تاریخچه و چشم انداز آینده یادگیری خرد

یادگیری خرد به یک روند صعودی تبدیل شده است. صنعت این اصطلاح را برای توصیف نوعی یادگیری ابداع کرده است که کوچکتر از آموزش سنتی است. با این حال ، تفاوت های ظریف آن فقط فراتر از مدت زمان کوتاه است. یادگیری خرد همه چیز در مورد تعامل و تمرکز را شامل میشود.

روشی جدید برای یادگیری برای نسل جدید

هنگامی که شروع به استفاده از یادگیری خرد در سازمان خود می کنید، داشتن درک روشنی از مرحله فعلی این صنعت ضروری است. یکی از بزرگترین چالشهایی که این روزها توسعه استعدادها با آن روبرو شده است ، جلب توجه کارمندان برای یادگیری است. خوشبختانه ، فن آوری مدرن به ما وسیله ای برای رفع فوری نیازهای ما می دهد. امروزه برنامه هایی وجود دارند که می توانند هر آنچه را که نیاز داریم و هر زمان که به آن نیاز داشته باشیم در اختیار ما قرار دهند. ما می توانیم از آنها برای دریافت غذا در محل کار ، کرایه کردن اتومبیل ، بلیط فیلم یا دانش در مورد یک موضوع یا مهارت خاص قبل از یک جلسه مهم استفاده کنیم. این توانایی تأثیر بسزایی بر محیط کار و درک شرکت ما دارد.

تاریخچه

اولین کاربرد ضبط شده این اصطلاح را می توان در سال ۱۹۶۳ ، در کتاب اقتصاد منابع انسانی اثر هکتور کوره جستجو کرد. مفهومی که در پشت آن وجود دارد برای اکثر افراد آشنا است: آموزش Flashcard نوعی تمرین است که می تواند نوع اولیه آموزش میکرو آموزش باشد. این اصطلاح از دهه ۹۰ میلادی رواج پیدا کرد و از آن زمان محبوبیت آن پایدار ماند ، اما در آن زمان ابزار توسعه بیشتر ایده های خرد آموزی بسیار محدود بود. این ظهور گوشی هوشمند بود که به شکل فعلی میکروآموزی را توسعه می بخشد. این دستگاه های هوشمند قابل حمل امکان دسترسی سریع به اطلاعاتی را که در عرض چند ثانیه جستجو می کنید فراهم می کند. طبق گفته اپل ، بیش از ۲۰۰۰۰۰ برنامه آموزشی در App Store موجود است و بیشتر آنها به طور مشترک مدل آموزش خرد هستند.

آموزش سنتی در مقابل یادگیری خرد

آموزش سنتی و یادگیری خرد بسیار متفاوت است. محتوای طولانی بدون شک امضای آموزش سنتی است ، زیرا معمولاً از قالب طولانی با متن ، صدا یا فیلم پشتیبانی می کند. می دانیم که آموزش سنتی در یک مکان مشخص و طی یک دوره خاص انجام می شود. ایجاد مطالب آموزشی که در آموزشهای سنتی استفاده می شود مدت زمان زیادی طول می کشد و به راحتی نمی توان آنها را به روز کرد.

نکته آخر اینکه موفقیت هر دوره آموزشی سنتی بستگی زیادی به توانایی های مدرس آن دوره دارد. یادگیری خرد فراتر از این قراردادها است. در یادگیری خرد ، محتوا در تکه های کوچکتر ارائه می شود که می تواند در هر زمان و هر مکان مصرف شود. این ماده سریع خلق می شود ، به روزرسانی آن آسان است و هدف آن ایجاد یادگیری و انگیزه در یادگیرنده است ، در حالی که نیاز به مدرس را کاملاً برطرف می کند.

Millennials یا Gen Y اصطلاحی است که افراد متولد سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ را توصیف می کند. این نسل با مهارت های فنی بی نظیر به مدیران و رهبران امروزی تبدیل شده اند. این اساساً اولین نسلی است که با اینترنت قابل دسترسی و رایانه های شخصی رشد می کند و اولین نسلی است که با اضافه بار اطلاعات مقابله می کند. تعجب آور نیست که اشکال سنتی آموزش اغلب در آنها بی تأثیر است.

این ویژگی ها به همین دلیل است که یادگیری خرد را به یک مورد موفق در صنعت یادگیری دیجیتال تبدیل کرده است. یادگیری خرد دقیق در جایی موفق می شود که اشکال سنتی آموزش اغلب با شکست روبرو می شوند. در واقع درس ها را به بخش های کوچک و لقمه ای تبدیل میکند که می توانند به راحتی از غربال ما که همان برنامه ی فشرده است، عبور کنند.

اگر در مورد اجرای روشهای جدید و هیجان انگیز آموزش در فرهنگ یادگیری و توسعه شرکت خود انعطاف پذیر باشید ، قطعاً از این مزیت بهره مند خواهید شد. شما به کارمندان خود فرصتی منحصر به فرد می دهید تا به روشی انعطاف پذیر رشد کنند در حالی که روند کار را لذت بخش و مثمر ثمر می کنید.

یادگیری خرد در آینده

یادگیری خرد فقط یک مد جدید برای یادگیری نیست. این واقعاً تغییری در نحوه یادگیری ما است. فرض بر این است که سازمانی به کارمندان خود اعتماد دارد تا نیازهای یادگیری خود را خود تشخیص دهد.

نتیجه:

این سبک فرم کوتاه ، کاربر را در مرکز پیشنهاد یادگیری قرار می دهد و به او ابزارهایی برای دسترسی به مطالب مورد نیاز ، در لحظه نیاز و از طریق هر وسیله دیگری می دهد.

نیاز به این گزینه های جدید یادگیری بیش از هر زمان دیگری در محل کار مدرن اهمیت دارد. در انگلستان ، داده ها نشان می دهد که ۸۱٪ از مردم معتقدند که مسیر شغلی آنها با پدر و مادرانشان متفاوت خواهد بود و این تعداد در ایالات متحده به ۸۴٪ می رسد. همچنین نشان داده شده است که ۶۹٪ از افراد در انگلیس دوست دارند هر چند سال یکبار با یادگیری مهارت های جدید، خود را دوباره در محل کار خود مجددا احیا کنند ، این تعداد در ایالات متحده ۷۳٪ بالاتر است. واضح است که دوران مشاغل ایستا و ۳۰ ساله مدتهاست که گذشته است و در عوض نیاز به یادگیری مداوم مهارتهای جدید در محل کار جایگزین شده است.

آیا آماده پذیرش این تغییرات هستید؟ آیا آماده ارائه یادگیری چابک ، غنی از تجربه ، سازگارتر با محل کار مدرن و بهبود عملکرد تجاری هستید؟

گام بعدی استفاده از یادگیری دیجیتال به صورت كوتاه در حد كامل بودن ، ساختارشكنی در مدل آموزش سنتی و بازسازی از ابتدا با محتوای جدید و سیستم های ارائه آن است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: