استراتژی ها استفاده کنید ، تقلب را غیرممکن نمی کنید ، اما آن را غیر عملی می کنید و با حمایت والدین و سرپرستان ، حتی ممکن است در جلوگیری از تقلب در خانه،جایی که بچه ها از همسالان خود دور هستند و تحت نظارت دقیق تر هستند ، شانس بهتری نسبت به مدرسه داشته باشید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: