چگونه می توان دوره‌هایی را طراحی کرد که ریزش کمتری داشته باشد

دوره های آموزشی، فراگیران را از دست می دهند چرا که یا بسیار سخت یا بسیار آسان هستند. چگونه می توانید در نقطه اعتدال بمانید؟

یکی از بزرگترین چالشهای مدرسان آنلاین ، حفظ انگیزه فراگیران پس از شروع هیجان اولیه است. بسیاری از فراگیران برای دوره ثبت نام می کنند و دلیلشان این است که آن دوره آنها را به هیجان وا میدارد ، اما وقتی یک یا دو هفته در آن وقت بگذارند ، خسته می شوند و تحصیل را رها می کنند. برای مقابله با فرسودگی فراگیران ، بسیاری از مدرسین بر روی مطالب تعاملی بیشتر ، ایجاد پشتیبانی از جامعه و یافتن راه هایی برای بازگرداندن دانش پذیرانی که ورود به سیستم حساب خود را متوقف کرده اند ، تمرکز می کنند.

همانطور که قبلاً نوشتیم ، همه این راهکارها مهم و موثر هستند. اما جنبه دیگری نیز برای ایجاد تعامل با یادگیرنده وجود دارد و این با توجه به روانشناسی رشد مربوط به یافتن نقطه شیرین یا همان نقطه اعتدال یادگیرنده است.

سه زمینه گسترده وجود دارد که توانایی های یک دانش پذیر را توصیف می کند: آنچه که یادگیرنده می تواند بدون کمک انجام دهد ، کاری که یک دانش پذیر می تواند با کمک انجام دهد و آنچه یک دانش پذیر نمی تواند انجام دهد.

اگر فقط مطالبی را که یک دانش پذیر می تواند از قبل انجام دهد ارائه دهید ، آنها بی حوصله و از کار دور می شوند. از طرف دیگر ، اگر مطالبی ارائه دهید که یک دانش پذیر قادر به انجام آن نیست ، ناامید شده و دلسرد می شود. به عنوان یک مدرس ، هدف شما این است که در نقطه ی شیرین بمانید. با نگه داشتن کاملاً تحت اللفظی فراگیران در “منطقه” یا همان نقطه اعتدال و حفظ دانش پذیران در دوره ، می توانید به آنها کمک کنید تا توانایی های خود را رشد دهند و به نوبه خود ، اعتماد به نفس و انگیزه آنها را افزایش دهید.

  1. دانش پذیران را با سطح مهارت مناسب جذب کنید.
    اولین کار این است که مطمئن شوید دانش پذیران در دوره مناسب ثبت نام می کنند. اگر مبتدیان زیادی را در دوره پیشرفته می بینید ، این نشانه ای است که شما باید حتما دوره مبتدی را نیز برگزار کنید. به همین ترتیب ، اگر همه آنچه شما ارائه می دهید دوره های مبتدی است ، ممکن است لازم باشد پیشنهادات خود را گسترش دهید و شامل مطالب متوسط و پیشرفته باشید.

مهم نیست که چه چیزی تدریس می کنید ، به دانش پذیران ایده واضحی از سطح مهارت آنها هنگام ورود به دوره بدهید. این به شما کمک می کند تا یادگیرنده مناسب را جذب کنید ، بدون اینکه تصادفی یک فرد اشتباه را ثبت نام کنید.

  1. در دوره خود نکاتی را مشخص کنید که چالش برانگیزتر خواهند بود.
    در مرحله بعدی ، به پیشرفت دوره خود نگاهی دقیق بیندازید. تقریباً در هر دوره ای که گذرانده می شود ، همیشه یک درس ، یک هفته یا حتی بعضی اوقات حتی یک دوره کامل وجود دارد که همه می دانند “سخت ترین” است. ممکن است شما این را از تجربه شخصی خودتان هم بدانید ، یا ممکن است آن را از دانش پذیرانی که به محتوای شما پاسخ می دهند مشاهده کرده باشید.

این لحظات معمولاً سخت ترین لحظه ها هستند زیرا جهش بیشتری در دانش و مهارت نسبت به سایر نقاط دوره وجود دارد. گاهی اوقات این امر اجتناب ناپذیر است ، اما گاهی اوقات به این دلیل است که مدرس برای تهیه اصول بنیادی که ممکن است جهش را آسان تر کند ، وقت نگذاشته است. به دنبال روش هایی باشید تا دانش پذیران خود را قبل از ممانعت از شناخته شدن آماده کنید تا در طول مسیر آنها را از دست ندهید.

  1. پیشرفت را با پویا کردن دوره ایجاد کنید.
    حتی اگر دوره های خود را با موفقیت به عنوان سطوح مختلف بازاریابی کنید ، فراگیران منفرد تجربیات مختلفی را در زمینه موضوعات دوره خود دارند. برخی ممکن است درسی را آسان بدانند ، در حالی که دیگران ممکن است مدت طولانی تری با آن دست و پنجه نرم کنند.

با استفاده از دوره پویا می توانید متناسب با نیاز هر دانش پذیر محتوا را تکمیل کنید. این به شما امکان می دهد از آزمونهای جایگذاری استفاده کنید تا تعیین کنید چه مطالبی برای یک دانش پذیر در آینده تهیه شود. افزونه Adaptive Learning از WooNinjas این امکان را برای شما فراهم می کند تا به مدرسین اجازه دهید دوره های غیرخطی متناسب با نیازهای یادگیرنده ایجاد کنند. این یک روش عالی برای تمرکز مطالب بر روی دانش پذیر است.

۴- محتوای خود را به قطعات کوتاه تری تقسیم کنید تا دانش پذیران را در دوره حفظ کنید
مهم نیست که یک یادگیرنده در یک دوره مهارت خوبی دارد ، اگر یک درس طولانی باشد انرژی او ممکن است کم شود. یادگیرنده ای که ممکن است در ابتدای درس بدون مشکل شروع کرده باشد ، اگر مطالب به مدت طولانی و بدون وقفه ادامه یابد ، خسته می شود. برای حفظ علاقه فراگیر ، ارائه محتوا در قطعات قابل هضم ضروری است.

به طول دروس خود نگاه کنید و ببینید آیا می توانید آنها را به بخشهای کوتاه تری تقسیم کنید؟حداکثر زمان ویدیوها نباید بیشتر از بیست دقیقه باشد و ممکن است متوجه شوید که با بخش های کوتاه تر از پنج تا هفت دقیقه تعامل بهتری خواهید داشت. دروس را در پنج تا ده دقیقه ارائه دهید و در پایان آزمونهای کوتاه مرور داشته باشید.

وقتی فراگیران می بینند که نمره خوبی گرفته اند ، این دانش آنها را تقویت می کند وآنها را به ادامه کار تشویق می کند. و اگر آنها خسته شده اند یا باید به کار دیگری بپردازند ، نقطه شکست به آنها کمک می کند احساس کنند که کاری را انجام داده اند ، به جای اینکه به آنها احساس خوبی دهد باعث میشود حس کنند کاری را ناتمام گذاشته اند.

  1. با نشان و امتیاز به دستاوردهای خود پاداش دهید.
    سرانجام ، وقتی دانش پذیر مطالب را به اندازه کافی جذب کرد تا بتواند بدون کمک از عهده آن برآید ، تصدیق کنید! از امتیازات برای نشان دادن تجربه جمع آوری شده توسط دانش پذیر استفاده کنید تا آنها بتوانند احساس کنند که تا کجا پیشرفت کرده اند و از نشان ها برای مشخص کردن نقاط عطفی در آنچه که در این راه به دست آورده اند استفاده کنید. شاید به نظر جزئی برسد ، اما برای دانش پذیرانی که مدت طولانی است در دوره شما سخت کار می کنند ، یادآوری میزان پیشرفت آنها می تواند یک تشویق معنی دار برای کمک به آنها در ادامه کار باشد.

طراحی دوره شما تأثیر مستقیم بر انگیزش فراگیر دارد.

انگیزه یادگیرنده با گذشت زمان فرسایش می یابد ، اما طراحی دوره شما می تواند آنها را پس از فروپاشی موج اول هچنان مشتاق نگه دارد. به عنوان یک مدرس ، هدف شما کمک به انتقال توانایی ها و دانش از ستون “کارهایی است که دانش پذیر نمی تواند انجام دهد” به “کارهایی که دانش پذیر می تواند انجام دهد” است. شما در آنجا هستید تا برای هر چیزی در این بین کمک کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: